Ik wil heel graag een Lodger shelter aanschaffen. Omdat ik geen voetenzak heb voor de maxi cosi en de Lodger shelter is daar ook voor te gebruiken. Ze zijn best prijzig dus wil ik graag ervaringen van jullie. Is hij makkelijk in gebruik? Heb je hem veel gebruikt? Enz enz. Alsvast bedankt! Groetjes Boney Voor degenen die niet weten wat ik bedoel: http://www.lodger.com/index.asp?id=146&taal_id=1
Ik heb geen ervaring met de shelter maar met de bunker. Ik zou niet graag meer zonder doen. Bevalt mij echt heel erg goed. In de wagen, in de autostoel, op schoot, op visite als deken. Heerlijk gewoon. En gisteren met Sint Maarten lopen: Jarissa lag heerlijk warm in haar bunker en genoot volop van alle lichtjes.
Ja, maar de bunker is toch meer als voetenzak bedoeld? En die zit bij ons al bij de wandelwagen. Maar ik begrijp dat het iig lekker warm is de stof? Ons kindje komt in febr.
Bunker gaat ze gewoon helemaal in. De voetenzak van de wagen zit hier nog in de verpakking. De stof is heerlijk zacht en warm en goed te wassen. De bunker heeft een losse teddyvoering. Die had ik er in februari wel in maar nu nog niet. Ik vind het grote voordeel dat je je baby thuis al in de bunker kan doen. Dan met bunker en al in de autostoel en ook met bunker en al (dus nog steeds in haar lekkere warme nestje) in de wagen als je gaat wandelen of winkelen of wat anders.
Dus de bunker kan ook in de mxicosi? Op de site staat dat hij alleen geschikt is voor de 5 punts gordel van de wandelwagen. Het voordeel van de shelter vind ik (denk ik) dat je ook een draagdoek hebt. Wat ik graag wil.
Ik heb de shelter. Ik vond 'm waanzinnig toen ik 'm kocht. Ook omdattie dus in de maxicosi kan en ik Florine dus niet de kou in hoef te slepen als ik haar uit de auto haal (noem me een muts, maar bij mij komt die maxi cosi zo min mogelijk de auto uit). Nou gingen we Florine donderdag ophalen uit het ziekenhuis. Dus ik met dat ding naar binnen, haar opgehaald. Ze lag er heerlijk in. Ik durfde het alleen nog niet los te laten, maar dat is denk ik gewoon een beetje zoeken naar hoe je 'm precies moet afstellen. Wij naar de auto, kreeg ik de riempjes van de Maxi cosi bijna niet dicht. De shelter was wel erg dik. Maar goed, het moet kunnen ook met kindjes die veel groter en dikker zijn dan Florine, dus wel hebben vast iets niet helemaal goed gedaan. Ik denk dat we het een keer binnen moeten proberen (met hulp van iemand die ervaring heeft met zo'n maxicosi). Linda
Hahah dat niet loslaten zou ik in het begin ook wel hebben denk ik. Das een kwestie van wennen. Maar als nou die shelter te dik is verstel je je riempjes gewoon toch iets?
In het begin is het even wurmen om de gordeltjes van je maxicosi door de openingen te krijgen. Ik vond het eerst tegenvallen maar dat is echt even wennen. Het gaat nu heel handig/snel. Een bunker kan zowel in de maxicosi als met een 5-puntsgordel. Shelter weet ik niet. Ik heb een aparte draagdoek en daarom voor een bunker gekozen. Maar een shelter zal ook zeker goed bevallen!
Ik heb even op de site gekeken. Heb nog nul komma nul ervaring hoor, maar je haalt bij de bunker de riempjes van de maxo cosi erdoor als je kindje incl bunker er al in ligt? Hmmm lijkt me inderdaad even oefenen in het begin... Of snap ik het systeem niet?
Klopt, je kunt je baby al lekker in de bunker doen en dan met bunker en al in de autostoel. Dat is in het begin een gepruts maar je wordt er vanzelf handiger in. Thuis doe ik het vaak andersom: eerst bunker in maxicosi en dan baby erin. Maar b.v. uit de wagen in de maxicosi gaat wel met bunker en baby ineen.
\ Ja dat dacht ik ook, maar ik kreeg het toch niet voor elkaar. Joh dat is gewoon gepruts van kersverse ouders. Maar ik wilde ermee even aangeven dat het misschien handig is om de eerst keer de maxicosi uit de auto te halen en lekker thuis (waar het warm is en je de ruimte hebt) te prutsen met dat ding. Overigens heb ik 'm uiteindlijk vastgekregen hoor (was ook niet gaan rijden met een los kind natuurlijk!) Linda
Ik vind m helemaal niet zo duur, aangezien het een maxi cosi voetenzak is en draagdoek. Wij hebben dan nog wel geen kindje, maar wel gekeken of het past in de maxi cosi. Je moet idd de riempjes even verstellen. Het ziet er mooier uit zonder verkleiner, maar dat gaan we nog even aan de verloskundige vragen.
Haha, ja dat snap ik. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. En volgens mij gaat het met de gordels precies hetzelfde. In het begin even prutsen en daarna gaat het zo ongeveer vanzelf.
Te tip om ff thuis te oefenen vind ik wel een goed idee. Sta je ook niet zo voor lul. En ik ga in het ZH bevallen, dus als we naar huis gaan wil ik wel weten hoe ons kindje in de lodger in de maxicosi moet. Maar ik moet hem nog kopen hoor. Ben alleen nog niet uit over de kleur.
Je hebt gelijk wat prijs betreft. Anders had ik toch een draagdoek en een voetenzak gekocht. Nu heb ik 2 vliegen in 1 klap!
Ik heb ook de shelter en ben er weg van. Het gebruik heb je na twee keer oefenen zo door. Ik gebruik hem als draagzak en als maxi cosi doek.