Ik heb bij de prenatal maat 70 slaapzakjes gekocht, dit staat gelijk aan maat 56 .. Snap je het nog. Mag ik deze meteen gebruiken? De baby wordt eind december verwacht, alleen een lakentje en dekentje leken me te koud. Heb ik nu weer iets gekocht wat ik achteraf helemaal niet ga gebruiken of zijn er meer (a.s.) moeders die ook wel slaapzakjes gebruiken. Het zijn trouwens die winterslaapzakjes met langemouwen, mouwen kun je er ook afritsen. Hoe lang kun je die slaapzakjes gebruiken? Lizzie
Hoi, Ik snap het even niet? Een maat 70 is toch 70 cm lang? Hoezo staat dit dan gelijk aan maat 56? Ik heb ook een maat 70 in huis, maar die is nog veel te groot voor ons zoontje. Je kindje kan dan in de slaapzak kruipen, wat niet echt veilig is. Wij hebben een maat 50/62 gehaald bij de Hema, deze zit wel goed en gebruik ik met regelmaat. Groetjes Saskia
Maat 70 slaapzakjes met lange mouwen van de prenatal zijn wel groter dan maat 56. Ik heb er een voor Rick en die zit nu eigenlijk pas goed bij de mouwen en hij heeft nu maat 68. Ik heb hem al wel eerder aangedaan bij hem (toen hij mt. 62 had) en de mouwen om geslagen, maar dat is wel lastig bij aan en uittrekken omdat het zo dik is. Maar je kunt hem natuurlijk de eerste tijd ook gebruiken zonder mouwen. Maar slaapzakjes worden veel gebruikt hoor! Ik geloof dat een groot gedeelte van de mama's hier ze ook gebruikt. Het is lekker warm voor de baby en ze kunnen zich er niet onder vandaan woelen. Ik heb de eerste tijd een slaapzakje van de hema gebruikt voor Rick die zijn er in kleinere maten (wel zonder mouwen). Want als de slaapzak te groot is zijn de armsgaten en de ruimte om de nek te wijd en kunnen ze zich erin woelen.
Het is niet zo erg dat de slaapzak te lang is, maar vaak zijn de armsgaten en het gat voor het hoofd dan ook veel te groot. En dan kan de baby erin verdwijnen zoals er al werd gezegd. Maar als je gewoon de armsgaten een stukje dichtnaait (dan moet je ze dus wel zonder de mouwen gebruiken) zodat de baby z'n armen er niet in kan krijgen dan is het goed. Zo hebben wij het met Alyssa ook altijd gedaan, en nooit problemen gehad.
Ja, wij hadden eerst ook die 56-62 van de Hema, die 70 is nog wat te groot. We doen haar de laatste tijd ook wel in een grotere, maar daarvan heb ik de armsgaten en de nek wat smaller genaaid.
Ik ben ook nog steeds aan het dubben of ik meteen al een slaapzakje moet kopen omdat ik bang ben dat ze toch te groot zijn. Is het ook niet zo dat een kindje de eerste tijd (weken, maanden?) op de zij moet slapen en is dat wel mogelijk met een slaapzakje?
mt. 70 is idd groter. Ik heb ook bij de Hema kleine slaapzakjes gehaald. De wintercollectie is binnen, dus ook daar hebben ze warme
Het ligt er ook een hoe warm het op de slaapkamer is, de eerste weken houdt je ook vaker de verwarming aan op de slaapkamer. Baby's moeten de eerste 6 weken op de zij liggen, maar dat kan ook prima met slaapzak hoor. Meestal leg je toch een rol of iets achter het ruggetje zodat ze niet zo makkelijk terug rollen. Verder belemmerd een slaapzakje de bewegingen niet zo heel erg (ze kunnen alleen iets minder makkelijk omrollen)
jep, maat 70 draagt Jesper nu en hij draagt van kleertjes maat 68, dus voor een pasgeborene lijkt me dat echt te groot. Ik denk trouwens niet dat je iets voor nks hebt gekocht hoor. Ik heb die slaapzak ook en is erg fijn in gebruik. Gebruik je hem gewoon als de kleine wat ouder en groter is toch.
hartstikke bedankt voor jullie antwoorden. Lengte maat 70 stond gelijk aan maat 56 van kleertjes, dit vertelden ze me bij de prenatal. Ik kan ze dus i.d. geval voor als de baby wat groter is gebruiken.
Bij ons werken de slaapzakjes niet, aangezien ze langs het wangetje van Eline wrijven en ze heeft nogal zuigbehoefte, zelfs na de voeding en daar wordt ze dus helemaal opgefokt van.
Nikki heeft in het begin nooit de slaapzak aangehad omdat ze altijd braaf onder de dekekentjes bleef liggen. Slaapzak heeft ze aan sinds ze aan het woelen is geslagen
Meid MArit is nu 55 cm lang en past nog niet in de slaapzak maat 62/68 (deze maat is alleen bij de hema te verkrijgen)..Als ze het nu echt koud heeft, gooi ik er gewoon nog een dekentje bij op! geen probleem hoor! komt allemaal goed!
hier ook begonnen met maatje 50/56 van de hema, toen die maat groter en daarna pas overgegaan op de 70cm zakken. Als ze netjes onder de dekens blijven dan is een slaapzakje niet nodig maar Sam haalt de raarste capriolen uit in haar bed en de dekens liggen vaak niet eens mee rin de buurt van Sam. Nu heb ik ook 1 combisleeper, weet ook zeker dat ze het dan niet koud heeft.
Ik heb vandaag een slaapzakje gekocht van PurFlo, echt een fantastisch ding! Ik heb een klein maatje genomen (55cm) en dat is echt klein genoeg voor een pasgeborenen. Verder is het een slaapzakje waar geen dekentje overheen hoeft, maar niet meteen zo'n dikke prop als een combisleeper. Ik heb even gezocht op de site van purflo, maar daar staat hij nog niet op...