handenbindertje/ 6 maanden: wie ook?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jikke27, 1 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jikke27

Jikke27 Niet meer actief

Hallo,

Pfff mijn lieve kleine man is een echte handenbinder. Ik vraag me soms af of we dit er zelf van hebben gemaakt door hem te snel bij ons te pakken. Mn in de box is hij het na een paar minuten al beu. Dit komt waarschijnlijk ook doordat hij nu steeds op de buik draait... Verder gaat de wipstoel wel, maar heb ik hem heel veel vast. Dan is het goed. Heb zelf last van mijn polsen op het moment. Voor wie is dit herkenbaar??? Moet er wel bij zeggen dat zijn tanden doorkomen (4 tegerlijk), hij ontzettend rode wangen heeft. Ik vind het ook erg moeilijk om te laten huilen en vaak wordt het dan ook alleen maar erger... Zegt dit iets over het karaktertje van mijn mannetje?

2. Jikke27

Jikke27 Niet meer actief

nog even ter aanvulling; ook als er geen tanden doorkomen kan hij zich niet zo lang zelf vermaken.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tja ik zou hem gewoon niet zoveel pakken en hem maar een tijdje aan lopen mopperen, of anders een draagdoek ofzo.

4. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Die van ons was/is ook altijd graag bij ons.
    Ik verwacht ook niet een kleintje van 6 mens zich totaal zelf kan vermaken. Ik heb mijn zoontje door het hele huis altijd meegesleept. Als ik ging strijken in onze slaapkamer, lag hij op het bed onder een speelkleed etc. Hij wilde er nu altijd maar graag bij zijn. Nu nog steeds met schoonmaken, krijgt hij een eigen doekje.
    Dweilen 'helpt' hij mee. Het gaat niet zo snel, maar ik vind het wel schattig

Ik begrijp uit jouw verhaal dat je hem eigenlijk grotendeels van de dag draagt. Dat lijkt me lastig.

Miss meer op zijn level iets doen. Bijvoorbeeld de was opviuwen als je op de grond zit?

Succes in ieder geval....het wordt wel echt steeds makkelijke r

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

De box vindt hij niks?
    En op een kleed op de grond dan met wat babyspeelgoed?
    Of een babygym? Heb je dat al geprobeerd?

Kan ook goed door zijn doorkomende tandjes komen dat hij niet zo lekker in zijn vel zit (is immers pijnlijk) en daardoor het liefst erg graag bij jou wil zijn.

Aiden kon zich op die leeftijd ook niet (lang) zelf vermaken hoor.
    Dat begint nu pas te komen, alhoewel hij als hij niet lekker in zijn vel zit, weer aan mijn benen hangt zeg maar.

6. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    ik zou dingen naast hem gaan doen zodat je niet hoeft te dragen. wij hebben een box op wielen en die zet ik naast me als ik de was opvouw en kook. of ik leg hem op de grond op het speelkleed en ga er bij zitten en doe wat anders. Maar leer hem wel dat ik soms eventjes weg ben naar buiten(container) of naar boven voor de was. Dmv kiekeboe kan je het een beetje oefenen dat je weggaat.

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hem inderdaad betrekken bij wat je doet. Dus hem meenemen naar de slaapkamer als je daar gaat was opvouwen, hem in de draagdoek als je gaat stofzuigen, etc.

Kan hij al in de kinderstoel? Dan zou je hem bij je in de keuken kunnen zetten als je kookt, hem eventueel iets te knabbelen geven, etc.

Verder zou ik een speelkleed aanschaffen en hem niet meer in de box leggen. Willen rollen en draaien geeft aan dat hij meer ruimte nodig heeft.

Het kan heel goed dat het met tanden te maken heeft. Dat doet pijn. En met 6 maanden kan je nog niet spreken van verwennen of aanleren. Het is logisch dat hij graag bij je wil zijn.

8. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Oh hier ook 1 die zich nog niet zelf kan vermaken.. ik vind het soms erg vermoeiend.. en ik neem haar eigenlijk al overal mee naar toe, als ik de was doe dan op een speelkleed.. maar ja het helpt allemaal maar voor heel even.. Hoop wel dat het snel beter wordt! Wie weet als ze allebei de kanten op kan draaien en kruipen/schuiven!

Deel Deze Pagina