fitnessen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jmm, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    Hoi fitnesse 2 keer per dag body pump en pilates ?
    wie doet er nog meer aan fitnes als die zwanger is ??
    gr jmm

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hoi ik fitness nog 2x per week ongeveer op crosstrainer wel alles op level 1 en ik hou mijn hartslag rond de 140 maximaal. Ben nu 28 weken en tot nu gaat het nog prims

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Pilates mag je snel niet meer, omdat je geen rechte buikspieren mag trainen. Verder kun je gewoon alles doen, als je maar naar je lichaam luistert. Ga je naar eeb sportschool, dan kun je ook de instructeurs vragen om een aangepast programma, dat heb ik toen ook gedaan.

4. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    was je niet moe tijdens je zwangerschap dan?

5. dieni

dieni Actief lid

17 mei 2010
    113
    0
    0
    Ik doe ook nog fitness en inderdaad op een rustig tempo...kan echt geen kwaad! daarna ben ik wel lekker moe!

6. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Ik deed het de eerste weken rustig aan omdat ik inderdaad heeeeeeeeeeeel moe was. Ondertussen ben ik terug volop bezig, ik doe alleen geen rechte buikspieroefeningen meer (blijkbaar mag dat niet). Ik hoorde ook dat je hartslag eigenlijk niet meer boven de 140 mag maar ik vrees dat ik dat wel nog doe. Ik ben wel geminderd met sporten. Ik sportte zo'n 20 uur per week en ik ben verminderd naar zo'n 10 uur per week. Ik ondervind niet veel hinder. Alleen kan het volgens mijn gyn veel langer duren voor je een buikje krijgt omdat je buikspieren veel strakker zijn en het kleintje dus goed moet 'vechten en duwen' voor zijn ruimte. Gewoon doen wat je zelf aanvoelt als goed. Ik voelde dat 20 uur teveel werd voor me dus ik minderde. Terwijl veel van mijn collega-sporters afkwamen met stoere verhalen dat zij bleven fulltime sporten tot hun 38 weken. Wel ik dus niet haha.

Deel Deze Pagina