Mijn zoontje van 1,5 weigert s middags en s avonds te slapen al een tijdje. Soms zijn er dagen dat het goed gaat maar de laatste dagen is het weer feest. Gisteren op bed gelegd rond 12.30 maar meneer ging al huilen toen hij zn bed alleen al zag...Toch even laten liggen maar na 15 min gekrijs was ik het zat. Eruit gehaald en hij bleef de hele middag wakker. Rond 17.00 uur zei mn vriend ineens, hey hij slaapt, was ie inslaap gevallen op zn stoeltje voor de tv. Maar goed ik wilde hem op tijd in bed en hem om 17.00 uur nog laten slapen wilde ik niet. Wakker gemaakt en daarna rond kwart over 7 op bed gelegd. Maar een uur later hoorden we hem alweer huilen. Uit bed gehaald, daarna paar pogingen gedaan hem op bed te leggen maar was alleen maar huilen,huilen en huilen. Uiteindelijk om 22.30 toch op bed gekregen en hij ging slapen. Maar vanacht werd hij toch weer wakker... Vanochtend om half 9 werden we wakker. Nu heb ik hem net weer op bed gelegd en hij huilt nu ook alweer 15 minuten... Maandagavond ging het ook al zo, maar toen bleef hij wakker tot 00.00, wilde absoluut niet slapen, terwijl hij wel elke keer moe is. Ik heb geen idee meer wat ik moet doen. s Middags vind ik het niet zo heel erg als hij niet wil slapen, maar s avonds wel...Dan heb je er al een hele dag op zitten en wil je even rust en hij is gewoon moe en heeft zn slaap ook nodig.. Weet dus nu niet wat ik er mee aan moet....Wie heeft er tips??
hmm misschien is hij zo eentje die al heel snel van zijn middagslaapje af is..? Ik zou eens proberen niet te laten slapen tussen de middag. Dan om 1700 of 1730 eten. Daarna even spelen, in bad en dan naar bed. Dan zou hij toch wel heel moe moeten zijn.. Maar het is altijd lastig om hierover advies te geven. Hoop dat het snel beter gaat, succes! liefs
Jou zoontje is even oud als mijn zoontje ( ongeveer ) Slapen is altijd al een drama geweest.. En ik merk aan jou verhaal dat het gewoon hetzelfde is als hier! Je zal wel denken komt er weer 1 met laten huilen.. Maar je moet het echt doen.. Eerst wel elke 5 minuten er naar toe gaan. Dan 10 minuten, 15 minuten.. En echt streng/boos doen!! Je moet stevig in je schoenen staan. Eerste nacht heeft hij 3 uur gehuild. 2e nacht een half uur. 3e nacht 10 minuten en meneer slaapt de hele nacht door!! Wij weten niet wat we meemaken.. Na anderhalf jaar slecht slapen. Consequent zijn dat is wat jou zoontje nodig heeft!!
Hij is toch vandaag om 14.00 uur gaan slapen en slaapt nog steeds. s Nachts laten huilen hebben we ook al geprobeerd. Soms lieten we hem ook meer dan een uur huilen, maar dat werkt gewoon echt niet. Dan was hij helemaal overstuur en kregen we hem helemaal niet meer stil.
Hier nog een slechte slaper. Hij wordt volgende maand 2 en slapen is nog steeds een ramp. Laten huilen is hier ook echt geen optie, hij heeft het gepresteerd om van 20.00 uur tot 00.00 uur aan een stuk te huilen, en idd om de 5, 10, 15 min erheen. Daarna uit bed gehuild, was zo overstuur dat hij een uur doorhuilde op de arm. Daarna zat hij heel zielig tegen me aan te snikken. Dat doe ik nooit, maar dan ook noooooooooooit meer, nee dan maar slecht slapen.
O, vergeet ik mijn manier helemaal te vertellen haha. Wat ik ook vaak doe, is savonds met hem in ons bed liggen en als hij dan diep slaapt, dan overleggen. Soms werkt het, soms niet, maar het proberen waard, toch?
ik heb het net geprobeerd en het lijkt erop dat ie weer slaapt. Ben om de 5 minuten gaan kijken en alleen z'n speen gegeven (die hij steeds uit bed gooit) en een beetje gesust in het donker. En nu slaapt ie volgens mij. Dat is na een half uur. Maar ik zou het sowieso niet langer als een uur aanhouden. Wat we ook weleens doen is: op schoot liedjes zingen en wiegen tot ie helemaal sloom is, dan kunnen we hem wel wegleggen (hij slaapt dan nog niet) als ik merk dat ie heel moe is, hou ik hem in de houdgreep. Klinkt misschien zielig maar het werkt meestal wel. Gewoon in je armen laten liggen en z'n armen en benen goed vasthouden. Eerst wordt hij boos en gaat worstelen, maar na een paar tellen geeft ie het op en valt dan bijna in slaap. Volgens mij is dat dan omdat ze te moe zijn om nog in slaap te vallen.
Heb nooit problemen gehad met hem met slapen. Hij sliep toen ie net geboren was altijd heel erg goed. Pas sinds een paar maanden/weken dat hij slecht slaapt. Heb hem vanavond een half uur laten huilen en hij is gaan slapen, maar voor hoe lang? Met hem in ons bed gaan liggen wil ik niet, ten eerste heb ik daar helemaal geen zin in en ten tweede wil ik gewoon dat hij in zn eigen bed gaat slapen. Anders blijf ik aan de gang straks. Wat ik vanmiddag gedaan heb, ben met hem op de bank gaan liggen met op de achtergrond zachtjes muziek en toen viel hij bijna in slaap heb hem daarna in bed gelegd en hij sliep toen 2 uur. Ik denk dat ik morgen ga proberen hem later op bed te leggen kijken of het helpt. Voor s avonds weet ik nog niet wat ik moet doen..want hem elke avond zo een half uur laten huilen vind ik ook weer zo wat..
En om half tien werd hij wakker en wilde niet meer slapen...Mn vriend heeft hem nu toch mee genomen in ons bed. Ik vind het niks want als ik eenmaal lig dan wil ik slapen en heb geen zin om hem weer over te moeten leggen en mn vriend doet het niet Dat wordt weer een rotnacht.....*zucht*
Hey meis vreselijk.... Nouja gistermiddag begon het al,om13.45 lag hij op bed en na een half uur begonnen er van die fijne mensen hier in de flat weer es te boren dus ja hoor hij weer wakker en wilde niet meer slapen. s Avonds was hij 2x wakker geworden eerste keer na een uur en de 2e keer al na een half uur....dus heerlijk de hele avond nog met hem gezeten Hij sliep toen maar weer bij ons en ik kwam pas heel laat in slaap en was om half 6 weer wakker. Daarna toch nog heel licht in slaap gevallen en nu heb ik heb dus een kwartier geleden wakker kunnen maken.....en ik ben gesloopt. We krijgen vanavond visite we gaan film kijken maar ik weet nu al dat ik niet kan ontspannen want hij gaat toch weer wakker worden. Niks helpt hem wakker houden s middags werkt niet laten huilen )half uurtje) werkt wel, maar hij wordt dan na een uur nog wakker...
Het is zo gek dat hij na een uur standaard wakker wordt. Alsof hij zo'n babyritme nog heeft. 45 min. slapen en dan in een lichtere slaap komen waardoor hij ws wakker wordt. Hoe is hij dan 's avonds als hij bij jullie zit? Is hij echt wakker en vrolijk of moe en chaggie? Als Noor wakker wordt, dan ga ik met haar in haar kamer op de stoel zitten en kan ik haar meestal weer in slaap wiegen. En als ik echt het idee heb dat ze weer slaapt leg ik haar weer terug. Das meestal na een half uur. Met een beetje mazzel wordt ze dan niet wakker als ik haar terug leg
Ik denk dat je ten eerste een klein beetje moet relaxen! Je klinkt best opgefokt erdoor (wat ik begrijp) maar dat heeft totaal geen nut & je kleine voelt dit ook aan! Heeft hij nergens last van? Oren?
Opgefokt?? Nou ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar dat ben ik dus helemaal niet... Ik ben eerder verdrietig. En nope hij heeft nergens last van.
@daan hey meid sorry dat ik nu pas reageer maar was zoals je weet ff druk Maar als hij dus bij ons zit is hij soms gewoon rustig of gewoon vrolijk. Maar ik merk wel dat het weinige slapen hem op begint te breken want hij wordt wel steeds chagerijniger, wat ook logisch is. Vanmiddag ging naar bed gaan goed, maar na 45 min was hij alweer wakker. Hij eet en drinkt gewoon goed/normaal dus snap er echt niks van. Ik ben geen fan van ons CB maar ik ga maandag denk ik wel even bellen. We hoeven helaas pas eind feb weer naar de k.a maar als het dan nog zo is ga ik het daar ook maar even voorleggen....
Hier precies hetzelfde al weken lang. S'avonds en s'nachts slaapt hij amper. Het is zó frustrerend, zeker als je de volgende dag ook nog moet werken en ik in mijn geval ook nog zwanger ben. We hebben al zoveel geprobeerd maar niks helpt. Ik heb altijd gezegd 'We nemen hem nooit bij ons in bed' maar aangezien we al weken niet slapen s'nachts hebben we er toch maar aan overgegeven. Heel stom ik weet het. Als het dus écht te bont wordt dan slaapt hij dus bij ons. Ik heb helaas geen tips voor je, ik kan ze ook wel gebruiken. Maar weet dat je niet de enige bent.
@sjanienu1 nou meid ik zei dat ook altijd en we deden het eigenlijk ook nooit, maar sinds het zo erg is geworden met dat slapen zijn we overstag gegaan. Ik werk nu niet meer, maar toen het begon werkte ik nog wel en nu werkt mn vriend dan weer, dus dan is het écht slopend... We hebben hem net een half uurtje geleden op bed gelegd en ik ben nu al bang dat hij van elk geluidje wakker wordt
Ons zoontje sliep een paar maanden geleden ook weken lang heel slecht. Niet in slaap willen komen, en om de zoveel tijd wakker. Zat 's nachts uren met hem beneden, van alles geprobeerd en was gesloopt. Ben op gegeven moment met matras naast zijn ledikantje gaan liggen. Telkens als ik hoorde dat ie dreigde wakker te worden, aaide ik hem over zijn bolletje en zijn rug en viel hij weer in slaap. Na een paar nachten ging hij steeds beter slapen, tot hij helemaal niet meer wakker werd na ongeveer anderhalve week. Ben daarna weer in eigen bed gaan slapen, was heel bang dat ie weer slecht zou gaan slapen daardoor maar hij slaapt sindsdien heel goed. Ik denk zelf dat het bij hem angst was alleen te zijn in zijn kamertje. Weet niet of het bij jullie werkt natuurlijk, maar misschien valt het te proberen?
Hier ligt meneer ook net een paar minuten op bed maar zit bij voorbaad al weer te luisteren wanneer hij wakker wordt. Ben ook echt allergisch voor geluid geworden. Van het kleinste geluidje ben ik bang dat hij wakker wordt.
@olifantje daar kwam mijn moeder ook al mee...maar ik heb geen matras, maar ik denk dat ik miss aankomende week even vraag of ik hun luchtbed mag lenen en dan ga ik daar wel op liggen... Alleen als ik bijv s nachts eruit ging hem over zn bol wilde aaien en dan na 5 min weg ging dan bleef hij toch huilen. Was dat bij jou in het begin niet zo toen je dat ging proberen? @sjanienu hier ook, we hebben nu visite (vriend van mn vriend) en gaan zo film kijken, maar ze zitten nu even te gamen. Maar ik ben echt bang dat als we te hard praten of als we t geluid te hard aan hebben dat hij al wakker wordt....