Immunologische oorzaken miskraam

Discussion in 'Miskraam' started by guusj, Jan 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. guusj

guusj Lid

Sep 24, 2012
    71
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Heb nu in ruim een jaar 4 keer een miskraam gehad. Allemaal tussen de 5 en 7 weken.
    We hebben allebei onderzoek gehad en het zaad van mijn man is goed en ik heb elke maand een eisprong en verder is er niets op onze vruchtbaarheid aan te merken. Volgens de arts zijn de miskramen gewoon domme pech. Veel meer vrouwen maken dit mee en hebben dit lang niet altijd in de gaten omdat ze volgens hem niet zo vroeg testen. (ik testte altijd als ik een paar dagen over tijd was) Na mijn idee niet heel vroeg maar goed. Onderzoek wouden ze in de eerste instantie niet doen omdat we nog zo jong zijn en omdat we twee gezond ogende mensen zijn.

Doordat we weinig aansluiting krijgen van de arts ben ik zelf gaan googlelen naar oorzaken van miskramen. Naar mijn idee is er wat mis met mij. ik vind het gewoon raar dat ik 4 miskramen heb gehad en noem dit nu niet meer domme pech.
    Verder heb ik erg veel last van eczeem en kreeg van meerdere mensen te horen dat miskramen veroorzaakt kunnen worden door eczeem. Dat is natuurlijk niet waar. Omdat eczeem natuurlijk niet de oorzaak is van een miskraam. Maar een gevolg van iets net zoals een miskraam.
    Nou las ik iets over immunologische oorzaken. Dit houdt in dat je immuunsysteem een fout maakt en een gezond vruchtje afstoot. Alan E. Beer heeft hier een boek over geschreven. En nu lees ik ook dat eczeem/astma een gevolg kan zijn van een slecht werkend immuun systeem. Daar weer verder op gegoogled en nu las ik op meerdere buitenlandse websites dat miskramen en eczeem beiden gevolgen van een verkeerd werken immuunsysteem zijn.
    Ik ben zelf er bang voor dat dit de oorzaak is van mijn miskramen.
    Maar nu lees ik op internet dat er in Nederland heel weinig getest wordt hierop.

Is dit nu nog zo? of kijken ze nu wel in Nederland naar immunologische oorzaken? Wie heeft hier ervaring mee of kan me hier meer over vertellen?

Alvast bedankt!!!

2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Hier ook 4 miskramen in een jaar en mijn gyn denkt zeker dat het iets immunologisch is. Helaas kunnen ze niet op alles testen, er is nog zoveel onbekend op dat gebied en sommige onderzoeken lopen nog. Ik zit dan wel bij een ziekenhuis die veel onderzoek doet naar miskramen, dus heb ook het kindje+vruchtzak de laatste keer ingeleverd voor onderzoek.

Ik wacht nog op een paar bloeduitslagen, maar het ziet er naar uit dat er niets uit gaat komen. Gelukkig geloven ze er niet in dat het toeval is, dus er zijn medicijnen die ik uit kan proberen.
    In de meeste ziekenhuis testen ze niet zo veel dingen en geven ook geen medicatie, in mijn vorige ziekenhuis ook niet.

Share This Page