Wat kunnen kleintjes toch gehaaid zijn !

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamabri, 18 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mijn jongste zoontje wordt volgende maand 3 jaar. Vandaag was hij niet zo lekker, hangerig, huilerig, jullie kennen het wel. Dus als zijn zus wat te wild deed, zei ik: doe eens een beetje rustig, je broertje is ziek. Waarop dan van de bank een stemmetje kwam: Ben niete siek, nietus!! :D Meerdere keren hebben we dat gehoord: "Hij was niet ziek".

Enfin, hij speelde ondanks dat hij niet zo lekker was, natuurlijk ook wel met zijn auto's etc, dus vanavond zei papa dat hij moest opruimen. Zijn antwoord? Kan niet opruimen papa, ikke siek :p

Hebben jullie ook zulke wijsneusjes?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hahahaha, zo herkenbaar. Mijn jongste is even oud en we liggen dagelijks in een deuk om haar uitspraken, ze is zó grappig!

Van de week nog, ze was aan het kleuren maar enorm met de stift op het papier aan het prikken, en ik heb al zoveel stiften met ingedrukte punt kunnen weggooien, dus ik zei, I. doe maar niet dan gaan ze kapot. 'Neej, ik tekenen!' Schatje dat is geen tekenen, wat teken je dan? 'Hajelslag!' :D :D :D

Of als we thuiskomen en ik zeg 'doe maar even je jas en schoenen uit', 'neeej, vesje en laasjes uit!' want dan heeft mevrouw geen jas maar een vestje en geen schoenen maar laarsjes, oh pardon mevrouw I. .... ;)

3. fafa

fafa Niet meer actief

We noemden onze oudste vanaf haar geboorte altijd "Lies". Tot ze rond anderhalf besloot dat ze "Lotte" was. In de beginperiode was het nog zo om-en-om: was ze de ene dag Lies en de andere dag Lotte.
    Dus op een dag vroeg ik:
    - "wie ben je vandaag?"
    - "Lies"
    - "zeg Lies, wie heeft het bijtje stuk gemaakt?" (ze had de dag daarvoor een bijtje van haar mobile stukgetrokken)
    -"... Lotte"

Net anderhalf jaar, en dan al de schuld afschuiven op haar alter ego. Dat vond ik behoorlijk gehaaid ;)

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Whahahahahahaha!! Geniaal!

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mijn zoon mag als hij goed heeft gegeten 's avonds wel eens chips.
    Nu had hij 's middags goed gegeten en dacht wacht ff;)
    Hij deed de lamellen dicht.

Ja , zegt hij, want ik wil dat graag.
    Hij loopt naar de kast en pakt de zak nibbits.
    Zo , zegt hij, kijk het is donker buiten , zie je?
    Nu mag ik wel chips heh?

Je kon me oprapen!
    En dat met een stalen gezicht!

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze dochter twee maanden geleden aan tafel mst het avondeten. Ze wilde dat ik haar eten gaf en op een gegeven moment zei ik prik nu maar even zelf een aardappel: "nee mama daar ben ik te klein voor"

De volgende middag met naar bed gaan 's middags vroeg ik aan haar zal ik je in bed leggen of klim je er zelf in (ledikant zonder zijkant). Haar antwoord: "mama ik ga niet lekker klapen want ik ben toch groot? "

hahahah dusssss ....

7. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Als ze hier moet opruimen is ze opeens zo moe, echt helemaal kapot, en haar handjes zijn ook nog eens weg, ze kan ze domweg niet meer optillen.

Lig ik in een deuk :D Want haar handjes doen het prima als ik met een koekje aan kom lopen.

8. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Oh ja echt wel ! Hier daarstraks nog toen ik het avondeten ging maken, ik vroeg of ze voor mij de boontjes wilde wassen (normaal helpt ze me graag, vindt ze leuk, groente wassen etc. maar ze kan niet altijd helpen) dus ik stond een beetje verbaasd te kijken dat ze zei nee hoor, doe jij dat maar.

Ik : maar moet ik het dan helemaal alleen doen?
    zij : ja, dat doe je toch altijd al

echt met zo'n stalen gezicht haha :D

9. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Oh ja hier ook met slapen, 's avonds dan, nee hoor mama ik wil niet meer slapen. Maar waarom dan niet? Dat duurt veel en veel en veel en veeeeeeeeeel te lang!
    Oftewel ik ga liever spelen, haha.

10. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Maandje geleden zei papa ik ga zo even aardappels schillen, zegt John: ja maar dat mama toch ook doen? ;) (papa doet het bijna altijd)

11. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ja herkenbaar hoor, mijn dochter is net 3.
    We hebben de regel dat wanneer de wekker gaat, ze haar filmpje of spelletje op de ipad af mag maken of kijken.
    De wekker ging, tegelijk kwam mijn man binnen. Ik loop naar hem toe en we zien vanuit onze ooghoeken nog net dat dochter snel een nieuw filmpje aan zet op de ipad.
    We vroegen, J je filmpje was afgelopen he? Nee mama net nieuwe zegt ze.

Schuld geven aan een ander kan ze ook. Van de zomer was ze bijna zindelijk maar die dag plaste ze over de bank (en mijn man :D) heen. Ik kom binnen en vraag (serieus want ik had het niet gezien) hee de bank is nat hoe komt dat? Wijst ze naar de hond, Dob gedaan mama. Man lag helemaal dubbel haha.

12. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Haha herkenbaar allemaal. Mijn dochter van ruim 2,5 gooit/stoot regelmatig haar beker melk om tijdens het ontbijt. Ik word er helemaal gestoord van af en toe. Maandag was het weer zover, ze pakt de beker onhandig vast en hup, alles weer over de tafel en stoel. Mijn dochter riep meteen geschrokken: "Dat deed ik niet hoor mama, dat deed de melk helemaal zelf!" :) :)

13. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Dochter (2,5) laat een scheetje. "ohh papa seetje gelaten? mag niet he? so-ie zegge papa!"

14. susy26

susy26 Niet meer actief

Geweldig, en zo herkenbaar!

15. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ze zat al lang te zeuren om een toetje maar had nog eten op haar bord.
    we zeiden: als je je bord leeg hebt mag je een toetje.
    pakt ze met beide handen alles op haar bordje en tilt het op en zegt: zooooo op!!!! :D was net na haar 2e verjaardag

16. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home

Jaaaa hier nog zo 1!
    Ze vindt het altijd leuk om na het eten de 'toetbakjes' te pakken uit de kast. Ik of mijn man pak(t) dan de vla of yoghurt of net wat we hebben uit de koelkast.
    Onze dochter loopt naar het keukenkastje en pakt daar maar 2 bakjes uit. Ze zet er 1 bij haar stoel en 1 bij mijn man zijn stoel. Dus ik vraag of ik ook een bakje mag? "nee, mama niet bordje leeg he, dan geen toetje he papa?"

Je kon me opvegen!

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.802
    4.183
    113
    O jee, ik zie een gespleten persoonlijkheid :D:D:D

Deel Deze Pagina