Hallo meiden, Heb geen idee of ik dit hier goed zet. Sorry als het niet zo is. Maar ik heb even advies nodig. Tot nu toe deed ik alle spullen die mijn zoons niet meer pasten of gebruikten vaak naar anderen of gaf het naar een tweede hands zaak voor het goede doel. En nou is het niet dat ik het een ander niet gun. Maar het geld wat ik eventuweel hier voor zou kunnen vangen op marktplaats zou ik goed kunnen gebruiken. Maar nu komt dus mijn vraag. Hoe schat je goed in wat iets mag kosten? Hoe bereken je verzend kosten? Iemand eerst laten betalen en dan opsturen? Met andere woorden hoe pak je zoiets het beste aan. Er zullen hier vast wel mamma`s zijn die dat ook doen. Kunnen jullie mij advies geven? Alvast bedankt. Liefs Janna
Qua prijzen: kijk wat vergelijkbare spulletjes doen. Qua verzendkosten. Kijk eerst of het in een enveloppe past, zo ja, is het brievenbuspost en moet je het even wegen, op marktplaats kun je dan zo kiezen hoeveel het weegt en dan geeft de site automatisch de verzendkosten. Past het niet door de brievenbus is het een pakket, kosten 6,75 tot 10 kilo. Eerst geld laten overmaken en dan verzenden inderdaad.
Wauw, jij bent snel. Maar ik ga je stukje even printen. En dan spoedig een keer uitproberen. Mijn dank is groot
Verzendkosten besparen: ik stuur alles in een plastic zak op, goed tapen natuurlijk. En als het nét niet volgens het postkantoor door de brievenbus past en je dus 6,75 moet betalen, alleen de postzegels vragen voor brievenbuspost en zelf buiten door de brievenbus doen. Doe ik altijd! Komt altijd aan!
je kan het altijd op bieden zetten en dan kijken wat mensen bieden en of je dat genoeg vind of idd rondkijken op marktplaats wat anderen voor de kleren vragen. Merkkleding levert meero p over het algemeen. De verzendkosten is niet zo ingewikkeld op tnt.nl kan je kijken wat het kost. Een pakket tot 10 kilo (wat dus niet door de brievenbus past kost 6,75) als het brievenbuspost is kun je dat dus opzoeken op tnt. Ik vind het zelf makkelijk als er hele pakketten kleding op mp staan heb je meer kelding in 1 keer. zou het dus sowieso als pakket erop zetten en anders nog los de kleren in andere advertenties. Ik laat de mensen betalen en dan stuur ik het pas op. of ze mogen het afhalen bij me thuis.
o ja een tip ook voor andere meiden. als je een pakket koopt op mp kun je het net zo goed bij DHL laten versturen dat is goedkoper. 4,95 ipv ,75 bij Tnt
Als je met je pakketje naar het postkantoor gaat zeggen ze al gauw dat het niet past in de brievenbus en zeggen dat je het als pakket moet laten versturen. Als je het pakketje goed intaped dan kun je hem zelf in de brievenbus duwen en dan hoef je op het postkantoor alleen de postzegels te vragen.
Ja, dat doe ik ook altijd, ik bewaar daarnaast altijd van die dikke kartonnen enveloppen, waarin foto's, documenten of boekjes worden verstuurd. Daar kun je ook heel veel inproppen en dan past het nog door de brievenbus, zonder te kreukelen etc. Probeer het altijd gewoon eerst hier thuis, het is soms even wurmen, maar het scheelt lekker. Anders is het soms ook nog goedkoper om het over 2 enveloppen te verdelen i.p.v. 1 pakketjes. Geef ze bij pakketjes altijd de keus tussen DHL (5 Euro) of TNT (6,75). Qua prijzen, sommige dingen zet ik op vrij bieden, anderen op bieden vanaf...
qua prijs vergelijk ik met andere advertenties. Verzenden : ik doe de kleertjes in behangpapier (wat ik nog over had voor mn dochters kamer), de zijkanten niet ik dicht met een nietmachine, dan heb je ook een stevig paketje, wat bijna altijd door de brievenbus kan. Als het niet door de brievenbus kan, verzend ik de kleertjes in 2x, ben je alsnog goedkoper uit dan verzenden via pakketje. (verzendkosten zijn wel de kosten voor de verkoper, en zodra het geld op mijn rekening staat, verzend ik het)
alles is al gezegt geloof ik haha eerst altijd laten betalen dan verzenden ik doe eigenlijk ook altijd kleding pakketen maken dat werkt altijd en maak dan een vaste prijs inclusief verzenden...
Spullen zet ik hier ook vaak op bieden. Vaak neem ik wel een bedrag in mijn hoofd wat ik er graag voor wil hebben. Wil ik er bv 10 euro voor hebben zet ik het er voor 15 euro op. Komen we vaak op 10 euro uit. Heb nu Levi zijn te kleine kleertjes als pakketen op marktplaats gezet, en hou hierbij een beetje de prijzen van de tweedekans winkel aan ( zijn dan geen dure merkkleren ) dus 0.50ct voor een shirtje, 1.00 voor een spijkerbroekje, 2.50 tot 5.00 voor een jasje etc
Ik maakte vaak kledingpakketten, maar die zijn niet echt gewillig meer geloof ik vanaf mt 74... Nu heb ik veel dingen gewoon los verkocht. Ik kijk zelf hoe het er uit ziet en wat ik er zelf 2e hands voor zou willen geven. Als iets nieuw is ga ik er natuurlijk geen 2 euro voor vragen. Idd altijd laten betalen en dan pas verzenden. En ik doe het ook gewoon altijd in een envlop beetje proppen dan past het wel door de brievenbus