Eerder wakker vs rust en regelmaat

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door illuminate, 22 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    Ik probeer Mark met rust en regelmaat op te voeden. Tot voor kort sliep Markvoordat hij zich melde. De laatste tijd komt het voor dat Mark een uur eerder wakker wordt (door oa buikkrampjes); hij wilt dan niet meer slapen.
    Ik haal hem nu uit zijn wiegje, als dit voorkomt, en laat hem in zijn wipstoeltje of box spelen, totdat hij zich meldt.
    Wat doen jullie? Toch proberen te laten slapen? Hoe ziet jullie regelmaat eruit?

2. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik had hetzelfde probleem met Esmee. Voeding, even spelen op schoot, alleen in de box en slapen. Dit ging keurig, behalve dat ze soms wel twee uur voor de volgende voeding wakker werd. Ik haalde haar er dan wel uit en ging even wandelen, of met haar spelen, alhoewel ik dit wel erg lang vond duren tot de volgende fles. De laatste weken merk ik dat ze naar een middagdutje toe aan het werken is. Na de eerste fles slaapt ze tot een uur of 10, krijgt dan een fruithap. Na de fles van 12 uur slaapt ze lang tot een uur of 4. Na de fles van 16 uur is ze wakker en gaat soms om 18 uur nog een half uurtje slapen. De slaapjes na de fles van 8 uur en de fles van 16 uur worden steeds korter en deze zullen binnenkort wel verdwijnen.

3. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    Is dit iets van de laatste tijd? Ik bedoel Mark is 2 maanden, en Esmee is 4 maanden. Of gebeurde het ook toen Esmee 2 maanden oud was?
    Gaf dit verder geen problemen? Ik bedoel als we het over regelmaat hebben. Verstoorde dit (wandelen en spelen) niet de boel?

4. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Fayley is ook vaak iets van een uurtje vóór de fles wakker, ze laat het duidelijk merken als ze honger krijgt. Kan haar moeilijk dwingen te gaan slapen tot flestijd ;) Regelmaat hier is gewoon lekker naar bedje bij moeheid.

5. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    nee ik heb het eigenlijk altijd zo gedaan. Ik had wel een regelmaat na de voeding en ze ging trouwens ook steeds langer slapen. Nu slaapt ze soms wel van voeding tot voeding, meestal dus van 12 tot 16 uur. Ik vind het heel fijn dat ze nu een beetje een dagritme krijgt. Ik vond het ook altijd lastig omdat ze zeggen dat uit bed betekent voeding, ik heb dit nooit gedaan hoor. Ik denk dat ze vanzelf wel een ritme krijgen. Wij hebben ook twee maand met Esmee beneden gezeten tot 23 uur en ineens ging ze netjes slapen na de fles van 19 uur, ik denk dat alles ook de tijd nodig heeft. Maar je kindje is wel bij rust en regelmaat gebaat denk ik. Gewoon doen wat je zelf het beste lijkt.

6. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    Okee, dus met de eerste slaapgsignalen (zoals gapen) naar bedje toe, en als hij niet wilt slapen, of eerder wakker is, gewoon laten spelen.
    Ik wil namelijk regelmaat niet in de soep laten lopen, en dat hij ontregeld raakt, en daardoor weer huilerig, of zoiets. Het gaat nu zo lekker. Misschien moet ik maar gaan opschrijven wanneer Mark slaapt, en wanneer niet. Misschien is er een patroon te zien.

7. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Het hangt er ook een beetje vanaf denk ik hoe hij wakker wordt; is hij tevreden en uitgerust of wordt hij huilend wakker omdat hij eigenlijk nog moe is? Sven heeft ook een tijdje zo''n periode gehad dat hij bij bijna elk slaapje na een uur wakker werd, op een gegeven moment hebben wij hem gewoon laten liggen tot ongeveer 3 uur na de vorige voeding en na een tijdje kreeg hij het in de gaten en ging gewoon weer verder slapen!

In het boek van Ria Blom staat ook dat het niet erg is als ze na een uur wakker worden, mits ze dan wel uitgerust genoeg zijn... Er zijn babies die daar genoeg aan hebben, en dan kun je hem er dus gerust uit halen en voeden op de klok! Als je er dan maar wel dezelfde regelmaat in houdt steeds, dus wakker worden, verschonen, knuffelen, alleen in de box, voeden, weer in de box en dan weer naar bed!

8. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    wat slapen jullie kindjes veel :confused:
    heeft mijn dochtertje allen de eerste paar weken gedaan over het algemeen is ze wakker en heet af en toe een hazeslaapje verdee uiteraard een middag dutje...

9. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Wij zitten ook een beetje met het "probleem" dat Noa soms eerder wakker is of dat ze er een uur over doet om in slaap te vallen. Maar ze huilt dan niet. Ze is gezellig aan het vertellen of aan het lachen.
    Ook wij willen het ritme eigenlijk niet verstoren, maar ik vind het zo jammer om haar dan niet lekker bij me te hebben.

Kan het idd kwaad om haar uit het oude ritme te halen en haar naar beneden te halen tot de voeding? Ik lees dus even mee!

10. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Ik lees ook even mee...ben benieuwd. Ik laat Yara wel gewoon in haar bedje liggen. Ze heeft het er prima naar haar zin, ligt ook een beetje te kletsen, bellen te blazen, geluidjes maken...Ik haal haar er liever niet uit eigenlijk, het gaat nu zo goed!
    Wanneer ze het niet fijn zou vinden, zou ze wel van zich laten horen! Ik vind het ook wel jammer (gewoon omdat ik haar heel graag bij me heb) maar ja. Ik merk wel dat Yara na de voeding steeds langer wakker is, hoe lang zijn jullie kindjes nu wakker inclusief fles?

Ik ben het ook wel met fayley eens, dat regelmaat vooral betekent bij moeheid naar bedje toe. Wanneer Yara zou huilen zou ik haar er denk ik ook wel uithalen. Een beetje beneden spelen kan geen kwaad denk ik hoor. Maar Yara is zo verschrikelijk blij en gezellig altijd, dat ik tevreden ben met hoe het nu gaat!

11. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Fayley is gemiddeld inclusief de fles een uurtje of 2 wakker. Natuurlijk zijn er momenten dat ze lekker van fles tot fles slaapt. Maar idd als ze wakker is en lekker aan het keuvelen is in bed laat ik haar, ze heeft het dan duidelijk naar haar zin daar :D Gaat vanzelf piepen als ze het zat is, of valt na een tijdje weer in slaap.

12. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    naar mate je kindje wat ouder wordt is hij toch ook gewoon meer wakker, dat hoort er gewoon bij.
    Als hij dan wakker is en in de box of zo tevreden is, dan is dat prima. Je werkt immers toe naar steeds minder slaapjes op den duur.

Deel Deze Pagina