Wie ervaring met osteopathie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door zeehondje, 18 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hi meiden,
    is er misschien iemand van jullie die ervaring heeft met osteopathie en vruchtbaarheidsproblemen?
    Ik heb namelijk verhalen gehoord over vrouwen die bij een osteopaat waren geweest en snel (of zelfd die cyclus) zwanger waren.
    Nu willen wij al ruim twee jaar zwanger worden en ik wil dus alles proberen.
    Ben nu dus benieuwd naar ervaringen van anderen en hoe het dan in z'n werk gaat?

Liefs Es

2. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Beste zeehondje,

Wij proberen nu 3 jaar om zwanger te worden. De MMM geeft geen duidelijke oorzaak voor het uitblijven daarvan en aan ons is IUI voorgesteld. Dit willen wij niet. Wij zijn nu in het alternatieve circuit onze vruchtbaarheidsproblemen aan het behandelen.
    Al snel kwam ik bij een osteopaath. Hij gaf aan het mechanische deel van de vruchtbaarheidsproblemen te kunnen behandelen: ligging van de organen, baarmoeder en blokkades daarin. Dit deel van de behandeling is nu voltooid. Toen zijn we verder gegaan met de behandeling bij een homeopaath. Ook d.m.v. homeopatische medicijnen is onze vruchtbaarheid nu goed. Ik was (tot gisteren) ook zwanger, een maand nadat hij had aangegeven dat het nu in orde was! Helaas heeft deze prille zwangerschap geen stand gehouden. Ik kan de ervaring bij de osteopaath wel positief noemen. Het is tenslotte, mede door hem, wel gelukt! Ik hoop dat het binnenkort ook eens blijft zitten natuurlijk. Als je nog vragen hebt, dan zijn die welkom.

Groetjes

3. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ha zeehondje, daar ben ik weer... Ik lijk je wel te achtervolgen;)

Ik heb (helaas) geen bijzonder goede ervaring met osteopathie en zwanger worden... Ik ging al naar de osteopaat voordat ik probeerde om zwanger te raken. Nu probeer ik acupunctuur. Je moet toch wat.

Liefs

M

4. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Hallo zeehondje,

ik heb geen ervaring met osteopathie wanneer het gaat om zwanger worden.
    Wel heb ik ervaring met zwanger worden en voetreflextherapie. Een goede ervaring, aangezien het "resultaat" onlangs 2 jaar is geworden;)
    Het voordeel van voetreflextherapie is dat ook een verstoorde hormoonhuishouding een handje geholpen kan worden. Ik kampte met een zeer onregelmatige cyclus, maar dankzij de voetreflextherapie was ik snel zwanger. Mocht je de voetreflex-kant op willen dan zou ik vooraf informeren of de voetreflextherapeut waar je naar toe wilt gaan ook bekend is met deze "vruchtbaarheids"behandelingen.

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik wens je in ieder geval veel succes!
    Hopelijk ben je snel zwanger!

groetjes,
    pooh

PS Mocht je meer willen weten, dan mag je me een PB sturen.

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    meiden, bedankt voor jullie reactie?
    Is er nog iemand met ervaringen?

Ik heb nu mijn eerste behandeling gehad en mijn beide eierstokken zaten (zitten nog steeds een beetje) vast aan mijn dikke darm. Hierdoor kan je eierstok niet goed bewegen en kan het eitje verkeerd 'weggeschoten' worden en komt het niet in je eileider terecht. Je eierstokken zitten namelijk niet vast áán je eileider. Zoek maar eens bij google afbeelding onder eierstok.
    Dus wie weet beweegt alles nu beter en gaat het nu gewoon op de natuurlijke manier lukken.

6. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

27 sep 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    Ik ben bij een Osteopaat geweest lang voordat ik zwanger wilde worden. Ik was daar toen voor een behandelijk tegen de symptomen die ik had na een tekenbeet. Om heel eerlijk te zijn vond ik het wel erg apart. Ze, in mijn geval was het een vrouw, legde alles goed in mijn lichaam. Ze kon voelen dat ik niet genoeg water dronk etc. Heel apart. Ik had wel het idee dat ik me energieker voelde na die tijd.

7. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Heel raar. Weet niet of het door de behandeling komt, maar heb opeens een cyclus van maar 21 dagen. Normaal altijd rond de 30 dagen. Ben wel een beetje ongerust. Dacht namelijk eerst dat het een ovulatiebloeding was. Door de behandeling krijg je een betere doorbloeding en dacht dat het daar dan wel mee te maken zou hebben. Maar vandaag bloedstolsel en bloedslijm verloren. Hopelijk maandag gelijk naar de gyn.

Deel Deze Pagina