Verhoging kans op zwangerschap na miskraam?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door 1979kik, 3 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    België
    Hoi
    Enkele dagen geleden ben ik erachter gekomen dat ik een miskraam heb.
    Ik zou 6.5 week zwanger moeten zijn maar het vruchtzakje is gestopt met groeien op 4 weken. Doordat het zo klein is , is het er nu vanzelf aan het afkomen net alsof ik menstrueer.
    De gyne zegt dat er geen enkele reden is om te wachten en dat we vanaf volgende maand al terug mogen gaan voor een kindje.
    Nu hoor ik regelmatig verhalen dat de maand volgend op je miskraam de kans hoger zou zijn dat je zwanger wordt.
    De gyne zei ook al iets van "je hoort het vaak dat koppels lang doen om zwanger te worden , dan een miskraam hebben , en dat het dan niet meer zo lang duurt eer ze terug zwanger zijn.
    Hebben jullie zo een succesverhalen? of van horen?
    Het verwerken van het verlies van dit vruchtje gaat wel(op en af) omdat het nog zo pril was..het zou al gestopt zijn tijdens de bevruchting. Waar ik echt tegenop zie is terug 9 maand klussen of langer..want dat begon mentaal wel veel van me te eisen (lees deze zwangerschap kwam juist op tijd..)
    Dikke kus

2. Ayize

Ayize Lid

12 sep 2009
    19
    0
    0
    Hallo,

Ik heb ook een miskraam gehad met 6 weken dat was in juni we we zijn nu 5 maanden verder ik
    probeer het samen met mijn partner al 2 maanden echt weer dus het is verschillend
    Maar veel succes

Groetjes Ayize

3. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    België
    DAg Ayiza
    Ik hoop dat jullie snel terug zwanger zijn!
    Wat me nu vooral helpt, zijn succesverhalen, dus geen verhalen van meiden die nog steeds niet zwanger zijn na een miskraam.
    Sorry maar dat zal wel de realiteit zijn maar helpt me ff niet.
    x

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Er is eigenlijk niet zoveel van te zeggen. De een is snel weer zwanger en bij de ander duurt het een poosje. Wij zijn afhankelijk van ICSI en wachtlijsten, dus bij ons duurt het sowieso langer. Succes & sterkte!

5. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    allereerst wat verdrietig dat van de miskraam. sterkte ermee hoor.

Een goede vriendin van mij heeft een miskraam gehad met 8 weken en was 2 maanden daarop weer zwanger, kindje is inmiddels alweer bijna 1 jaar oud. Hoop voor jullie ook dat het snel weer raak is.

6. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    #6 mama em, 3 okt 2009
    Laatst bewerkt: 3 okt 2009
    ik had een hele vroege miskraam (waarschijnlijk wel een bevruchting maar geen goede innesteling) en was daarna direct zwanger!
    Had wel een langere cyclus en was dus 2 weken minder ver dan als je de eerste dag laatste menstruatie aanhoudt (niet dat ik dat errug vond) Dus kan zijn dat je vruchtbare periode later is dan normaal, omdat je cyclus moet herstellen na een miskraam.

veel suc6 en ik hoop voor je dat je snel weer zwanger wordt en blijft!

Deel Deze Pagina