De titel vraagt het al... Wij proberen zwanger te worden. Het zaad van manlief is niet van hele goeie kwaliteit en buiten de eisprong is klussen om de dag aan te raden daardoor. Rond de eisprong doen we 'het' iedere dag. Ik heb een hele leuke,lieve en aantrekkelijke man hoor, maar de variatie is er een beetje uit Merk ook aan hem dat het best een opgave aan het worden is en daardoor ook iets onzeker is. We weten waar we het voor doen, maar toch... Wie herkend dit ook???
Hoi Claire, Ik kan hier nog niet echt over meepraten, want wij zijn nog neit zo lang bezig. Wij waren wel altijd bang over het feit dat het soms een sleur kan worden. Dat proberen wij dus tegen te gaan. Ik weet neit of je wat aan mijn advies hebt, maar ik geef het je toch maar. Misschein dat er dan wat meer meiden op inhaken. Probeer het misschien door uitdagen door de dag heen het spannend te maken. Zodat je uitziet naar het moment van gezellig knuffelen. ( als je snapt wat ik bedoel) Bij mij begint dat al 's morgens. En daar bedoel ik mee, elkaar complimenten geven, even een knuffel, een beetje zoenen en zo de spanning opbouwen zeg maar. Overdag lieve smsjes sturen, lekker koken of gezellig een filmpje met hapjes.. Ik weet niet of het wat is hoor, misschien heb je dit allang geprobeert. Ik probeer gewoon evenmet je mee te denken. Denk namelijk dat er veel stellen zijn, die erg genieten van hun samenzijn en er naar uitzien, maar als de druk wat hoger ligt bang worden dat het een sleur wordt. Sterkte meid en succes. Ik hoop echt dat je snel zwanger wordt.
Hoi Nijnonijntje! Bedankt voor je reactie! Ik weet dat je gelijk hebt en we doen er ook wel iets aan. Voordat we zwanger wilden worden, bedreven we toch minder de liefde...klinkt raar he? Nu om de dag en de week dagelijks. En inderdaad nu staat er druk op de ketel en dan voelt het op de een of andere manier toch anders. Het is geen straf hoor, maar toch is t anders... Wel willen we het goed proberen. We zullen zien zeg maar!!! Hoop ook voor jou dat je snel in verwachting mag zijn! Groetjes...
Jij wij hebben dat ook hoor. Nu we graag zwanger willen worden gebeurt het bij ons ook vaker. Ik moet wel zeggen, dat dat idee het ook wel spannend maakte. Ik snap dus wel wat je bedoeld. Zijn jullie al lang bezig als ik vragen mag? Als je het liever niet wil vertellen begrijp ik dat ook wel hoor. Groetjes
Ik dacht juist dat als je niet elke dag klust dat het zaad dan juist beter is van kwaliteit omdat het de tijd nodig heeft om zich te vernieuwen zeg maar?
Nou je het zegt chebu, daar heb ik ook iets over gehoord. Er kan beter ongeveer 48 uur tussen zitten ofzo? Dus om de dag of ziets?
Dat is inderdaad waar, zaadcellen hebben 48 uur nodig om weer 'gemaakt' te worden, dus elke dag geeft niet meer kans dan om de dag (zelfs niet als het zaad wat minder is). Daarnaast geloof ik ook niet dat het echt zin heeft om de hele maand door om de dag te klussen hoor. Ik denk dat je echt in je vruchtbare week en de week daarna zou moeten klussen om de dag (dus ongeveer week 2 en 3 van je cyclus, weet niet of je cyclus beetje regelmatig is). Maar ik snap wel dat je een beetje een sleur voelt hoor! Af en toe heb ik ook niet zoveel zin, dan doe je het echt om zwanger te worden ofzo Als je eenmaal bezig bent is het anders, maar je moet wel steeds weer leuke maniertjes bedenken om het leuk te houden, dat herken ik wel! Veel succes meid!
Bedankt voor de reactie's! Ik heb i.d.d. een vrij regelmatige cyclus. Ik weet ook dat de hele maand elke dag geen oplossing is. We doen 'het' dan alleen dagelijks rond de tijd van mn eisprong. Buiten deze periode om de dag. We proberen het nu de periode op deze manier. Na onderzoek blijkt het zaad niet veel, weinig bewegelijk en niet van goede kwaliteit. Hoeveelheid is 3zoveel!Als het deze maand niet 'raak' is, dan heeft het niet geholpen en kan het weer op een lager pitje. Weet je, de wens is groot en dan maar alles uitproberen... nu nog de afwisseling )) Bedankt meiden voor jullie reactie!!!
Oke, dat begrijp ik... Maar als het niet zo beweeglijk is zeg maar, hebben ze jullie dan geen tips gegeven zeg maar of eventueel andere opties? Of moeten jullie het eerst eent ijd op deze manier proberen?
Ok ik weet dat ik makkelijk praten heb want ik ben al gezegend met een ukkie maar misschien iets minder hard proberen? Vaak maak de druk die er achter zit het vervelender/lastiger/minder leuk en dat kan ook niet goed zijn lijkt me. Voor de bevruchting niet maar ook voor je relatie niet. En als dit geen optie is, kun je altijd je relatie "opleuken". Ehm..rollenspel, andere standjes, speeltjes noem maar op. Ik weet dat je het doet voor een babietje maar het hele idee achter sex is natuurlijk nog wel nog steeds dat het leuk en lekker is toch?
Ja, ik weet het. Ik ga denk ik ook maar voor meer uitdaging 't Is wat he... Ik denk er ook aan om ovutest ta gaan halen zometteen. Had afgelopen zaterdag (dag 10) al een sliertje afscheiding, maar dat was maar 1x. Met de test is het dan in ieder geval makkelijker te bepalen wanneer het eitje waarschijnlijk zal springen. Ik heb nog geen ervaringen met ovutest. Ik hou jullie op de hoogte... nou ja... tot zekere hoogte dan he, hahaha...
Ik herken het wel. Maar juist als het zaad van niet zo'n goede kwaliteit is, kun je beter niet iedere dag vrijen. Om de dag is zelfs al een twijfelgeval bij mannen die niet veel en niet zo'n goed zaad hebben. Het zaad is optimaal als er 3 dagen geen zaadlozing plaats heeft gevonden. Het werkt dus alleen maar averechts wat je nu doet. Opsparen heeft ook geen zin, maar geef het wel de tijd om het weer aan te maken. Om de dag rond de eisprong is meer dan voldoende. En ik zou met ovulatietestjes proberen je eisprong te bepalen. Dan is 1 tot 2 keer gericht klussen ook voldoende en is de druk daarna weg. Ik vind vrijen met mijn man heel fijn, maar na 15 maanden ligt er soms zo'n druk op dat ik me er echt toe moet zetten... heel erg vervelend.
Hier zaten we ook al aardig in een sleur, maar sinds we in de MMM zitten is het weer een stuk minder geworden. We doen het gewoon wanneer we zin hebben, en als ik weet wanneer er een follikel groeit doen we het wel elke dag. Maar gelukkig niet meer om de dag "moeten"..
het is bij ons zeker geen sleur maar mijn man vind de druk die er nu achter ligt wel lastig, vooral omdat ik behoorlijk pusherig wordt rond de eisprong, dan moet het van mij gewoon gebeuren, het is misschien niet goed maar ik kan er niks aan doen, ik heb het bij de vorige keren ook gehad en dan is nee gewoon geen optie
Ja, jullie hebben gelijk! We hebben ook net besloten om 'de daad' om de 2 dagen te doen. Rond de eisprong dan om de dag. Heb net voor het eerst de ovutesten gehaald van KV. Hoop dat de meeste druk nu van de ketel is! Thanx weer!
Haha ik vind het zo leuk om te lezen ( en herken het bij mezelf ook) hoe wij vrouwen rond de eisprong echt veranderen in ongeduldige mensen haha. Nu moet het... die zin valt hier in huis ook regelmatig
Het lijkt mij ook wel lastig hoor. Ik ben nu net begonnen(2e ronde) en heb hier nu gelukkig nog geen last van. Maar herkennen jullie ook dat het wachten zo lang duurt? Helemaal lastig omdat wij hebben afgesproken om het niemand te vertellen, dus kan er ook verder met niemand over kletsen.
Wachten duurt oneindig lang en een sleur wordt het al snel als je 15 maanden tevergeefs bezig bent en de opdracht van gyneacoloog krijgt om zeer gericht te vrijen. Geloof me, die druk krijg je dan vanzelf. Succes met zwanger worden!
Hoi Saskia1984! Mijn mannetje heeft ook weinig en slecht zaad! Wat er aan zaad is, is ook niet helemaal 100%. Welke tips hebben jullie gehad??? Wij moeten ervan uitgaan dat de bevruchting langer op zich laat wachten. Niet helemaal uitgesloten hoor,gelukkig. Wachten duurt inderdaad lang. Vanaf de eisprong tot ongi-dag lijkt eeuwen te duren he??? Laten we hopen dat we snel resultaat boeken!!!
Ja ik vind ook dat het wachten echt inmens lang duurt. Het moment na je eisprong, dan kun je niets gerichts meer doen zeg maar, dan moet je daarna wachten op het ongesteld worden. Wij gaan nu ook voor ronde twee en ik vind het echt lang duren die tijd.