Wie ervaring met perineum olie en toch geknipt/gescheurd?

Discussie in 'De bevalling' gestart door ramona0309, 10 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hi,

Bedankt voor jullie reacties....
    Denk dat het dus echt zo is als met striemen..... je kunt smeren wat je wilt, maar als het scheurt, scheurt het en als een knip nodig is ook....

Vond zelf het knippen niet pijnlijk (was zonder verdoving) t hechten ook niet (10 stuks) maar dat genezen duurde zo lang bij me.... echt weken....
    Maar ze zaten ook echt te strak....
    Gelukkig in de soda zitten, hielp wel..... en ik had de fout gemaakt om zowat gelijk maandverband te gebruiken ipv kraamverband...
    Mocht volgens de kraamverzorgster, maar achteraf niet verstandig met het broeien....

Nouja.. we zien wel.. dingen lopen toch zoals het loopt....

groetjes,
    Ramona

2. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    hi

bij me eerst zwangerschap heb ik de perineum olie
    gebruikt ik ben toen niet geknipt en niet uitgescheurt,dus bij mij heeft waarschijnlijk de olie goed gewerkt ben nu ook druk bezig met perineum olie smeren wie weet helpt het nu weer
    het is altijd de moeite waard om tesmeren

Liefs Maria

3. Sijke

Sijke Bekend lid

Ik heb het wel gebruikt maar kreeg toch een knip. Wat ik niet gedaan heb maar wat misschien wel goed is is om naderhand door te smeren met dat spul (niet als je in je kraamweek zit met hechtingen etc. maar een tijdje daarna bedoel ik, om het goed soepel te houden.). Ik heb niet veel last gehad van knip en hechtingen maar heb wel lang het litteken gevoeld.

4. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    hi

bij me eerst zwangerschap heb ik de perineum olie
    gebruikt ik ben toen niet geknipt en niet uitgescheurt,dus bij mij heeft waarschijnlijk de olie goed gewerkt ben nu ook druk bezig met perineum olie smeren wie weet helpt het nu weer
    het is altijd de moeite waard om tesmeren

Liefs Maria

5. Sijke

Sijke Bekend lid

Ik heb het wel gebruikt maar kreeg toch een knip. Wat ik niet gedaan heb maar wat misschien wel goed is is om naderhand door te smeren met dat spul (niet als je in je kraamweek zit met hechtingen etc. maar een tijdje daarna bedoel ik, om het goed soepel te houden.). Ik heb niet veel last gehad van knip en hechtingen maar heb wel lang het litteken gevoeld.

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Maandenlang netjes gesmeerd en flink uitgescheurd....... naar voren :(

7. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    gesmeerd maar een knip helaas.....

was verdoofd maar heb de knip en het hechten toch echt wel gevoeld! AU!

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Een totaal ruptuur is als je van je vagina tot je anus uitscheurt :pale:
    En ga je nu nog geen zorgen maken over een stuitligging hoor!
    Je kindje kan nog 1000 x koppie duikelen voor hij persee gedraaid moet zijn hoor. Bij een eerste bevalling moet dat zo rond de 34 weken. Bij een tweede weet ik niet meer en bij een derde rond de 2 weken voor de uitgerekende datum...(dat laatste zegt mn man...mn vk heeft t me verteld vrijdag maar goed....mijn geheugen....weet niet meer waar ik die neergelegd heb....:oops:)

9. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Dit is voor mij het rotste deel van de bavlling geweest samen met de verdovingsspuiten voor de knip ;)

10. pascha

pascha Actief lid

11 aug 2006
    265
    0
    0
    hallo,

ik heb geen verdoving gehad met de knip maar niks van gevoeld dat doen ze tijdens een wee..was wel te strak gehecht waar ik nu nog last van heb! maar ben weer zwanger en dan wachten ze eerst deze bevaling af voordat er wat aan gedaan kan worden..smeer nu ook met die olie..om het litteken soepel te maken..in de hoop dat ik straks gewoon liever een beetje uitescheur dan dat ik weer wordt geknipt...

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mijn zoon is geboren mbv de vacuumpomp (en dus had ik een flinke knip). Mijn dochter is thuis geboren, woog 4200 gram, is met 2 minuten persen geboren en ik had alleen een haarscheurtje wat niet gehecht hoefde te worden...En ik had niet gesmeerd! Wat de vk wel deed was een warme washand tegen mijn vagina houden tijdens het persen, dat stimuleerd de doorbloeding van de huid, waardoor je minder snel uitscheurt..

Deel Deze Pagina