Wie ervaring met Persona als anti-conceptie?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Seth, 4 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seth

Seth Niet meer actief

Hi,

Wie heeft er ervaring met persona en dan echt als anti-conceptiemiddel..?
    Heb me op hun site wel wat in zitten lezen en lijkt me wel wat.... maarja blijven verkooppraatjes... dus graag ervaringen.......

Is het erg bewerkelijk? of allemaal zo gepiept...?
    Hebben jullie veel rode dagen??
    bevalt het allemaal nog....?
    en alles waar ik verder iets aan heb....:)

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hoi Seth,

ik heb hem gebruikt als tijdelijke anticonceptie gedurende een jaar ongeveer. In het begin heb je veel rode dagen, als je een regelmatige cyclus hebt worden het er steeds minder.
    Ik vond de urinetesten erg meevallen om te doen, even wennen maar uiteindelijk zo gepiept. Het voordeel is dat, mocht je (nog) een keer zwanger willen worden je en goed inzicht hebt in je cyclus.
    Nadeel is dat je erg sterk moet zijn om onthouding te hebben op de rode dagen, aangezien dan juist je libido het hoogst is (bij mij dan). Of condooms gebruiken...
    Over het algemeen was ik dus erg tevreden over het apparaat.
    Ik doe hem weg omdat ik nu waarschijnlijk voor langere tijd anticonceptie nodig heb en condooms niks vind. Na de bevalling is het vuur weer erg opgelaaid tussen mijn man en mij dus onthouding gaat hem niet worden hihi. Mocht je hem willen overnemen of nog meer vragen hebben dan hoor ik het wel!

Groetjes DeeLighT

3. Seth

Seth Niet meer actief

(had ik net al een heel berichtje getyped.. moment van versturen.. valt internet uit... grrrrrr... )

tja we hebben hier wel een aardig libido... vandaar dat ik dus ook vroeg over die rode dagen... :D
    maar IK zou het niet erg vinden om zwanger te raken...:p

We willen waarschijnlijk sowieso over een tijdje een derde... en hier zou het dus ook zijn als tijdelijke anti-conceptie...
    mocht de derde er komen, dan gaat mn vriend in de knoop:D

Stond trouwens ook op de site.. dat als je ECHT geen kind meer zou willen het ongeschikt is... tja 94% he?
    Ik temperatuur er trouwens bij..

Heb gewoon geen zin meer in hormonen..... zeker ook omdat er veel borstkanker/knobbels.. in mn familie voor komen..

Bedankt voor je overname aanbod... maar is toch iets wat ik eerder nieuw zou kopen.. (niet rot bedoelt ofzo hoor.. maar met garantie etc.)
    Waar heb jij hem gekocht..? en waar haalde jij je teststaafjes?

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik snap helemaal dat je hem nieuw wilt aanschaffen hoor.
    Weet trouwens niet of er garantie op zat bij mij....

Heb hem besteld bij de etos. De staafjes hadden ze eigenlijk nooit op voorraad maar die besteldden ze op naam voor me. Dan nam ik meteen drie doosjes ofzo.

Ik bewaarde de staafjes ook per cyclus en zette dan de dagnummers erop. Zo kon ik ook het verloop van de teststreepjes mooi zien.

5. Seth

Seth Niet meer actief

oja... dat is wel leuk... de datum erop zetten...
    Thanx voor de tip....

:)

6. Laust

Laust Niet meer actief

Ook ik heb de persona gebruikt als anti-conceptie omdat alle andere middelen met hormonen geen optie waren. Ik was binnen 2 maanden zwanger...

Ik had in die maanden 14 rode dagen achter elkaar en dat begon al tijdens mijn menstruatie. Ik hield het gewoon echt niet vol om bijna 3 weken geen seks te hebben en tsja, dan vergeet je wel eens een condoom.

Als je liever nog geen kinderen wil raad ik hem je echt niet aan. Zonde van het geld want de dagen dat de persona aangaf dat je vruchtbaar bent had ik zelf ook wel kunnen bedenken.

7. Seth

Seth Niet meer actief

:$Laust

uhhh voldeed je wel aan alle voorwaarden...?
    ik bedoel...
    regelmatige cyclus... niet te lang/kort...
    niet net van pil af... of bevallen/ borstvoeding..

Heb begrepen dat je twee normale cyclussen gehad moet hebben voordat je kan beginnen.....

hmmmmm....
    We wilden over minimaal 6 maanden voor een derde gaan...

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Dat is inderdaad het nadeel dat ik bedoelde, dat je sterk genoeg moet zijn om geen seks te hebben en anders een condoom moet gebruiken. De eerste keren heb je inderdaad veel rode dagen, maar uiteindelijk waren dat er bij mij maar een stuk of 6 ofzo....

Dus ja, je met er wel wat voor over hebben om anticonceptie zonder hormonen te gebruiken. Mijn koperspiraal ligt nu op tafel hihi ziet er vreemd uit dat ding.

Groetjes

9. Seth

Seth Niet meer actief

deelight...
    hahahahaha helpt dat.. zo'n koperspiraal op tafel leggen...??:D

brrr... lijkt mij dus weer niets zo'n spiraaltje.... maarja.. is toch weer verschillend...

Wanneer wordt ie geplaatst? door HA??
    ben benieuwd... laat ffies weten..

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    nou had hem afgelopen maandag meteen kunnen laten zetten, maar ik werd zondag ongi....
    Hij moet dus geplaatst worden op de eerste dag van je ongi. Dus volgende keer als ik ongi word meteen bellen dan zet de huisarts hem.

maarree hahaha hij helpt nog niet nee :p

las trouwens in de bijsluiter van dat ding dat hij ook direct na de geboorte geplaatst had kunnen worden grrr nooit geweten. Nu zit ik er tegen aan te hikken.

11. Twinmom

Twinmom Lid

7 nov 2007
    41
    0
    0
    Hoi, ik heb zelf geen ervaring, maar een collega van me was binnen een half jaar zwanger...

12. Seth

Seth Niet meer actief

hmmmmm tja als we volop gaan hoppen tijdens de rode lampjes heeft het ook weinig nut ja..... :D

maarja... daarentegen als je pil, condoom, of wat dan ook verkeerd gebruikt... zal het ook weinig uitmaken....

ben trouwens eerste keer zwanger geworden MET pil.... dus tja... en dan ga je helemaal niet uit van""onveilige" dagen...;)

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik zou er wel een condoompje bij ombinden op de rode dagen, 't is toch geen voorbehoedsmiddel.

14. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Zogelukkig: het apparaat is ook gebaseerd op onthouding tijdens de rode dagen. Dus ja, logischerwijs moet je een condoom gebruiken als je het toch wilt doen dan.

15. Seth

Seth Niet meer actief

Ik wou eigenlijk het aparaatje ombinden op de rode dagen...:D:D

Nee denk ook dat het daarom veel misgaat...
    het is niet echt een voorbehoedsmiddel... hij geeft alleen aan wanneer je wel zonder kunt..... of met je beentjes over elkaar moet blijven zitten....:p

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Daar heb ik dus geen zin in!:p
    Dus knopen we het rubber wel om, nee niet om de persona....gheghe:D

17. Seth

Seth Niet meer actief

Ach er zijn meer wegen die naar Rome leiden...:p

hahahaha al heb ik ooit gelezen dat iemand vroeg waarom ze niet zwanger werd.. ze deden toch altijd standje 69.....

dus dat is (volgens haar) ook niet veilig... whaahahahahahahahahaha......

Deel Deze Pagina