Hoi! Ja, mijn vriend en ik hebben ervaring met een PESA en ons heeft het een zwangerschap opgeleverd. Het was bij ons meer een MESA (waarbij ze de bijbal open snijden en het er dan voorzichtig uit halen), maar officieel was het een PESA Bij ons zijn er 14 rietjes zaad ingevroren. Maar dat is wel meer dan er gemiddeld gevonden wordt hoor. Het ligt ook nog aan de reden waarom er een PESA nodig is. Als je meer vragen hebt, stel ze gerust!
Wat fijn, een zwangerschap is het meest positieve wat je eruit kan halen!! Mijn vriend is als baby per ongeluk gesteriliseerd, vandaar geen zaadproductie, hierdoor gaan ze PESA proberen, maar heb geen idee wat de slaagkans is hierbij!
Jemig, hoe kan dat dan... Bizar Heb ook geen idee wat daarvan de slagingskans is, maar neem aan dat er de 'gewone' onderzoeken uitgevoerd moeten worden. Als die nog niet gedaan zijn. Hormonen, echo scrotum en prostaat en als die normaal zijn is de kans groot dat er met een pesa wat gevonden wordt. Het zaad wat bij een pesa gevonden wordt is niet optimaal van kwaliteit, maar wel beter dan het zaad wat met een tese gevonden wordt.