onze dochter was 4, en ze kreeg een klein rousje waardoor ze iets rustiger werd. Ze werd niet helemaal weggemaakt. Uitslag zelfde dag bekend.
Sorry ben vergeten te reageren. Gelukkig is alles goed uit de MRI en bloed. Maar de neuroloog wil nog meer onderzoeken. Moeten over 4 weken terug en gaan ze kijken hoe of wat. Ze gaan waarschijnlijk hersenvocht afnemen dmv een ruggenprik om te kijken of er een bepaalde druk zit. Hiervoor moet hij onder narcose. N. is geboren met een middelgrote moedervlek op bovenkant van zijn pols. Hij wordt hier steeds voor gecontroleerd. Blijkbaar hebben kinderen die hiermee geboren zijn (en reuzemoedervlekken) grotere kans op kanker dan iemand van ons. Nu blijkt dat deze kinderen veel pigmentcellen hebben en bepaalde cellen zouden hierdoor ook nog eens in het hersenvocht kunnen 'rondzwerven'. Wat hier nu aan is weet ik niet zo goed. Vertelde de neuroloog niet maar dit wil hij ook nakijken. Ik ben allang opgelucht dat het ergste is uitgesloten alleen weten wij wel dat hij een grotere kans heeft op huidkanker of hersentumor. Moeten sowieso ieder jaar terug komen voor te controleren. Dankje voor alle lieve reacties ed.
oooh super fijn dat alles goed was!! en toch fijn dat je zo goed in de gaten word gehouden. Lieve artsen zijn er nog wel.... Dat wist ik niet trouwens van die moedervlekken...mijn broer is er mee geboren, op zijn rug. DIe is weg gehaald paar jaar terug ivm dat het onrustig werd en dat kon kanker zijn idd..maar dat ze dan meer kans hebben erop...wisten wij dus niet!
Ja hebben een hele lieve neuroloog. Die wilt persé weten wat er nu is. Wel fijn. Hij zoekt echt tot de bodem uit hoe en wat en dat zie je inderdaad echt niet vaak! Over die moedervlek: nee dit wisten wij ook niet. Zag (en ziet) er schattig uit op dat plekje maar hij was net paar weekjes oud moesten wij al op controle hiervoor. Ze hebben ons pas in de kraamweek hierover verteld en niet eerder maar eerlijk gezegd ga ik mij er niet zo heel druk om maken. Hij wordt ieder jaar gecontroleerd en het wordt pas weggehaald als het 'veranderd' of als N. het zelf wilt als hij veel ouder is. Wel fijn dat jou broer het op tijd heeft laten weghalen. Het idee alleen al eigenlijk
ben blij dat het ergste uitgesloten is! ze zijn echt goed in maastricht, ze gaan echt alles na tot ze 100% zeker zijn en ze verbloemen niks, ze bereiden je goed voor, ze zeggen wat het kan zijn, zijn heel eerlijk tegen je, echt goed daar, je zit in goede handen