zwanger van 2e maar voel niets

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lola08, Apr 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lola08

Lola08 Lid

Apr 5, 2010
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben inmiddels 9,5 weken zwanger van mijn 2e kind maar ik twijfel of het wel goed gaat. Het voelt zo anders dan de eerste keer. Ik heb een echo laten maken met 7 weken en het hartje klopte goed, maar ik voel gewoon helemaal niets! Bij de eerste voelde het alsof er van binnen alles klaar werd gemaakt voor de baby en ik was elke dag misselijk. Nu heb ik alleen pijnlijke borsten... kan het zijn dat mijn baarmoeder al is opgerekt en dat ik dat dus niet meer voel dit keer? Ik heb al 2x een miskraam gehad zonder dat ik eerst bloedverlies had, dus zou het dit keer weer misgaan? Wie herkent dit? Wie is ook zwanger van een 2e kind en voelt niets / nauwelijks iets? Zijn hier ook succesverhalen bij?
    Ik heb pas over een week mijn tweede echo maar pff wat duurt dat nog lang.

2. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    hoi lola

ik ben ook zwanger van mn 2e en voel nu ook zeer weinig, bij de eerste voelde ik echt alle pijntjes en krampjes in mn buik
    nu heel erg weinig..en nu ook niet misselijk (gelukkig)
    ik zou haast willen zeggen, geniet lekker van je zwangerschap! zonder al die vervelende kwaaltjes

3. mama86mama

mama86mama Actief lid

Dec 12, 2009
    153
    0
    0
    Ik heb precies het zelfde.
    Ben nu zwanger van de 2e ietsje misselijk maar laaaaaaang niet zo erg als bij de 1e....voel me eigenlijk super goed en vergeets oms dat ik zwanger ben en benook heel bang dat hetf out zit, maar vrijdag krijg ik weer een 12 weken echo en dan krijg k vast goed nieuws!
    x

4. jonibra

jonibra Niet meer actief

Ze zeggen dat iedere zwangerschap anders is dus dat zou een verklaring kunnen zijn dat je niet misselijk bent.
    Zou het mischien ook niet zo kunnen zijn dat je in de kleine dingetjes minder erg hebt omdat je het toch een stuk drukker hebt met al een kleintje om voor te zorgen?
    Ik heb bij mn vorige zwangerschappen ook heel weinig klachtjes gehad maar merk nu wel dat ik bij de kleine dingetjes minder stil sta omdat ik er toch minder tijd voor heb.

Liefs mij

5. Lola08

Lola08 Lid

Apr 5, 2010
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor jullie antwoorden! Soms is het fijn om even je gevoelens te uiten...vooral omdat ik het nog niemand heb verteld en mijn angsten dus met niemand om me heen kan delen. Ja, ik moet gewoon geduldig zijn en afwachten tot deze vrijdag. Dan weet ik meer en ik zal jullie ook zeker op de hoogte houden, goed of slecht nieuws.
    @mama86mama: jij ook heel veel sterkte deze vrijdag, laat je weten hoe het is gegaan?
    @ooitmamavan3: ja, het zou kunnen dat ik nu gewoon ook druk bezig ben met mijn kleine...ik hoop het maar.
    @annekulpe: oh je hebt al bijna de geslachtsbepaling, wat spannend! Ik ben blij te lezen dat het allemaal goed gaat bij jou en dat jij eigenlijk ook erg weinig voelt - geeft me weer wat moed :)
    Tot snel! Hopelijk met goed nieuws...op veel forums lees je namelijk wel de zorgen en angsten van anderen maar eigenlijk nooit hoe het afloopt....

6. mama86mama

mama86mama Actief lid

Dec 12, 2009
    153
    0
    0
    Nog 2 nachtjes dan is het vrijdag! ikl aat het je zekers weten~
    x

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Alle zwangerschappen zijn anders dus je kunt eigenlijk heel weinig met je voorgaande ervaringen. Wel is het zo dat je lichaam nu gemakkelijker 'herkent' dat het zwanger is en past zich waarschijnlijk wat sneller aan (lijf - hoofd).
    Ik heb zelf de eerste paar weken van mijn 2e vooral erg veel energie gehad (volledig in tegenstelling tot de 1e) en ook de rest van de weken tot nu toe waren nauwelijks vergelijkbaar

8. Lola08

Lola08 Lid

Apr 5, 2010
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik heb goed nieuws gekregen gisteren: de foetus is gegroeid en het hartje klopt goed. Pff, wat een opluchting zeg! Ik ben nog maar 10 weken maar ik begin er nu wel vertrouwen in te krijgen dat het goed blijft gaan. Laten we het in ieder geval hopen :) Maar ik denk dat ik altijd een beetje die zorgen blijf houden.
    @mama86mama: hoe is het bij jou gegaan?
    @cygnet2: je hebt gelijk, gister zeiden ze precies hetzelfde...toch denk ik dat het heel natuurlijk is dat je het gaat vergelijken met een voorgaande zwangerschap. Je wilt herkenning opzoeken. Wat grappig dat jij juist meer energie kreeg bij de 2e, wel handig als je al een kleine hebt lopen.
    Allemaal een hele fijne en gezonde zwangerschap gewenst!

9. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb ook erg veel energie. Tegen de middag slaap ik een uurtje, maar daarna kan ik weer doorgaan tot een uur of 1 ´s nachts. Gek he.

Share This Page