Welke maat sluitlaken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pascha, 18 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pascha

pascha Actief lid

11 aug 2006
    265
    0
    0
    Hallo,

wie weet wat voor maat sluitlaken je aan moet schaffen als je normaal rond maat 36/38 zit?

Heb nu ook een buikband van carriwel en die heb ik in de maat S..en die zit goed maar heb geen idee hoe het zit met sluitlakens...

heb op de site van motherwear gekeken en daar geven de aan maat S voor 34/36

en maat M 38/40

dus ja wat is wijsheid..

wie o wie kan me helpen

2. Makkie

Makkie Niet meer actief

Mss domme vraag, maar wat is een sluitlaken?

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Geen domme vraag... ik wist het eerst ook niet, maar ik wil er nu ook heel graag één! Een sluitlaken is iets van vroeger, dat nu weer terugkomt. Een soort katoenen lap met linten eraan, die je om je onderbuik vastknoopt zodra je bevallen bent. Daardoor gaat alles weer sneller 'op zijn plaats' zitten, zeg maar (bekken, baarmoeder etc.). Je buik schijnt er ook weer eerder door in vorm te zijn. En het wordt aanbevolen als je bekkeninstabiliteit hebt.

Ik ben ook benieuwd naar de antwoorden...ik heb normaal gesproken ook 36/38 en heb geen idee welke maat ik dan moet nemen.

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou dan voor maat M gaan. Door de touwtjes kun je hem behoorlijk strak trekken en je lichaam zal de eerste paar dagen vaak toch nog niet helemaal weer in vorm zijn.

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik zou een sluitband nemen, die heb ik ook en zit 100x lekkerder. Ik heb normaal maat 36 en heb een M genomen. Zit prima!

6. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    En je kan m volgens mij stellen met het klitteband..
    Ik heb normaal ook 36/38 en heb m in een M besteld...heb m nog niet binnen en ben nog niet bevallen dus weet niet of ie goed zit ;)

7. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Waar hebben jullie die banden vandaan? Kan je die op internet bestellen? Ik vind het namelijk ook wel een goed idee...

En als ik het goed begrijp hebben jullie dus allemaal wel een maatje groter genomen...

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    www.motherwear.nl

Jep, maatje groter, want je kan em toch strak zetten!

9. Marscha

Marscha Niet meer actief

Er staat ook op de site zelf volgens mij dat als je meer dan ** kilo bent aangekomen tijdens de zwangerschap dat je dan een maatje groter moet nemen...

Ik had maat 34/36 voor de zwangerschap heb nu ook een M besteld...

10. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Mmm... dan wordt het dus echt tijd om een keer een weegschaal te kopen... Ik ben nogal van de kop-in-t-zand, dus geen idee hoeveel ik weeg.

11. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Ik twijfel nog tussen een sluitband en een sluitlaken. Weten jullie of een sluitband net zo werkt als een sluitlaken? Lijkt me zoals devilschase al schrijft veel lekkerder zitten...

12. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Ik wist ook niet wat dit was. idd iets van vroeger. vanmorgen nagevraagt bij vk..

Zei raadde het me aan het NIET te gaan gebruiken. Ze zegt wij raden het iedereen af! het is slecht voor je banden en buikspieren en je baarmoeder krimpt er echt niet door! Je krijgt er slappe buikspieren van die je later ook weer moet trainen.
    het is beter om het op de natuurlijke manier te laten gebeuren..

Volgens haar is het alleen een prettig gevoel omdat je dan weer iets stevigs om je buik hebt, als je kindje in je buik zit heb je een "volle" buik dit is stevig en als het er uit is is het allemaal wat slapper..

Maar zo laken is dus geen aanrader volgen haar.. Wou dit toch ff met jullie delen..

Groetjes Danielle

Deel Deze Pagina