s nachts speen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mary12, Jan 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    HOi

Onze dochtertje gaat in de nacht vaak rond zelfde tijd tussen 4-6 wat klagerig huilen en dan krijgt ze 2 a 3 keer speen.

Ze krijgt al lang geen nachtvoeding. Ze heeft ook geen honger want haar 1e fles eet ze vaak niet eens voor de helft op. Geen ochtend eter.

Maar hoe komen we van de speen in de nacht af? Wij slapen nu zelf dus maar een paar uur daarna in slaap komen lukt vaak niet. Man staat ook om 6 uur op.

Wat kunnen we doen.

2. Username

Username Niet meer actief

Hoe oud is ze nu?

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Is ze oud genoeg om aan te leren hoe ze zelf de speen in haar mond doet? Misschien kun je haar leren om haar handje in haar mond te doen en zichzelf daarmee te troosten? Een knuffeltje kan ook helpen om mee te wrijven.

Neem haar anders een keer mee bij je in bed (veiligheid wel eerst, kussen eruit, deken tot je heupen ;) ), dan kun je al slapend die speen er in duwen.

Je zegt dat ze geen ochtendeter is, kun je er 's avonds misschien wat meer in kwijt? Eventueel wat dikker maken met rijstebloem of johannesbroodpitmeel?

4. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze is 3,5 maanden oud, ze is half in slaap dus in bed nemen vind ik geen optie. Daar kan ik zelf helemaal niet van slapen.

5. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze kan nog niet echt iets grijpen, haar speen pakken en in mond doen is niet iets wat ik haar nu al kan leren. Ze heeft geen honger hoor, s avonds eet ze haar flesje ook niet helemaal leeg. Maar in totaal heeft ze wel meer dan genoeg voeding. Dat is het niet denk ik. Ze eet 5 flessen van 200 cc maar ze eet ze niet helemaal leeg, denk iets van 700 a 850 cc.

6. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Tja, dat is nu eenmaal een fase waar je door moet. Gaandeweg zal ze wel beter leren grijpen. Wat bij ons hielp: lichtgevende tutjes en een knuffeltje aan het tutje binden.

7. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, balen ze kan nog helemaal niet iets vasthouden ha ha. Dus of het nou lichtgevend is maak niet zoveel uit, ze zit ook nog in haar in haar inbakerzak.

Share This Page