Wie ervaring met rollerskates/rolschaatsen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jucade, 2 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Aangezien ik geen enkele sport echt leuk vind om te doen en mn skeelers niet gebruikt worden door mn zwakke enkels, dacht ik er aan om misschien rollerskates/rolschaatsen aan te schaffen, zijn deze wél te doen voor wat zwakkere enkels? Wat zijn goede? etc..
     
  2. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    mwag, als je zo onervaren bent weet ik niet. In het begin zwik je nogal vaak JUIST door je enkels met skates, weet niet hoe dat met rolschaatsen zit.

    Voor ik zwanger was ging ik 2 keer per week 5 km inline skaten hier in de buurt, zalig! Alleen wel ontiegelijk zwaar! vriend van me had rolschaatsen, ging niet helemaal super geloof ik haha, is ook een stuk moeilijker dan inline skaten!
     
  3. Niet meer actief

    Als volwassene op rolschaatsen is een stuk moeilijker dan het lijkt, ze zijn juist veel onstabieler dan inline skates, ondanks de wieltjes die naast elkaar zitten.
     
  4. johana79

    johana79 Fanatiek lid

    22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    ik kan ivm zwakker knieen niet op inline skates schaatsen..(ben er gewoon niet handig genoeg mee) en heb rolschaatsen..dit gaat echt prima..ik moet wel zeggen dat ik als kind ook al veel gerolschaatst hebben dus het was een kwestie van opfrissen. ik heb rolschaatsen gekocht bij een sportwinkel..dus van die echte zeg maar :D
     
  5. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik heb ook rollerscates, die zijn net wat fijner voor je enkels. Ik heb ze toen bij RSI gekocht, onwijs duur maar wel lekker.

    Ook mijn billen en harden en ellebogen hebben inmiddels ervaring met rollerskaten ;)

    Vind het wel onwijs leuk om te doen.

    Groetjes
    Elvira
     
  6. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Ik heb inline skates en die zijn voor mn enkels n stukkie fijner. Door dat het harde omhulsel je voet stevig in de juiste houding houd ga je er niet zo heel snel doorheen.
    Maar t vervelende is dat ik schijnbaar mn voeten verkeerd neer zet en door dat omhulsel heb ik na 30 minuten dus vreselijke pijn in mn voet.. links dan.
    Ik heb er dus nooit echt van kunnen profiteren hoewel ik vroeger meer op rolschaatsen te vinden was als op schoenen.
    Gelukkig kan mn zoon mijn skates nu aan dus geen weg gegooit geld (waren best prijzig)
    Nu vraag ik me af of rolschaatsen dan wel zouden gaan...
    Wil zo graag weer skaten enzo...al jaren. Maar na n half jaar proberen en hopen dat mn voet t gewend zou raken met alle pijn van dien heb ik t op n gegeven moment maar op gegeven.

    Dat is mijn ervaring dus met skates. Maar ik vind idd ook dat als je eenmaal gewend bent om op skates te staan dat die fijner zijn als rolschaatsen...tenminste als je niet van die vervelende voeten hebt als ik :rolleyes: Het is daarbij in t begin wel handig als je kan schaatsen ...maar goed dat leer je vanzelf ook wel.
     
  7. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    hm... ik heb ook nog van die proffessionele dingen staan. Ik ben dat gaan doen, omdat hardrennen slecht voor mijn enkels was.
     
  8. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik ben n ster op t ijs, maar niet voor lang ivm die zwakke enkels dus.. Daarom leek t mij beter om rolschaatsen te halen. Deed ik vroeger ook vaak, lijkt me niet al te moeilijk.. dank jullie voor jullie antwoorden. Zag op mp nl ook RSI rolskates staan, stond me wel aan.
     
  9. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Heb ze allebei en vroeger redelijk fanatiek geskate. Heb nooit last van m'n enkels gehad terwijl ik dat met joggen ofzo wel snel heb. Ik vind dat je met inline skates veel wendbaarder bent en veel harder kan zeker als je niet meer zo wiebelig op je benen staat.

    Heb ook RSI rolschaatsen maar die zijn best zwaar en ik vind ze ook redelijk zwaar aan mijn enkels hangen. Niet echt lekker... Maar ze staan wel veel beter dan die lompe inline skates ;)
     
  10. Vlinderfladder

    4 jun 2008
    56
    0
    0
    Zuid Holland
    RSI Rolschaten zijn absoluut goed. Dat ze wat zwaarder gaan dan de inlines dat klopt maar dat komt door het verschil in deze twee schaatssoorten:
    Inliners zijn voor snelheid, rolschaatsen zijn voor de ontspanning/gezelligheid. Voor de RSI rolschaatsen, die natuurlijk echt wel iets meer prof zijn dan enkel voor de gezelligheid kan je verschillende wieltjes kopen. Informeer hiervoor bij bijvoorbeeld een ski/ schaatswinkel. Ik heb hier toen ik dezelfde vraag had goed advies gekregen ( is afhankelijk van gewicht en intensiviteit gebruik).

    Succes he!
     

Deel Deze Pagina