Ik heb sinds donderdag last van kiespijn die alleen s'avonds komt opzetten. Het leek voornamelijk links boven te zitten. Mijn tandarts is op vakantie en ik ben maandag naar de dienstdoende tandarts geweest. Die heeft gekeken en foto's gemaakt. Mijn tandvlees was mega pijnlijk in mijn hele mond en op de foto zag hij niets raars (zitten wel al een paar grote vullingen daar) dus volgens hem ligt het aan mijn tandvlees. Ook omdat het gedurende de dag erger wordt (komt volgens hem door eten dat dan tussen mijn kiezen zit). Ik moet nu als mijn eigen tandarts er weer is (de 7e pas) een afspraak maken daar bij de mondhygieniste en ik heb tandenstokers meegekregen (en uitleg over hoe ze te gebruiken). Ik heb zelf ook mondwater gekocht op te spoelen en de tandenstokers gebruik ik meerdere keren per dag. Het lijkt alleen niet minder te worden. De pijn is er vooral s'avonds en als ik lig. Nu lijkt het soms vooral onder te zitten. Vanaf het moment dat ik op sta is het bijna weg (dan voelt het alleen nog een klein beetje zeurend). Gedurende de dag wordt het erger en s'avonds kunnen 2 paracetamol en 2 ibuprofen er niet tegenop. Ik moet dan echt een slaappil nemen om te kunnen slapen. Kan zoveel pijn echt door mijn tandvlees veroorzaakt worden en wat kan ik er nog meer aan doen?
Het kan, maar dan zou het inmiddels minder pijnlijk moeten zijn. Waar spoel je mee? Ik zou je aanraden om met Corsodyl of PerioAid te gaan spoelen. Dit is voor kortdurend gebruik -max 14 dgn- en werkt bacterie dodend. Vooral wel blijven poetsen en stoken! Helpt dat met een paar dagen niets dan echt terug naar je tandarts. Het zou ook een fistel kunnen zijn tussen je kiezen in. Dit zou dan kunnen uitgaan van de wortel van je kies zelf. In het begin is dit soms niet op een röntgenfoto te zien. Het zou ook een ontsteking van je tandvlees met tandsteen onder je tandvlees kunnen zijn (parodontitis) Ruikt het heel erg als je stookt? Maar dit moet op een röntgenfoto te zien zijn. In dat geval zsm naar een mondhygiëniste gaan. Sterkte.. kiespijn is echt heel rot! Alf (mondhygiëniste )
Ik spoel nu met listerine. Het ruikt niet als ik stook maar het wordt wel een enorm bloedbad. Ik was nog vergeten te zeggen dat poetsen en stoken geen pijn doet. Warm en koud doen ook geen pijn. Kou is juist fijn dat verdoofd een paar minuten. Ik heb wel veel tandsteen bij mijn voortanden zei de tandarts.
Als koud water verdoofd zou ik de tandarts bellen... Dat is een symptoom van een wortel ontsteking.. sorry.. Zeg het er door de telefoon even bij, dan weten ze waarnaar ze zoeken moeten, toi toi..
Toen ik ontstoken tandvlees had moest ik van de tandarts ''spoelen'' met waterstofperioxide, 3%? dacht ik? Ik stond heel verbaasd te kijken toen hij dat zei en dacht dat ie me wilde vergiftigen haha maar het hielp heel goed! op een watje doen en er even overheen smeren wel opletten dat je het niet inslikt natuurlijk
Ik heb nog een keer gebeld en nu op mijn verhaal afgaand denken ze een beginnende zenuwontsteking. Ik kan morgen terecht voor een wortelkanaalbehandeling. Zie er echt tegenop want ik ben doodsbang voor de tandarts. Ik had vorig jaar bij mijn eigen tandarts een wortelkanaalbehandeling. Die deed geen pijn maar toen had ik ook nog geen pijn aan die kies. Nu ben ik bang dat het pijn gaat doen omdat het bij een kies is die wel al pijn doet.
Dreames, Hoe is het gegaan meis? Als het idd een wortelkanaalbehandeling is geworden is het goed dat je opnieuw gebeld hebt. Hoe sneller je erbij bent hoe minder last je krijgt, en hoe makkelijker het te verdoven is. Hoop dat je het inmiddels achter de rug hebt!
Ze hebben geen wortelkanaalbehandeling gedaan. Ik voel de pijn telkens op verschillende plekken. Soms kan ik zweren dat het boven zit (meestal) en soms dat het onder zit. Ze had een kies gevonden die erg pijn deed bij tikken en koud, maar toen ze die had verdoofd voor de wortelkanaalbehandeling bleef de pijn die ik voelde aanhouden. Daaruit kon ze afleiden dat het dus niet die kies is. Ze hebben weer foto gemaakt en daarop is weer niets te zien. Wel is het tandvlees erg ontstoken (het ruikt ook volgens haar). Ze heeft het tandvlees schoon gemaakt en de kies waarvan ik last heb verlaagd en de kies daaronder ook om zo de druk erop te verlichten. Ik heb nu perio-aid om te spoelen (max 5 dagen) en bruis ibuprofen. Ik hoop zo dat het gaat helpen. De pijn is er nu nog gewoon (tenminste in vlagen zoals dat de afgelopen dagen ook was ik kan het ene moment helemaal geen pijn hebben en het andere moment bijna huilen van de pijn) maar hopelijk was dit het en gaat de pijn nu weg. Kan je zo onwijs veel pijn hebben van ontstoken tandvlees?
Ik probeer er ook niet mee bezig te zijn en ik zou me wel niet op de pijn willen focussen maar als je na 2 paracetamol en 2 ibuprofen huilt van de pijn (gisteravond) is dat nog niet zo makkelijk gedaan.
Wel als het ook onder je tandvlees ontstoken is. Dit kan door tandsteen wat ondet je tandvlees is gaan zitten. Google even op: parodontitis Goed dat je aan de PerioAid gaat.. en goed blijven stoken (of een heel dun ragertje) Vervelend meis
Ow wat verveelend ik weet hoe pijn het kan doen,ik heb ook eens gillend en huilend van de pijn bij de tandarts gezeten met een zenuwontsteking. Heb helaas al een aantal zenuwontstekingen gehad en toen j eover koud water brengt verlichting begon en erger als je gaat liggen dacht ik ook gelijk een zenuwontsteking maarja ze kunnen dus niks vinden. Veel sterkte hopelijk ben je heel snel van de pijn af!!
Ik heb voor me idee gisteravond en vannacht wel minder pijn gehad. Ik had een zakje bruis ibuprofen 600 meegekregen. Die heb ik genomen en daardoor was de pijn helemaal weg terwijl de nacht ervoor 2 ibuprofen 400 en 2 paracetamol het niet eens konden onderdrukken. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat.