Wie ervaring met Scheidegger of NCOI?

Discussion in 'De lounge' started by Minny, Feb 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Nee ik heb ook 2 hele kleintjes (1 en 3 jaar) en ben ook benieuwd of een studie gaat werken. De oudste gaat in juni wel naar school, dus dat scheelt.

Soms denk ik wel eens dat ik het dichter bij huis moet zoeken. Dat een hele omscholing niet eens nodig is en ik met een kleine aanpassing een andere administratieve functie ook wel leuk vind. Maar ik kan het gewoon niet vinden! Vind het zo moeilijk... Ik weet alleen wel dat ik al jaaaaaaaaren niet echt gelukkig ben in mijn functie.

2. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    ik zou er wel proberen achter te komen wat je precies wilt.. een studie is niet goedkoop dus het is zonde als je er halverwege achterkomt dat het toch niet is wat je wilt..

ik heb net het materiaal binnen gekregen en hoewel het er pittig uit ziet is het wel wat ik graag wil

3. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Ik twijfel gewoon zoveel. Dat is ook de reden dat ik er nooit aan begonnen ben. Maar de ontevredenheid van mijn huidige baan komt steeds vaker...

4. MamavanJayden

MamavanJayden Actief lid

Feb 13, 2008
    251
    1
    18
    Mijn vriend heeft via het NCOI zijn HBO diploma gehaald. De baas betaalde. Dit is wel degelijk een erkend diploma. Hij heeft regelmatig sollicitaties gehad bij andere bedrijven en kon zo aan de slag met dit diploma. Uiteindelijk zit hij trouwens nog steeds bij hetzelfde bedrijf. Hij kon daar een aardig potje breken sinds hij zijn HBO heeft.

5. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Ik geloof ook wel dat het goede opleidingen zijn. Ze zijn alleen zo duur!!! En dan moet je wel zeker weten dat je de goede keuze maakt.

Waarom twijfel ik toch altijd zo?

6. Mon

Mon Fanatiek lid

Jul 6, 2011
    1,135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, hoe weet je of je een goede keuze maakt? Vaak blijft het ook een klein beetje een gok. Ik heb in mijn studententijd helaas twee keer misgegokt (wel de tweede opleiding netjes afgemaakt), maar het eindresultaat is wel dat ik anderhalf jaar geleden weer ben gaan studeren. En dit keer voelt het wel goed...

Bij mij komt dat denk ik omdat ik na een aantal jaar werken beter weet waar mijn interesses en kwaliteiten liggen en ook vanuit mijn werk weer meer zicht heb gekregen op allerlei andere leuke functies.

Ik weet niet of en waar het kan, maar misschien kun je een beroepskeuzetest doen?

7. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik heb mijn diploma via het NCOI gehaald (secretaresse) en mijn vriend is bezig met zijn bachelor commerciele economie ook bij NCOI. Als ik ooit weer een opleiding ga doen, doe ik dat ook zeker weer daar.

Scheidegger hoor ik veel negatieve verhalen over. Mijn collegaatje heeft alleen maar gezeur met ze gehad. Ik dacht ook dat Scheidegger failliet was eerst, maar in eens zag ik weer reclame overal.

8. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Volgens mij heeft ncoi scheidegger overgenomen. Ik snap ook niet waarom ze nog apart blijven bestaan.

9. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Maar ik hoorde dus ook dat NHA heel goed staat aangeschreven???

10. Gibbie

Gibbie Actief lid

Jun 26, 2009
    191
    0
    0
    secretaresse
    Westland
    Ik heb een opleiding bij het NCOI gedaan. Ik was er zelf niet zo tevreden over. Ten eerste omdat ze opleidingen aanbieden over heel Nederland, maar uiteindelijk voornamelijk in Utrecht les geven. En dan ook niet vlakbij het station ofzo, je moet ook nog met een bus. Er vielen veel lessen uit (waar je natuurlijk geen geld voor terug krijgt), en ook over de leraren was ik niet zo enthousiast. Het waren namelijk allemaal mensen uit het bedrijfsleven. Op zich heel goed, omdat ze veel vakkennis hebben. Maar als leraar is het toch ook wel handig dat je weet hoe je les moet geven.... En als laatste puntje vind ik het NCOI veel te duur in verhouding met wat ze bieden (aan lesmateriaal en lessen; examens moet je alsnog apart betalen).

Nu doe ik een opleiding bij het NHA, en dat bevalt mij veel beter.

11. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Bedankt voor je reactie Gibbie. Ik heb ook een kennis die eerst in Zwolle les zou krijgen maar uiteindelijk ook naar Utrecht moet. Das vanaf hier best ver.

NHA dus wel goed? Die is idd een stuk goedkoper.

12. Gibbie

Gibbie Actief lid

Jun 26, 2009
    191
    0
    0
    secretaresse
    Westland
    Ik ben wel erg tevreden over het NHA. Huiswerk wordt altijd snel nagekeken, lesmateriaal wordt keurig op tijd bezorgd en het is ook goes lesmateriaal. Geen overbodige, lange teksten, alleen wat je echt leren moet.
    'nadeel' is wel dat het thuisstudie is. Ik vind het zelf heerlijk, en kan mezelf er ook goed toe zetten om thuis te leren. Maar als je meer een stok achter de deur nodig hebt (deadlines, lesdagen, persoonlijk contact), dan zou ik geen thuisstudie doen. Dus dat moet je wel goed afwegen voor jezelf.
    Wat ik bij het NHA wel mis, is de mogelijkheid is om te mailen met een docent. Als je iets niet begrijpt, dan is het erg moeilijk om extra uitleg te krijgen.

13. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Hoe krijg je die uitleg dan wel? En hoe wordt je huiswerk nagekeken? Zijn alle opleidingen bij NHA erkend?

14. Gibbie

Gibbie Actief lid

Jun 26, 2009
    191
    0
    0
    secretaresse
    Westland
    Ik weet niet of alle opleidingen erkend zijn, maar in mijn geval kun je op twee manieren de opleiding doen. Je kunt kiezen voor een certificaat van NHA dat je al je huiswerk hebt ingestuurd, en gemiddeld een 5,5 of hoger hebt gehaald. Ik denk dat dit certificaat op de arbeidsmarkt niet zo gek veel waard is. Je kunt ook examen doen bij de Associatie, en dat is wel een erkend diploma.

Vragen kun je alleen tegelijk met je huiswerk insturen. Je krijgt daar dus wel antwoord op, maar je kunt per les max 2 keer huiswerk insturen (dus de eerste keer, en dan een keer herkansen). Je kunt dus niet echt uitgebreid mailen met je docent, als je er niet helemaal uit komt.

15. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Bij de associatie? Wat is dat? Huiswerk stuur je dus wel in via mail en dan kun je je vragen stellen?

Share This Page