wat is betrouwbaarder ovutesten of temperatuur

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door silkie, 17 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silkie

silkie Actief lid

31 mrt 2009
    470
    0
    0
    #1 silkie, 17 okt 2009
    Laatst bewerkt: 17 okt 2009
    snap er helemaal niets meer van.....

afgelopen cyclus getest met de extra gevoelige testen van sensitest. Vanaf dag 10 getest en tot dag 28 (toen ik ongesteld werd) helemaal niks noppes nada aan positieve testen gezien. Elke keer een heel licht lijntje en ook geen dag met een iets donkerder lijntje
    Ook netjes mijn temperatuur bijgehouden en volgens fertilityfriend had ik op dag 16 een ovulatie. Heb geen vruchtbaar slijm oid gehad, maar had daarna wel een aantal dagen pijnlijke borsten.

Wat moet ik nu geloven? de temp? of de ovutesten?
    heb ik nu wel of geen eisprong gehad?
    zijn de sensitest testen wel betrouwbaar? Zijn er ovutesten die nog gevoeliger zijn dan de sensitest extra gevoelig?

2. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    hoi silkie,

je temp stijgt alleen wanneer je een eisprong hebt gehad door een bepaald hormoon word die temp stijging veroorzaakt.
    dit hormoon komt alleen vrij als je een eisprong hebt gehad dus ik zou dan denken dat je wel een eisprong hebt gehad.

het is vreemd dat de ovu testen alleen maar licht bleven.
    ik had deze maand voor het eerst ovu testen gebruikt maar ik was te vroeg gestopt met testen.
    dus daarbij kan ik je niet echt helpen..

misschien iemand anders die meer ervaring heeft met ovu testen.

ik zie dat je al 2 jaar bezig bent voor een wondertje..
    ben je al bij de HA geweest?
    of hebben jullie bewust gekozen om dat niet te doen?

Succes!

Liefs xx Marije

3. trotse moeder

trotse moeder Actief lid

12 sep 2009
    404
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik gebruik ovutesten tempen lukte me niet echt goed maar de eerste paar rondes stopte ik te vroeg met testen en nu sinds een paar mnd ben ik er eigenlijk achter dat mij ovulatietest pas veel en veel later positief is. Misschien maak je minder van dat hormoon aan? wat de test donker maakt
    succes er mee hoop dat je snel zwanger bent
    liefs trotse moeder

4. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hoi hoi

ik had hetzelfde probleem met de ovu testen van sensitest
    ben daarna ovu testen van de babyboomshop gaan gebruiken
    en tegelijkertijd temperaturen
    dit klopte precies :)

5. 123

123 Niet meer actief

ik heb het net andersom gehad, die van babyboomshop werkte niet bij mij en die van Sensi klopte wel met mijn temperatuur....

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb ook (de dipsticks van) Sensitest en die klopte bij mij (voor zover ik het kan beoordelen) wel redelijk met mijn temperatuur.

Ik had op dag 18 de meest donkere test (ervoor en erna lichter) en op dag 21 steeg mijn temperatuur en dat was vanochtend nog zo.

Wat wel apart is dat er in mijn temperatuurskaart aangegeven werd dat op dag 18 mijn eisprong was maar dat komt misschien omdat ik maar 4 metingen had voordat het omhoog ging (2x 36.6 en 2x 36.7) en ze de eerste verhoging van 0,1 dus als ovulatie hebben gezien terwijl mijn ovu-tests net wat anders zeggen en de temp nu 0,3 gestegen is.

7. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    ik heb ook een aantal rondes de ovutesten van sensitest gebruikt.
    Ik kon hier heel goed mijn ei mee vinden..
    maar er kan altijd een ronde tussen zitten dat je hem mist.
    bij sommige vrouwen is de piek maar heel kort en kun je hem missen bij 1 dgs testen. (hoewel dit bij mij voldoende is).

Maar op jou vraag wat betrouwbaarder is.....
    tja.. bij temperaturen weet je zeker als je ei is geweest (wel elke dag op dezelfde tijd meten), maar dan ben je eigenlijk al te laat om te klussen..
    bij ovutesten weet je precies wanneer je moet klussen, dus ook wel makkelijk, maar ja.. ook weer een beetje prijzig na verloop van tijd...

ik zou zeggen, doe wat je gevoel je ingeeft.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ovulatietesten zijn betrouwbaarder dan temperaturen.

Een test reageert op de piek van het LH-hormoon. Alleen kan die piek heel kort zijn en daardoor kun je hem missen, als je maar één keer per dag test. Het is betrouwbaarder om twee keer per dag te testen.

Je temperatuur kan worden beinvloed door ziekte, korter of langer slapen, alcohol, uit bed gaan om te plassen, enz. Daardoor is dit niet al te betrouwbaar. Wij zijn al jaren onder behandeling van een gyn en daar heb ik nog nooit een tempkaartje hoeven bijhouden, omdat er geen waarde aan gehecht wordt.

9. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Temperaturen is betrouwbaarder dan tempen!
    Tuurlijk, je weet het dan pas achteraf, dus gemiste kans, maar je krijgt hiermee wel heel goed je cyclus in beeld!
    En een temperatuurstijging is 100% zekerheid dat je ei is geweest!

Een ovutest meet alleen een LH piek, wat aangeeft dat je eisprong eraan zit te komen! Maar het is nooit een 100% zekerheid dat het eitje daadwerkelijk ook gaat springen!!

Daarom ... gooi die ovutesten weg, ga een aantal maanden tempen en je zult zien dat je een goed inzicht in je cyclus krijgt en zo weet je precies wanneer je ei ong. elke maand is!

succes

10. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Welk tijdstip doe je de ovutesten?
    Optie is om het 2x per dag te doen.
    Ik ben zwanger geworden zonder positieve ovutest dus testen zeggen niet alles.
    Als je op de juiste manier temp. dan klopt dat zeker.

Ik test nu rond 12.00 en dan krijg ik wel positieve ovutesten, als ik aan het eind van de dag test is het lastiger.
    En babyboomshoptesten werken bij mij goed.

11. silkie

silkie Actief lid

31 mrt 2009
    470
    0
    0
    bedankt voor jullie antwoorden

@berbel; ik test rond 13.00, misschien is 2dd inderdaad een optie
    @astridi; geen gemiste kans hoor, hadden achteraf wel goed gemikt. Verder heb ik een erg onregelmatige cyclus, je kunt er echt geen peil op trekken
    @marijee; we zijn idd al een tijdje bezig, maat bewust niet de mmm in. Door ziekte en medicijngebruik dacht ik zelfs dat ik helemaal geen cyclus had, maar toch zwanger geworden (helaas een MA). We hopen gewoon dat het nog een keer spontaan gebeurd, al zou het wel gemakkelijk zijn om een beetje zicht op mijn cyclus te krijgen.

Probeer deze cyclus maar eens met de digitale clear blue en als ik dan geen ei vind, houd ik die ovutesten maar voor gezien...

Deel Deze Pagina