Eerste keer gyn na 5 maanden geen menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Patatje, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    #1 Patatje, 4 jan 2011
    Laatst bewerkt: 4 jan 2011
    Hallo,

Vandaag ben ik weer (voor de derde keer :)) naar de huisarts geweest, omdat mijn menstruatie ineens weg blijft. Augustus was m'n laatste...
    Eindelijk ben ik doorverwezen naar de Gyn. Meteen een afspraak gemaakt en kan 28 januari terecht :).
    Nou vind ik dit toch wel spannend. Want behalve dat ik graag weer zwanger zou willen worden, wil ik eerst graag weten of alles nog oke is in m'n baarmoeder ed. Vanwege mijn geschedenis maak ik me toch wel een beetje zorgen.

November 2009 ben ik 11 weken te vroeg bevallen van mijn dochtertje, via een keizersnee. Gebroken vliezen. Oorzaak onbekend oftewel "pech". Ik heb wel een streptokok bacterie (GBC) in mijn darmen, maar wordt niet als de aanleiding gezien. Tevens de gyn van mijn bevalling opgezocht 3 maanden na bevalling en zij had ook geen zorgen. Wel advies minimaal 6 mnd te wachten met zwanger worden ivm keizersnee.
    Menstruatie kwam 6 weken na bevalling op gang en verliep redelijk regelmatig, 28 tot 35 dagen. Tot het moment we weer voor een zwangerschap gingen (vanaf mei 2010) begon m'n menstruatie te rommelen (1 lange cyclus gehad) en bleef uiteindelijk weg... Heb overigens sinds de bevalling geen pil meer gebruikt.
    Tussendoor rommelt het wel in m'n buik en heb ik regelmatig menstruatie/zwangerschapsklachten, maar niet zwanger (al veel testen gedaan :().
    O ja, van m'n dochter was ik in 1 keer zwanger en slikte ik daarvoor de pil.
    M'n dochtertje had overigens geen aangeboren afwijkingen.

Hebben jullie ervaring met ineens uitblijven van menstruatie? Hoe ziet een eerste bezoek aan een gyn eruit in zo'n geval? En is er verder nog
    ervaring met zwanger worden na prematuurbevalling/keizersnee?

Nou, een heel verhaal.... Dacht kan maar beter alles opschrijven mischien :p.

Groetjes Patatje

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Heb geen er varing met lang uit blijvede ongi zo als jij.
    Na mijn mk 1 keer na 33 dagen.

dit is mijn ervaring.

dit kun je ongeveer verwachten ze bespreken je vragen lijst die je als goed is hebt gekregen en weer op gestuurd hebt als ie in gevuld is
    en dan krijg je direkt een inwenige echo en kijken ze hoe het bij je man er voor staat
    en moet hij de volgende keer zaad inleveren en jullie moeten samen direct bloedprikken om te kijken of jullie hiv of aids hebben

paar week later uitslagen jij mag drie keer weer komen om te kijken of je eisprong hebt

dit was bij mij zo dit is ongeveer wat je kan verwachten

oja ze gaan ook nog met een eendebek kijken

ik kan je 1 tip mee geven doe iets langs aan bv een jurk of lang shirt dan voel je je niet zo bekeken

hoop je zo te hebben geholpen

Het zou kunnen dat het bij jou iets anders gaat vanwege je lange cyclus , maar dat weet ik verder niet..

Deel Deze Pagina