Wij gaan binnenkort naar het Gardameer maar met 4 jonge kinderen lijkt het me fijner om ergens op de helft van de reis te overnachten en pas de volgende dag door te rijden....heeft er iemand tips voor een stad? Misschien een leuk hotelletje? Of rijden jullie allemaal in 1x door?
Novotel in Karlsruhe! (moet je wel de oostenrijkroute richting Garda doen, maar die zou ik sowieso aanraden. Door de gotthard in zwitserland is drama) Geweldig netjes en nieuw hotel, vlakbij de snelweg, parkeergarage onder het hotel, betaalbare kamers EN kinderen verblijven er gratis. Booking.com: Novotel Karlsruhe City - Karlsruhe, Duitsland Oh ja, en ik vergeet nog te zeggen dat ze speciaal rekening houden met reizigers op tussenstop: de volgende ochtend staat er vanaf 04.00 uur alweer gratis ontbijt klaar voor de mensen die vroeg weg willen rijden
Via alle websites Debke? Of alleen via booking.com? Via novotel zelf is er vaak nog wel iets te regelen!
Pak de kaart er bij, kijk waar je ongeveer halverwege zit en ga op zoek naar een Gasthaus, B&B, pension etc. Gewoon via google. Dan gewoon mailen/bellen. Is vaak het goedkoopst. Zo doen wij het in ieder geval altijd. Zijn leuke zoektochten. Zulke afstanden rijden wij trouwens in 1 keer. Ook toen de kinderen nog kleiner waren. Wij gaan deze zomer 1 keer overnachten in Como ( 11 uur rijden ) en daarna nog 6 uur dieper Italië in.
Klopt Aszz, het is te doen! Wij doen meestal terug in 1 keer (dan wil je gewoon graag naar huis), maar op de heenweg verhoogt zo'n eerste overnachting onderweg de vakantievreugde een beetje
Als je de zwitserland route doet is freiburg een leuk stadje om te overnachten. Er is een lowbudget hotel ibis bij freiburg zuid. Dicht bij de snelweg en de volgende ochtend ben je zo bij de grens naar zwitserland.
Wij hebben wel via de Gotthard gereden en hebben net voor de tunnel overnacht. Gewoon op zoover gekeken naar beoordelingen van hotelletjes in de dorpjes vlakbij de tunnel en toen gemaild. s Ochtends vroeg ontbijten en we konden zo de tunnel door.
Gardameer rijden wij over de fernpas, mooie route met leuke en betaalbare hotels. Je kunt hier op zoeken op booking.com. Of zoeken op Reutte, Lermoos. Wij nemen iedere keer een ander hotel voor de afwisseling, maar het is altijd leuk daar!
Wij hadden zo'n boekje met Duitse overnachtingsadressen (hotels, gasthoffs e.d.) bij de ANWB gekocht (Links und rechts vond er autobahn). Mijn man gaf dan onder het rijden aan tot hoever hij ongeveer nog wilde doorrijden en dan ging ik in dat boekje vast zoeken wat er op de route lag. Zo hebben we op de terugweg van onze huwelijksreis nog overnacht in een klooster (met twee aparte bedden ).
Wij hadden een overnachting in het NH hotel in München. Alleen vooraf boeken zou ik niet weer doen eigenlijk, liever kijken hoever je komt en het volhoud met kinderen en dan in de omgeving zoeken. Normaal zou munchen ongeveer 7 uren rijden zijn voor ons. Het was zo extreem druk ( en ook bloedheet) dus we hebben er meer dan 13 uren over gedaan. We waren gebroken, maar we hadden zoiets van hotel is betaald dus laten we maar door rijden.
Wij hebben in Innsbruck overnacht. Daar op een leuke camping gestaan, aan het meer. Wel in een stacaravan, want wij hebben geen caravan ofzo. Caravan stelde niet veel voor. Helaas was het ook te koud om te zwemmen in het meer. Wij gingen in september, toen kon je daar ook gewoon 2 nachten blijven. In het hoogseizoen misschien niet?? Maar wel mooie omgeving. En ik vond Innsbruck wel erg leuk. Vriendelijke stad ook voor kinderen. En leuke Alpenzoo daar, moet je met een speciaal treintje naar toe. Het is wel al een flink stuk rijden naar Innsbruck, maar wij hadden een leuke aanbieding op een vakantiepark in Duitsland er voor zitten. Dus hebben 2 stops gehad. Terugweg zijn we in 1x gegaan.
Wij zaten in een holiday inn vlakbij luzern. Niet heel goedkoop, maar restaurant voor avond eten is wel goedkoop. Speeltuin erbij en ontbijt is ook prima.
Als wij die kant opgaan overnachten we altijd in Holzkirchen, pension "Rauferhof" Mooi pension, 90 euro voor een 2 pers.kamer. 5 euro pp voor het ontbijt. Penison Rauferhof