Baby drinkt (te)veel / ik kolf te weinig..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door linkydink, 24 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linkydink

linkydink Actief lid

29 dec 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Ons mannetje van nu 2 maanden krijgt borstvoeding en dit gaat prima en hij groeit goed.

Echter loop ik met het oog op werken straks tegen 2 probleempjes aan..

Het kolven gaat niet super, ik krijg uit 1 borst vaak 50cc, mn borst voelt dan gewoon nog vol en hard aan maar ik krijg er amper meer uit. Warme natte doeken erop leggen helpt sons, mja kan op mn werk moeilijk met mn blote borsten boven de wasbak gaan hangen😜

En mijn zoontje drinkt al best veel, als ik hier mensen lees met baby's die 60/80cc drinken.. ik ben een paar zonder mn zoontje weggegaan en had dan een fles van 150/160cc meegegeven, en deze drinkt hij op of bijna helemaal op.. en ik heb nog steeds de newborn kleinste speen op de fles zodat hij er zeker een half uur over doet.. dan is hij tevreden voor komende 3 uurtjes. Als je de fles eerder wegdoet is hij erg verdrietig, aan de borst mag hij immers ook zelf bepalen wanneer hij klaar is.

Maar eer dat ik dus een 150 flesje gekolfd heb.. dat is flink sparen en straks op een werkdag zal ik meerdere flesjes moeten meegeven..

Afijn lastig allemaal! Vrijdag afspraak op het consultatiebureau, daar leg ik het ook even voor maar jullie ervaringen zijn ook welkom!😊

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Ja dat kolven. Het was ook niet mijn talent weet ik nog. Ik kolfde oo het werk dan in drie keer ipv 2 die ik thuis gaf. En dan voor vertrek goed laten drinken en toen ik thuis kwam ook. O en masseren tijdens het kolven. En na een paar minuutjes stoppen met kolven en weer masseren dan weer kolven hielp ook wel eens.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Waar kolf je mee en wanneer kolf je? Op je werk kolf je in plaats van dat je een voeding geeft, dat doe je nu niet denk ik? Want dan ga je echt wel neer kolven. En ik raad een goede dubbelzijdige kolf aan. Er is of was ook een neusspray die ervoor zorgt dat je melk toeschiet, syntocinon heet die, kan je via de huisarts krijgen. Tenminste, ik heb die gekregen 6,5 jaar geleden, weet niet of dat nog steeds algemeen gebruikt wordt ;)

4. linkydink

linkydink Actief lid

29 dec 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een dubbele elektrische kolf van Medela.

Ik kolf nu s'ochtends, zoontje slaapt s'nachts door en dan heb ik 2 hele volle borsten, 1 drinkt hij dan de ander probeer ik zoveel mogelijk uit te kolven.. maar deze 'leeg' kolven lukt dus helaas niet..

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Heb je hands on pumping al eens geprobeerd? Google maar eens.

Maar ja, 150 ml op twee maand is heel erg veel. Dat zullen weinig mama's kunnen kolven. Ik kolf erg makkelijk, maar dat zou hier ook niet lukken. Dus je zal toch een oplossing moeten bedenken. Zelfs 0 spenen zijn soms nog te groot. Hier bij mijn zoontje ook. De enige waar hij wel mee verzadigd was, was de premature speen van Dr Brown.

6. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    150cc is inderdaad al erg veel. Als je een kleiner flesje geeft en daarna een speentje? Misschien is het wel zuigbehoefte wat hij heeft.
    Straks meegeven wat je kolft en dan direct als je thuis komt voeden en dat hij onbeperkt de borst kan krijgen. Misschien dat je ook nog naar de oovamg kan gaan om te voeden. Dan hoef je niet te kolven.

Ook kan je kijken of de kolfschelp wel goed aansluit.

7. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.334
    113
    Amsterdam
    Neem contact op met een lactatiedeskundige die kan ook nog wellicht advies geven. Onze kleine dame dronk toen ook al 150cc en daarna heel snel 200 dus zo gek is het niet.
    Welke kolf van medela heb je eigenlijk en idd passen de schilden goed en werkt hij ook naar behoren? Verder de tips proberen die hier al zijn genoemd. Heel veel succes!

8. linkydink

linkydink Actief lid

29 dec 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het bedenken!

Het is echt willen drinken en niet alleen zuigen, hij laat op een gegeven moment vanzelf los en dan is hij klaar hihi. Het is gewoon een hongerlappie! Vrijdag word hij weer gewogen op het CB, maar als hij gewoon goed groeit zal het wel goed zijn toch?

Nu kolf ik inderdaad tussen de voedingen in, straks zal het inderdaad ipv voeden zijn, dat scheelt inderdaad misschien wel, ik hoop het!

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zelfs dan kan het zuigbehoefte zijn hoor. Was hier exact hetzelfde. Welke fles en speen gebruik je?

10. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Het kan goed zo zijn dat je borstschilden niet goed passen. Dan kolf je ook minder. Je zou dit na kunnen vragen bij een lactatiekundige. Of je kolf is niet geschikt voor jou. Ter vergelijking: met de symphony kolfde ik 80 ml met een Horigen 175ml. Best een verschil ;)

11. linkydink

linkydink Actief lid

29 dec 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij drinkt uit de avent natural met de newbornspeen, dit gaat goed.
    Ik heb ook die speen van Medela zelf geprobeerd, maar daar ging hij vreselijk van spugen.

Vandaag op CB geweest, 60 cm en 6,6 kilo😄
    En mocht gewoon zo doorgaan :)
    Hopelijk kan ik genoeg kolven om hem straks als ik weer werken ben genoeg flesjes bv mee te geven!

Deel Deze Pagina