Hi allemaal! Mijn huisarts heeft het nog zo gezegd; laat je niet gek maken door verhalen van vrouwen die binnen 1 of 2,3 maanden zwanger zijn geraakt. Het is heel normaal als het een jaar tot anderhalf jaar duurt. Toch gebeurt het.. Ik ben nu sinds 20 juni met de pil gestopt, 24 juni een onttrekkingsbloeding gehad en nu aan het wachten op menstruatie. Er gebeurt van alles daar beneden behalve ongesteld worden. Niet zwanger, geen menstruatie. De onzekerheid slaat nu al toe terwijl dat echt nergens op slaat rationeel gezien. Hormonen, emoties, rammelende eierstokken. Je wilt het zo graag maar je hebt geen controle erover. In mijn directe omgeving zeker 3 vrouwen binnen 1 maand zwanger en een aantal binnen 3 maanden. En ook vaak meteen een regelmatige cyclus na het stoppen met de pil. Herkenbaar? Jezelf gek maken? Tips om jezelf rustig te houden? Liefs
Adem in.. Adem uit! Je wilt niets liever dan zwanger worden, liever gisteren dan vandaag. Je bent net een maand met de pil gestopt, het kan zijn dat een menstruatie even op zich laat wachten. Niet iedere vrouw is hetzelfde, toen ik met de pil stopte had ik gelukkig ook vrij snel een regelmatige cyclus maar we zijn nu eenmaal niet allemaal hetzelfde. Het enige dat ik kan adviseren is je menstruatie afwachten, je eisprong proberen te vinden en er voor gaan! Om jezelf nu al gek te maken heeft totaal geen nut, ook al begrijp ik dat je heel graag wilt. Mocht je menstruatie heel lang op zich laten wachten, zeer onregelmatig zijn en mocht je na een paar maanden nog steeds niet verder kunnen dan mag je wat mij betreft gek worden! Voor nu, probeer rustig in en uit te ademen en te vertrouwen op jezelf. Als je graag zwanger wilt worden kun je beter maar een beetje ontspannen, dat is ook beter voor een evt. innesteling.
Hoi, Probeer te genieten van elkaar, in plaats van je nu al veel te druk maken over het zwanger worden. Het kan een behoorlijke poos duren voordat je lichaam weer helemaal de oude is na het stoppen met de pil. Dit kan wel een half jaar duren, wordt er gezegd. Ik ben eind februari met de pil gestopt, en nog maar twee keer ongesteld geweest, cyclussen van 54 en 64 dagen. Laat je niet gek maken door je omgeving, na 1 maand al zwanger zijn is een uitzondering op de regel. Het komt allemaal goed! Hoop dat je snel een positieve test in handen hebt, en tot dit tijd: lekker genieten en dagdromen
Hi Joolz, Wat leuk dat jullie voor een kindje gaan! Dat wordt een spannende tijd. Heeeeel herkenbaar je gevoel! Wij zitten nu in ronde 4. Ik heb me vanaf het begin voorgenomen om er heel open in te gaan en zoiets te hebben van we zien wel! Maar ja... dan nader je het eind van je cyclus en dan weet je idd dat er vrouwen zijn die heel snel zwanger raken.. en dan denk je: zou het misschien bij mij toch ook snel gaan?! Het zou natuurlijk kunnen ... Ik voelde ook steeds van alles maar dan bleek ik toch niet zwanger. Na 3x een teleurstelling te hebben gehad probeer ik deze maand maar andersom te denken en er vanuit te gaan dat ik ongesteld word volgende week.. Dan kan het mee vallen ipv tegen.. Maar dat is niet makkelijk hoor.. Ik hou me ook maar voor dat het wellicht een tijdje duurt voordat je lichaam weer 'normaal 'is na pilgebruik .. En daarnaast weet ik ook wel dat er genoeg vrouwen zijn waarbij het heel lang duurt voor ze zwanger zijn, dus in die zin maak ik me nog geen zorgen, maar het zou gewoon zo leuk zijn! Een advies heb ik niet echt... Behalve dan gewoon geduldig zijn en te genieten van alles.. maar ik weet zelf dat dat makkelijk gezegd is.. Maar misschien helpt het al als je weet dat je niet de enige bent.. Geniet van elkaar en ik wens je veel geluk!
Heel herkenbaar! Ik voelde afgelopen ronde van alles, misselijk, opgezette buik, hoofdpijn, etc. Alle testen negatief. Ik kon ze gewoon niet geloven, was overtuigd dat ik zwanger was Toch ongesteld geworden..... Hoe je lijf je voor de gek kan houden. Ik probeer nu ook meer te ontspannen en te genieten van deze tijd. Is toch mooi hoe groot onze wens is. We blijven fijn door oefenen Ik lees verder mee hoe de rest van de meiden erin staan en ermee omgaan!
Lief jullie reacties en heel fijn om te lezen dat het herkenbaar is. Ik had ook niet verwacht dat ik nu al zwanger zou zijn maar hoopte zo dat mijn cylus gewoon regelmatig zou zijn direct. Wie weet komt het binnen enkele dagen. Of niet.. Bimmeltje, vreemd he dat je lichaam je zo voor de gek kan houden? De ene dag denk ik, ik word ongesteld ik voel het. De andere dag denk ik, ik ben misschien wel zwanger want ik voel van alles. Maar beide is het (nog) niet haha. Hoop voor iedereen ook snel een positieve test en voor ButterflyNova een hele fijne zwangerschap!
Nou he.. Je lichaam kan je echt voor de gek houden. Bizar he, dat had ik niet verwacht ... Ik ben dan ook echt nieuwsgierig naar hoe het voelt als je wel echt zwanger bent. Want soms denk ik dat nu al, maar misschien blijkt het straks heel anders te zijn!
Bedankt Joolz Ik hoop dat je een beetje kunt relaxen en dat je snel een positieve test in handen hebt! Slik je trouwens als foliumzuur?
Ik slik nu een ruime maand foliumzuur. Eerst maar eens normaal ongesteld worden. Of niet... maar dan wil ik een positieve test haha. Best apart dat je er nu ineens naar uit kijkt!
Blijf positief en heb geduld! Ik weet hoe groot je wens kan zijn, maar ook dat jezelf gek maken niets helpt. Je bent nog maar een maand op weg en ik hoop voor je het snel raak mag zijn, helaas is dat niet bij iedereen, een jaar is een richtlijn. Ik ben ervan overtuigd dat positief blijven mee speelt, positieve energie! En vaak blijkt wanneer je doorvraagt bij de mensen die na 1 maand zwanger zijn, is dat ze in die maand bewust sex hadden op vruchtbare dagen, terwijl de anti-conceptie al wat langer de deur uit was 😉
Over gek maken gesproken... net dacht ik ineens misschien zit mn eisprong er wel aan te komen of is net geweest. Heb maandag veel last gehad van steken en kramp. Veel afscheiding. Laat ik eens een test doen. Ik wil helderheid! Te snel op t doosje gekeken en dacht dus te zien dat ie wel negatief was voor de vruchtbaarste dagen maar wel positief voor het lh hormoon (licht streepje). Mn test op ander topic gezet en om info gevraagd. Bijsluiter nog een keer gelezen en tsja t betekent vrij weinig. Zucht... ik moet mezelf echt in de hand houden en die verdromde menstruatie afwachten
Ik ben half Januari gestopt met de pil, daarna pas weer ongesteld geworden half Mei, dus idd, rustig je lijf de tijd geven weer in haar eigen ritme te komen. M'n huisarts zei dat dit heel veel gebeurt. Ik hield ook veel vocht vast en kwam alleen maar aan, nadat ik eindelijk ongesteld werd, was alles als sneeuw voor de zon weg. Ben nu in afwachting of poging 2 is gelukt, maar ik ga er vanuit dat we volgende maand gewoon weer moeten hobbien 😁
Snap heel goed hoe je je voelt. Iedereen in mijn omgeving waren ook zo zwanger, zeiden ze... Ik wacht ook op mijn eerste ongesteldheid na de pilstop en ben nog eerder gestopt dat jij Het komt echt wel goed. Jezelf druk maken heeft geen zin... Ik snap het gevoel van: nu klaar voor dus ook nu zwanger!!! Hop lichaam doe je werk... Rustig rustig blijven...
Het helpt in elk geval om het hier te delen. Ik ben terughoudend om het te bespreken met vriendinnen of mijn moeder. Dan is het straks elke week 'en.. ben je al zwanger?' Soof87 wanneer ben jij gestopt? Ik zit ook nu te twijfelen om te wachten met zwanger worden tot de 1e is geweest. Dan kan je jezelf daarover in elk geval niet gek maken hihi Gypsea dat aankomen... me2! In 1 week tijd bijna 2 kilo! Pas mijn ringen bijna niet meer
Mijn regels waren ook super onregelmatig dan 40 dagen dan 54 dan 34... Ik kon er geen vat op krijgen. Daarnaast voelde ik ook elk symptoom dat op zwangerschap kon lijken. Enkel op de moment dat ik zwanger was, wachte ik op mijn regels want ik voelde niks In totaal heeft het bij ons 7 maand geduurd. Groetjes en succes
@JoolZ, Idd mijn ringen zaten ook mega strak en ik kon lijnen en naar de sportschool gaan wat ik wilde, maar t hielp niets. Toen ik na 5 maanden weer ongesteld werd had ik met 2 weken m'n oude gewicht weer terug 😉 Laat het maar even los!! Dat helpt echt 😉
Ik ben geloof ik 5 juni gestopt. Daarna ontrekkingsbloeding gehad en daarna niet meer ongesteld geweest. Ik ga geen voorbehoedsmiddelen gebruiken. De kans is toch klein dat je zwanger raakt nog voor ronde 1 begint en als het dan toch raak is, is het 'meant to be'. Zo denk ik er iig over. Mocht ik echte klachten krijgen dan waag ik er wel een testje aan, anders niet.
Ik geloof er trouwens ook heilig in, dat wanneer je wat minder aan het stressen bent, je lichaam je hele cyclus wat sneller oppikt. Maar goed.. makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk!