Ik vind dit niet normaal... Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Maartt, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Zucht...

Ben net terug van een paar boodschapjes doen, en ben een beetje van slag. Op het moment dat ik naar de auto loop (in de parkeergarage) hoor ik een vrouw echt heel erg hard schreeuwen en schelden. Op het moment dat ik me omdraai om te kijken zie ik haar met haar zoontje (jaar of 3) van de roltrap afkomen. Haar zoontje heeft een bal, en die bal viel (of hij gooide) naar beneden. Op dat moment begint de moeder nog harder te schreeuwen, en geeft het jongetje een trap (goed hard!) Het jongetje schreeuwt AU mama je doet me zeer, en begint heel hard te brullen. De moeder gaat door met schreeuwen en schelden, een aantal mensen staan stil met open mond het hele gebeuren te bekijken.

Nu komt het. Ik kan dat niet. Helemaal niets zeggen (soms best lastig :D). Dus ik zeg tegen de moeder (boos): Tja daar gaat hij denk ik echt heel veel beter van luisteren, van dat geschreeuw van je! Op dat moment gooit (GOOIT) ze het kind in de auto en schreeuwt: WAT NOU VIES (ziekte)WIJF! Dus ik zeg ja joh goed zo, lekker voorbeeld mevrouw! En reed vervolgens weg om nog even met mn wijsvinger op mn voorhoofd te tikken.

En nu voel ik me BIJNA schuldig, omdat ik die moeder vast nog meer heb gefustreerd. Wat ze waarschijnlijk weer afreageert op dat jongetje...

Wat zouden jullie doen in zo'n geval? Bij mij gaat het eigenlijk altijd vanzelf zonder bij na te denken...

2. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Hm, ik had haar kenteken genoteerd en de kinderbescherming gebeld.

3. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    :$ Niet te geloven dat er mensen zijn die zo met hun kinderen omgaan... :(

Edit; Ik had dus ook mijn mond niet gehouden hoor...

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik weet niet of ik mijn zelfbeheersing had kunnen bewaren :(, arm kind. Ik denk dat het heel goed is dat je voor hem opgekomen bent, hij zal dat vast onthouden.

Die roltrappen, daar kunnen best beveiligings camera's hebben gehangen. Als die beelden bij passende hulpverlening terecht kunnen komen, samen met jouw getuigenis, misschien kunnen dan moeder en zoon geholpen worden. Als je het niet teveel werk vindt, zou je daar achteraan kunnen bellen.

5. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik heb nog een rondje gereden op het parkeer terein buiten, idd om haar kenteken te noteren! Maar helaas. Vind het eigenlijk best een goed idee van die roltrap camera. Ga er eens achteraan.

Overigens heeft ze wel een vet opvallende auto (gif groene opel Agila), dus die herken ik zo. Haar gezicht etc. vergeet ik ook niet zomaar.

Wordt eigenlijk steeds bozer :$:x

6. tulip

tulip Niet meer actief

wat slim van jou zeg, zou ik dus nooit opkomen. Ik denk dat ik idd die moeite nog wel zou nemen. Dit is echt niet normaal hoor.

7. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik weet niet wat ik zou doen, heb wel vaker gezegt dat ik dit of dat zou doen en op het moment zelf sta ik gewoon met mn mond vol tanden.
    ik vind het wel heftig hoor pfff...arm kind!misschien komen ze daar wel vaker!

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb eens met een kenteken de kinderbescherming gebeld, kind kwam naar me toe bij de supermarkt, ik stond bij de karretjes, en zegt, ik ben mijn mama kwijt.
    Maar ik zag al een rennende mama aankomen, dus ik roep blij, kijk, daar komt je mama al!
    Slaat die vrouw dat kind toch in het gezicht joh, (meisje was 4 of 5 denk ik), echt niet normaal.
    Toen ben ik ook kwaad geworden, maar kreeg alleen als reactie dat ik me er niet mee moest bemoeien.
    Kenteken genoteerd, amk gebeld, maar die kunnen daar niet veel mee werd mij verteld aan de telefoon...

9. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    als ze in het dorp woont en je ziet haar een keer rijden er achter aan kijken of je kan zien waar ze woont?

niet normaal zeg.. pffffff...

10. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Kenteken genoteerd, amk gebeld, maar die kunnen daar niet veel mee werd mij verteld aan de telefoon...[/QUOTE]

Bijzonder he dat Nederlandse systeem...:$ ONGELOFELIJK!!
    Echt super goed van je.. Ik ga het denk ik toch proberen, geeft mij iig een beter gevoel. Misschien krijgen ze wel vaker een melding op het adres?

11. Dani11

Dani11 Niet meer actief

#11 Dani11, 9 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 mei 2011
    Mensen ik heb dus zo'n buurvrouw....schreeuwt en scheld zolang we hier wonen (3 jaar) tegen haar kinderen die inmiddels 5 en 7 zijn. Ik hoor soms echt de ergste scheldwoorden en ze kleineert ze tot en met en dat dag in dag uit. Ook heb ik er eens langs gezeten op een verjaardag toen ze er eentje in dr gezichtje sloeg. Nou gingen we eerst echt goed met ze om, maar dit kunnen mijn man en ik niet meer luchten of zien en we hebben afstand genomen.....en in een ander zn gezicht doet de moeder poeslief. Wat zouden jullie doen, melding maken?

12. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Goed gedaan, ik zou precies hetzelfde hebben gedaan en gezegd. Ik ben ook het type dat niet haar mond kan houden als er 'onrecht' is. En het interesseert me dan echt niet wat de omgeving daar verder van vindt.

Juist al die reclames nu steeds op tv van dat mishandelen van kinderen en dat niemand er iets van zegt of mee doet. Ik vind het juist goed dat je dit hebt gedaan Maartt

@ Foxter, jouw verhaal vind ik ook wel heel heftig. :$, ongelooflijk zeg!

En dan ik, die niets liever wil en alles erover over heb om mama te worden, ik kan dan zo verdrietig en boos worden op dat soort vrouwen als jullie beschrijven :x

Dit soort dingen zie en hoor ik ook heel vaak gebeuren bij mensen met honden. Doodzielig.

13. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Zou ik wel doen. Heb ik ook met mijn achterbuurvrouw gedaan. Zij heeft nu hulp van school en jeugdzorg.

14. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    @Dani Ik zou ook melding maken.
    @Noa Dat was wat ik op weg naar huis letterlijk aan dacht! Hoe komt dit wel niet over op mensen die al jaren vechten om uberhaupt een kindje te mogen krijgen...
    @Rebekka Wat onwijs goed! Zeker als je dan ook ziet dat ze dadwerkelijk hulp krijgen!

15. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik zou denk ik met mijn mond vol tanden staan op zo'n moment. te perplex dat mensen zulke dingen doen.

ik zou waarschijnlijk pas thuis een geniaal idee krijgen als dat kenteken noteren ofzo.

echt zo erg vind zulke dingen, en die mensen vinden ook nog dat ze niks fout doen uiteraard, walgelijk om misselijk van te worden.

16. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    Gezien mijn karakter, net als jouw.

17. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    Kinder bescherming bellen.. je mag en kan geen kinderen slaan en kleineren met woorden. ouders die dat doen mogen in mijn optiek geen kinderen hebben.

18. mroos

mroos Niet meer actief

Een vriendin van mij die vroeger mishandeld is, heeft weleens gezegd 'heel de buurt wist er van, maar níemand deed wat, dat neem ik ze nog steeds kwalijk..'

Ik zou tegen ouders zeggen dat je je zorgen maakt en vragen of dit terecht is en of ze misschien hulp willen(hoe moeilijk dit ook is..).
    Als je anoniem wilt blijven dan zou ik idd sowieso een melding maken.

19. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Vind het heel goed dat je er wat van gezegd heb denk dat ik met me bek vol tanden zou staan als ik zoiets zou zien.
    Ga er nu wel over denken wat ik wel zou doen als ik dit zou meemaken.
    Filmen met je mobiel en gelijk mocht die in de buurt zijn het kenteken van de auto.

Was ooit een stukje bij opra een moeder die haar kind over de grond sleepte aan een touw aan zijn rugzak (winkelcentrum met gladde vloer)omstanders hebben dit gefilmd en dit werd een rechtzaak, de uitkomst weet ik niet.

20. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Jeetje wat sneu voor dat kind zeg...

ik weet niet wat ik zou doen... je weet ook niet wat er aan vooraf is gegaan of waarom ze zo doet... Ik heb zelf bijv een pnd gehad en dan had ik ook een kort lontje, schreeuwde ook sneller tegen de kinderen... maar slaan of schoppen zou ik nooit doen. ik zou me idd nog erger gefrustreerd voelen als iemand me zo zou aanspreken maar later zou ik er wel overna denken. Maar ja, niet iedereen werkt zo ;).

Ik weet dus niet wat ik zou doen, heb het in dit geval ook niet gezien...

Ik heb wel eens de moeder van een gezin bij ons in de straat aangesproken op het gedrag van haar kinderen... maar ja... turks gezin dus mama heeft er niks over te zeggen hè... de oudste zoon bepaalt het allemaal als pa van huis is... en dat terwijl ze er dan gewoon naast loopt terwijl haar kids de boel slopen :S.

Deel Deze Pagina