ook ik heb bekkeninstabiliteit

Discussion in 'Gezondheid' started by Romaira, Jul 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Romaira

Romaira Fanatiek lid

May 23, 2008
    4,067
    0
    0
    Was dinsdag al bij de huisarts voor die pijn in me rug , hij dacht dat het de spieren waren en moest maar naar fisio toe.
    Vandaag dus die afspraak bij fisio gehad en na een grondig onderzoek vertelde hij wat er me mankeerder , thuis nagezocht ( waarom zegt hij niet gewoo dat het bekkeninstabiliteit heet ? :(: ) en jahoor alles klopt met bekkeninstabiliteit , klopte zo goed dat ik bijna dacht dat hij het va internet voor las :) hihihi

Maar goed schiet lekker op morgen 12 weken en nu al bekkeninstabiliteit :(
    Die man van de fisio was ook maar een rare trouwens vroeg : sport u ? ik zeg nee ......ook niet voor de zwangerschap ? nee ...... oh ja dan kan het wel zijn dat u last van de rug krijg u heeft gewoon geen buikspieren die alles kunnen opvangen ! .......... En bedankt he ! ga me ff lekker een schuld gevoel aan praten :x en dan moet ik zo me best doen om niet te zeggen wat ik graag zou willen , maar ik weet bij voorbaat dat het niet erg vriendelijk zaal zijn dus .... liever ff mondje dicht .

maar ja , ga ik hier nu de rest van de zwangerschap last van houden ? en wat moet ik nu verder dan met werk enzo ?
    volgens mij weet ik het ff niet meer hahahaha

2. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

May 31, 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ik heb het ook al sinds ik 10 weken zwanger ben, daarbij heb ik ook een beknelde zenuw in mn been. Ik doe nu elke week oefeningen bij de fysio en thuis andere oefeningen, kan niet echt zeggen dat het helpt. Ik hoop bij jou wel.
    Ik werk nog wel, maar alleen halve dagen, en daar heb ik soms wel moeite mee, ik werk achter de kassa, dus dat is ook niet het beste werk. Ik blijf het gewoon aankijken en als het echt niet meer wil ga ik de ziektewet in.
    Succes ermee!

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ja, je gaat je hele zwangerschap last van houden en het wordt alleen maar erger als je er niets aan doet. Helaas heeft je fysio gelijk als je slappe buikspieren hebt, kunnen ze de verweking in je bekken niet opvangen vandaar de pijn.
    Omdat je nog zo vroeg in je zwangerschap heb je een redelijke kans dat je het verhelpt of beperkt, maar dan wel met goede oefeningen die je elke dag moet doen + fysio behandelingen. Ik zou contact opnemen met een fysiotherapeut die gespecialiceerd is een bekkenklachten.

Succes.

4. jessica1

jessica1 Niet meer actief

mijn fysio zei dus dat ik geen bekkeninstabiliteit had
    maar gewoon luie spieren door een klap van een snowboarder afgelopen wintersport,
    maar de oefeningen helpte dus voor geen meter werd alleen maar erger was het dus zo zat dat ik het weer tegen me verloskundige zei en die me door heeft gestuurd naar ee fysio met verstand van bekkeninstabiliteit, die helpen nu uitstekend en heb sinds enkele weken ook bekkenband was zo blij dat ik die had kon teminste weer dingen gaan doen want ik zat inmiddels toen al 5 weken in de ziektewet,

5. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    Ik ben voordat ik zwanger was al bij de fysio geweest omdat ik altijd al last heb van mijn si gewricht, maar dus heel goed buikspieren getraint en loop nu sinds 13 weken bij een speciale bekken therapeut. Buikspieren kunnen idd wat opvangen maar echt niet alles. Wellicht had je er dan iets later last van gehad, maar daar heb je nu ook niks meer aan. Hij kan je beter goede tips geven wat te doen en vooral laten!

Edit: google eens of er in de buurt een speciale bekken therapeut zit. Kun je ook zonder verwijzing heen en die heeft mij heel veel extra tips gegeven die mn normale fysio nog niet had gegeven!

6. zwik

zwik Actief lid

Feb 29, 2008
    155
    0
    0
    Delft
    Bij mij begon de pijn twee weken geleden. Vooral in mijn schaambeen, maar ook stuitje en zitbotten. Ik kon geen stap meer zetten zonder onwijze pijn te hebben.
    Omdat ik nog herstellende ben van een whiplash, kom ik iedere maand bij een osteopaat. Ik legde hem mijn bekkenprobleem voor. Hij heeft gekeken en gevoeld: de rechterkant van mijn bekken was helemaal gekanteld. Hij heeft dit weer recht gezet. Dit was helemaal pijnloos. Ook heeft hij mij een trucje geleerd, waarmee ik het, het behulp van mijn man, zelf weer wat losser kan krijgen.
    Hij adviseerde me ook naar een bekkenfysiotherapeut te gaan. Zeker niet naar een gewone. Dit omdat het bekken weer scheef kan gaan staan door de groei van je kindje. Hier kon ik gelukkig snel terecht. Ik heb een aantal oefeningen en tips gekregen. Tot nu toe is de pijn niet meer teruggekomen. Ook heeft zij me het boek van Cecile Röst: 'Bekkenpijn tijdens en na de zwangerschap' aangeraden. Hier staan ook goede tips en oefeningen in.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Voor mij is de osteopaat een wonderdokter. Ik heb er in het verleden al zoveel baat bij gehad. Of het nu rugpijn, BI of nog iets anders is, hij kan het allemaal behandelen! Ik zou er in ieder geval zeker niet mee rond blijven lopen...

Succes en sterkte!

7. Romaira

Romaira Fanatiek lid

May 23, 2008
    4,067
    0
    0
    dat boek is wel intresant , even kijken of ik het ergens in de buurt kan krijgen !
    was dinsdag weer bij therapie en toen vertelde hij dat het geen instabilieteit is maar gewoon bekken pijn .........nou dat gaf me ook geen vertrouwen in hem eerste verteld hij het een dan het ander, maar goed eingelijk maalt het weinig uit hoe het beestje heet ik heb er last van en wil graag dat het over gaat !

8. zwik

zwik Actief lid

Feb 29, 2008
    155
    0
    0
    Delft
    Bij mij is het ook (nog) geen instabiliteit. Maar wel de pijn.
    Het boek heb ik gewoon in de bibliotheek gehaald.

Succes!

9. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

Apr 18, 2008
    2,917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Ook ik heb al bekkeninstabiliteit sinds mijn 7e week, erg vroeg, we kwamen erachter met 8 weken, na mijn echo om te kijken of ik niet een miskraam had gekregen.
    Je komt er volgens mijn fysio niet meer van af, maar kunt wel door bepaalde dingen anders te doen en vooral symetrisch te bewegen, de klachten tot een minimum beperken...
    Het wordt bij mij helaas nu een beetje erger, begint uit te stralen naar rechts, terwijl het eerst alleen links zat....

10. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hi....

Had vorige zwangerschap erge bekkeninstabiliteit al vanaf t begin in de zwangerschap... en kreeg nu alweer snel klachten...
    Heb ook dat bovengenoemde boek gehaald.... en de oefeningen lijken te werken.... terwijl fysio etc vorige keer geen fluit uitmaakte....
    Durf nog niet te hard te roepen maar heb goede hoop....

Share This Page