Wie ervaring met (verborgen) reflux ?

Discussion in 'Verzorging' started by appelappel, Oct 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. appelappel

appelappel Bekend lid

Mar 1, 2007
    684
    0
    0
    Hoi allemaal,

Sinds afgelopen dinsdag heeft mijn zoontje het erg moeilijk na het drinken. Mijn zoontje is vandaag 6 weken.

Ik las op internet de volgende symptomen van reflux:

- Heel vaak huilen;
    - Pijnlijke gezichten trekken;
    - Hoofdje naar achter trekken;
    - Weinig slapen;
    - Zuur spugen, en daar dan heel erg bij huilen;
    - Regelmatig kokhalzen;
    - Kort nadat ze een fles hebben gehad, weer willen drinken (dit is om het zuur niet meer te voelen).

Dit heeft Luuk allemaal.... vooral opvallend vond ik dat de klachten meteen na het drinken komen en dat Luuk opeens terwijl hij 150 CC per keer krijgt na 2,5 uur weer wil drinken, terwijl er de afgelopen weken elke keer netjes 4 uur en 1 keer per 24 uur 3 en 5 uur tussenzat. Dat hele ritme is opeens verdwenen sinds hij deze klachten heeft.

Vannacht had hij een slechte nacht, weinig slapen, ook gisteren overdag, terwijl hij normaal zo 3 uur achter elkaar kon slapen. Wat hij heel veel doet, is de hele dag heel vies smakken, alsof hij last van maagzuur heeft... en heel veel hoesten op een dag, daar wordt hij nu ook steeds wakker van. Verder lijkt het alsof hij verkouden is omdat hij moeilijk ademt (beetje knorrend geluid) herken je dat?

Ik begin echt te denken dat dit het kan zijn... Ik weet alleen niet hoe zuur eruit ziet. Het is dikkere melk wat eruit komt dan wat er in de fles in gaat, ziet het er zo uit?

Wat niet bij de symptomen staat, maar wat Luuk wel ook heeft:

Een kwartier lang na het drinken
    Héél harde boeren laten
    Veel melk teruggeven (ook nog elke keer erna)
    Scheetjes laten
    Huilen in vlagen, alsof er echte een kramp komt
    Zijn gezicht loopt af en toe knalrood aan alsof hij stikt
    Kokhalsgeluidjes
    Veel hoesten
    Af en toe niezen
    Hard schudden met zijn beentjes en armpjes
    Vaak de hik (de hele dag door)

Wat denken jullie en wat zijn jullie ervaringen?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

Liefs,
    NN

Share This Page