wie ervaring met versie?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Skyangel, Nov 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Skyangel

Skyangel Bekend lid

Nov 20, 2013
    782
    99
    28
    Hoi meiden.
    Ik ben nu 35 weken zwanger en mn meisje ligt in stuit/dwars ligging.
    Hoezo stuit/dwars ligging.
    Bij mijn vorige bezoek bij de verloskundige vertelde ze dat mijn baarmoeder niet tot de hoogste punt groeit maar vooral breed groeit.
    Wie heeft dit ook mee gemaakt?
    Nu moet ik as dinsdag terug komen voor een groei echo en natuurlijk vooral om te kijken of ze goed ligt.
    Als ze dan niet goed ligt hebben ze het over een afspraak voor een versie.

Wat denken jullie?
    Heeft het nut als de kleine niet helemaal recht kan liggen?
    Hoe hebben jullie de versie ervaren?
    Ook ligt mijn placenta aan de voorkant, maakt dit uit?
    Zijn natuurlijk allemaal vragen die ik dinsdag aan de vk stel, maar ben benieuwd of er meer dames zijn die dit hebben mee gemaakt :D

2. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Eerste zwangerschap baby lag echt helemaal dwars in de buik. Niet een keer in hoofdligging of stuitligging gelegen. Met 37 weken een versie gehad en deed erg pijn. Voordat ik in de auto stapte was ze alweer terug in haar favoriete positie. Met 37. 6 lag ze voor de eerste keer in hoofdligging en meteen ingeleid en geboren. met de geboorte echt paniek ze kreeg het moeilijk, ze was helemaal verstrengeld in de navelstreng. Dus er stond er een te trekken, de ander te knippen en er lag iemand echt bovenop mijn buik om ze snel eruit te krijgen. Dat ga ik dus niet meer doen. Kindjes gaan liggen zoals ze willen liggen en dat zal wel een reden hebben. Maar ga niks meer forceren. Had ook anders kunnen aflopen.

Tweede zwangerschap kindje ook dwars in de buik. En door aanhoudend bloedverlies geen versie mogelijk.
    Datum voor keizersnede stond gepland en de dag voor de geplande keizersnede voor de eerste keer in hoofdligging en meteen ingeleid. Geboren met 38 weken.

Nu zwanger van de derde en ook weer een dwarsligger
    Maar nog genoeg tijd om te draaien. Dus we wachten wel af.

Ik hoop dat je baby nog gaat draaien, het kan nog makkelijk.

Er zijn genoeg succesverhalen van mensen die een versie gedaan hebben. Maar ik doe het echt niet meer.

3. Skyangel

Skyangel Bekend lid

Nov 20, 2013
    782
    99
    28
    Jeetje mama van Julia wat een verhaal!
    Hier ben ik dus zelf ook erg bang voor.
    Dat van die navelstreng hoor ik ook vaker (maar kunnen ze dan niet na afloop zien hoe de navelstreng zit? )
    Ik zit zelf heel erg in tweestrijd omdat ik heel graag een normale bevalling wil, maar het belangrijkste is dat ze natuurlijk gezond ter wereld komt.
    Zucht, zo moeilijk!

4. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Ja is ook moeilijk. De navelstreng zat bij haar echt goed om haar nek.. Moet er wel bij zeggen dat ik echt een hele lange navelstreng had.

Doe waar jij het beste bij voelt.
    Je zal veel verhalen lezen positieve en negatieve.
    Maar uiteindelijk is het belangrijkste dat jij jullie zelf er 100% achter staan. anders gaat het waarschijnlijk toch mislukken omdat je te gespannen bent. En dan gaat het ook pijn doen.

Ik ga duimen dat ze nog gaat draaien zodat je daar niet meer over na hoeft te denken :)

5. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    1,394
    1
    0
    Ik duim mee! Wij hadden eerst ook een dwarsligger en toen lag ze in stuit en nu is ze toch naar beneden gedraaid... er is gewoon heel veel ruimte in mijn buik, en ook bij mij ligt de placenta trouwens aan de voorkant. Het kan dus nog! Vooral als je veel beweging voelt, denk ik dat er nog ruimte is voor de baby om te draaien.

Share This Page