Ik probeer rond de 1600-1700 te zitten, maar dat is zo persoonlijk. Ik heb wel een langzame stofwisseling door mijn schildklier waarschijnlijk, maar hiermee val ik momenteel (dat kan bij mij zo veranderen) wel af. Rond de 0.75-1 kilo per week. Ik doe zo'n 3 a 4 keer week aan cardio. Verder laat ik geen specifieke dingen staan en slik ik, naast een multi vitamine, geen supplementen oid.
Die groene thee capsules heb ik ook goede ervaringen mee! alleen gebruik ze van kruidvat.. CLA met groene thee capsules.. inmiddels niet meer, maar toen ik flink wilde afvallen deed dat wonderen! Nu blijf ik goed op gewicht, alleen merk ik dat ik de laatste maanden weer wat ben aangekomen.. corona kilo’s.. niet van het niet sporten, want dat doe ik wel dagelijks.. maar van verveling snaaien! Sinds deze week weer op rantsoen!
Als je appel eet, beetje kaneel er op strooien (ala appeltaart niveau, geen cinnamon challange) Kaneel verhoogt de verbranding. Fat burners zou ik achterwege laten, ken er helaas meer ellende dan goeds van. Als je je snel druk maakt of je onzeker voelt, mindfullness of ademhalingstraining volgen. Hebben hier vaak gemerkt dat als je je onzeker voelt je een soort buffer ontwikkelt, niet degene die je wilt. Maak je je snel te druk om dingen dan is cortisol geen vriendje van je. Mn man heeft daar aanleg voor, stress gaat een stuk harder dan een verkeerd eetpatroon moet ik zeggen...Valt ook nauwelijks tegenaan te sporten.
Ik neem alleen vitamine c1000, 3 op een dag. Magnesium citraat en actieve vorm van B12. Saai he? Ik eet trouwens wel al heel lang koolhydraat beperkt. Krijg daar veel meer energie van. Eet ongeveer 125 gram khd per dag.
Je hebt zogenaamde natuurlijke vetverbranders. Meer van die "Baat het niet dan schaadt het niet" dingen. Inderdaad kaneel zou er een van zijn, hoewel je dan wel minimaal 2 gram kaneel per dag naar binnen moet krijgen. Je metabolisme kun je ook verhogen door pittig eten en groene thee kan een goede ondersteuning zijn voor vetverbranding. Zo zijn er nog meer kruiden en specerijen die je gewoon door je eten kunt doen en die zogezegd zouden helpen.
Kijk ook uit met groen thee capsules, als je gevoelig bent voor bepaalde stoffen kan dit echt slecht vallen. Zo raakte mij suiker flink ontregelt.