hoe vertel je het aan je (schoon)ouders?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door emje, 26 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emje

emje Niet meer actief

er is al een topic met de vraag hoe je het je vriend/man verteld als je zwanger bent :D ik vroeg me ook af hoe jullie het je ouders en schoonouders hebben verteld.

misschien komen er leuke tips uit

2. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik heb werkelijk geen idee
    heb er ook al over na zitten denken
    maar ik weet wel dat mijn ouders het geweldig zullen vinden alleen zijn ouders
    ik heb geen idee

3. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Toen ik zwanger was van mijn zoontje hebben we een mok gekocht met liefste opa en liefste oma en dat aan onze ouders gegeven in elke mok een zakje met roze blauwe en witte hartjes en een kopie van een echo.
    De 2de keer hadden we een t'shirtje laten bedrukken voor mijn zoontje met op de voorkant Draai me eens om? en op de achterkant stond "Wil je nog een kleinkind?"
    En voor de opa's en oma's een kopie van een echo weer.

Deze keer gaan we een beeldje kopen met een jongentje en een meisje die in een wiegje staan te kijken naar een babytje. En waarschijnlijk weer een echo denk ik dat vinden ze erg leuk. Nou ja of mijn schoonouders het dit keer ook leuk vinden zal wel niet want die hebben al te kennen gegeven dat oma niet op een 5de kleinkind zit te wachten vraag me niet waarom. Dus eigenlijk wil ik het ze helemaal niet vertellen en zien ze het vanzelf wel een keer, of kan ik dat niet maken?...

4. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Vorig jaar wilde ik met pasen (zou dan 10 weken zijn) een paasei laten maken met iets van "opa/oma" Maar helaas kwamen mijn ouders er eerder achter om dat ik een huilkop had toen ze op de koffie kwamen... het was toen al mis aan het gaan met 6 weken.

In augustus heb ik het meteen verteld omdat mijn moeder het erg vond dat ik toen in Maart niet meteen had gebeld toen ik in de rats zat. Helaas na 2 dagen weer slecht nieuws moeten brengen.

Nu weet ik het niet.... twijfel zowiezo met hoeveel weken ik het hun zal vertellen. Misschien zolang ik me goed voel (niet dreigt mis te gaan) ik het nog niet vertel.

Ik denk dat ik voor de 2e "paaspoging" ga :D als het nu raak is... dan zit ik op 12 weken.
    En anders iets van een slabbertje of een boek. Mijn schoonouders worden voor het eerst opa en oma dus zullen ze een "handleiding" nodig hebben :D

5. layla26

layla26 Bekend lid

24 aug 2009
    646
    0
    0
    Zorghulp in een verpleeghuis ( CVA )
    Drenthe
    Wauw dat zijn leuke ideeën.
    Stel...dat ik nu wel zwanger zou zijn, dan zou ik proberen te wachten met vertellen, alleen ga ik 19 en 20 februari met mijn moeder een weekend weg, 2 nachten naar Limburg.
    Dan zou ik het dus eerder moeten zeggen, uh...of niet, want ik heb een cyclus van 5 weken, dus stel dat ik wel zwanger zou zijn, dan is het in dat weekend bijna 10 weken...nog voor dat je een echo krijgt.
    Pff nouja ik zou het in ieder geval op een leuke manier willen vertellen, ook met een cadeautje erbij.
    Helemaal wennen voor mijn ouders, die hebben nog geen klein kinderen, en zitten er nog niet op te wachten volgens mij.

6. linnie89

linnie89 Lid

15 okt 2009
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kappiegirl, moet wel een beetje lachen om jou erg herkenbaar.
    Mijn schoonouders zeiden dat ze nog lang niet aan toe waren om om opa en oma te worden.
    pfff als of ze denke ze daar wat over te zeggen hebben.

maar dat terzeiden.

Ik ben nog niet zover net begonnen.
    Mijn vriendin heeft het op haar verjaardag laten weten toen warren alle fam en vrienden daar.

Ze had voor de ouders en schoonouders een kopie van de echo in een groote speenfles gedaan, daar zat ook een een klein popje in.

En de andere heeft ze kleine sneepflesjes getrakteerd, iedereen was wel verbaasd van wat moeten we hier nou mee, tot het kwartje viel.

groetjes linda

7. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Pardon!? :$ Niet op een 5e kleinkind zitten te wachten!? Sjeu... Ik zou een sarcastische opmerking maken denk ik... maar ja, ruzie in de familie is ook niets... Maarrrr dat kun je dan altijd op de hormonen gooien :D
    "mijn ouders worden weer opa en oma..." en laat ze de rest maar raden :x

8. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    haha heb het ze een paar maanden geleden gevraagt wat ze er van zouden vinden als ze nog een kleinkind zouden krijgen van mijn schoonzus of van mij nou hun dochter neemt echt geen kinderen meer hoor was hun reactie en jullie zouden het ook maar niet moeten doen omdat jullie toch al een jongen en meisje hebben en wat hebben we aan 5kleinkinderen we hebben het nu toch ook goed met 4 kleinkinderen?
    Nou ik was zo boos en heb toen gezecht dat ze maar beter blij zou zijn als 1 van ons beide ooit nog eens zwanger zal worden het is niet iets wat je neemt maar wat je krijgt we wisten toen nog niet dat we nog voor een 3de wonder gingen maar wilde eens zien hoe mijn moeder en zijn ouders er over dachten. Mijn moeder dacht meteen al dat ik zwanger was en vroeg meteen of ze ergens mee moeste helpen en wat we wilde voor de baby, kijk en die reactie daar was ik zo blij om toen dacht ik JA ben zo blij dat jij mijn moeder bent haha.
    Mijn mening is kinderen neem je niet die krijg je. En ik ben echt zo blij dat ik er al 2 gekregen en wil er nog heel graag nog 1 bij als dat ons gegunt is.
    Mijn schoonmoeder vind zichzelf een hele leuke oma maar mijn kinderen willen daar liever niet alleen zijn ze is zo streng en doet snel zo boos, en ik doe het nooit goed mijn kinderen zijn verre van verwend maar volgens haar heb ik ze verpest (omdat ze niet naar haar luisteren, verder naar iedereen:D) Nee mijn schoonmoeder is niet mijn beste vriendin.
    De reactie toen onze dochter geboren werd mei 2006 was "Oh nou we kunnen volgende maand wel komen we zitten nu met de boot in Friesland dus dan zien jullien ons volgende maand" Waarop mijn vriend zij Als je deze week niet komt hoef je niet meer te komen en heeft zo de telefoon erop gegooit. Hij was des duivels nog geen 4uur later stonden ze voor de deur en heeft hij vriendelijk verzocht om een dag later maar terug te komen. Haha moest stiekum wel laggen...
    En dan nu zo'n reactie dus ben heel benieuwd hoe ze reageerd we hebben wel besloten als we het zeggen we het gaan filmen hoe ze reageren haha

9. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    moeilijk kunnen schoonouders zijn zeg! en wat een opmerking zeg!!!

ik heb ook geen goeie band of kan ik beter zeggen, helemaal geen band met schoonmoeder, het is nooit eens goed wat ik doe, want haar zoon is de beste en ik ben niks:( maar ja...

heb me wel eens af zitten vragen dat als ik zwanger mag worden hoe we dat gaan vertellen..

10. emje

emje Niet meer actief

ohh wat een leuke ideetjes. ik weet nog niet of ik zwanger ben. ben nu 5 dagen overtijd en had vanmorgen een vage test. maar als ik zwanger ben dan wil ik het me ouders en schoonouders vertellen als ik een echo heb gehad. (want heb ook al een miskraam gehad met 6 weken). de ideetjes die jullie zeggen schrijf ik allemaal op. echt leuk. vooral die van jou Kappiegirl!

11. rachell

rachell Actief lid

2 sep 2008
    305
    0
    0
    kapster
    gelderland
    @Kappiegirl Ooh wat herkenbaar !! MIjn vriend en ik (toen allebei 20 jaar) werden na 5 maand verkering ongepland zw.. toen ik mijn schoonouders vertelde ( naja mijn vriend dan ) reageerde ze zo terleurstellend .. bedoel ik snap dat je schrikt maar als je dan ziet dat wij er blij mee zijn en voor de volle 100% er voor gaan ! naar een uur kwam er pas een gefeliciteerd van af ! :O
    Mijn ouders die waren gelijk blij .. ! Liever een kind erbij dan dat je een kind moet missen !

en dat we nu een 2de willen ..tjhaa ik weer zeker dat ze toch zoiets hebben van .. goh nu al . zou je dat wel doen !!

ohoooo GRrrrrrrrrrrrr!!!!

Ik probeer het te negeren maar, is wel kwetsend hoor ook voore mijn vriend ..!

maar leuke ideetjes verder ! Haha
    Lijkt me ook wel leuk als je de eerste filmpje maakt als je na de verloskundige gaat en dat je daar mee iets doet !

12. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Ja inderdaad kwetsend voor mijn vriend was het zeker hij kon niet geloven dat zijn moeder dat zomaar effe van haar hart af deed alsof we een moord begaan als we nog een kindje willen.
    Toen ging mijn vriend denken en zij jeetje dus al die tijd dat jij daar liever niet bent doet ze altijd zo tegen je? Uh ja... ze heeft me nooit gemogen en accepteerde me omdat hij me toch niet aan de kant zet. Voor hem was het ook de druppel en we zijn er even niet meer naartoe gegaan in de hoop dat het met kerst wel gezellig zou zijn. Ze hebben er niets meer over gezegt gelukkig, want we zijn druk bezig hun nog een kleinkind te geven haha wraak zal zoet zijn als ze het niet accepteren, dan zien ze ons en de kinderen nooit weer.

13. rachell

rachell Actief lid

2 sep 2008
    305
    0
    0
    kapster
    gelderland
    jaa en gelijk heb je !!

Deel Deze Pagina