Wanneer 1ste dag cyclus?

Discussion in 'Zwanger worden' started by marla, Nov 17, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Hallo allemaal,

Bij mij is een missed abortion geconstateerd op 12 september. Op 5 oktober ben ik voor de eerste keer gecuretteerd, maar omdat er nog wat zwangerschapsweefsels waren achtergebleven in mijn baarmoeder, heb ik op 19 oktober nog een curettage moeten ondergaan.
    Mijn baarmoeder heeft dus best wel een klap gehad.

Nou heb ik afgelopen dinsdagavond een bloeding gehad (was rood en ongeveer een half maandverbandje vol), die de volgende dag al weer zo goed als gestopt was. Ik kon het makkelijk af met een inlegkruisje. Gisteren heb ik overdag helemaal niet gebloed en in het begin van de avond begon ik weer rood te vloeien. In de loop van deze ochtend heeft het zich goed doorgezet (nou begint het op een echte menstruatie te lijken! :D ).

Weten jullie wat ik als eerste dag van de cyclus mag beschouwen?

2. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    je kunt beter een dag langer (jouw geval 2) aanhouden als je 1e cyclusdag, dan korter omdat je dan 1 misschien je eisprong mist, en straks denkt over tijd te zijn terwijl dat misschien niet zo is, dus ik zou gewoon de 1e dag van je cyclus aanhouden toen je je 1e bloeding kreeg..

succes meid...

3. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Dank je Smoekie!
    Dan neem ik maar gewoon afgelopen dinsdag als 1ste dag van mijn "nieuwe" cyclus. Het is moeilijk om nu in te schatten hoelang mijn cyclus gaat duren. Alles is denk ik in de war. Ik zal het maar op 35 dagen houden.

4. Niet meer actief

hoi marla

ja je kan inderdaad het beste de 1e dag aanhouden, en 35 dagen? had je die ook voor je mk, je kan nl het beste gewoon je oude cyclus aanhouden, en wat makkelijker is ovu testen gebruiken. ik had voor mijn mk altijd een cyclus van 28 en heb die ook aangehouden. had 19 oktober mijn 1e ongi en ben vandaag weer ongi geworden (27 dagen)

5. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Hi Babyblues,

Dank je wel voor je antwoord.
    Ik zat al over te denken om te gaan temperaturen om meer inzicht in de cyclus te krijgen. Ik weet niet zo goed hoe lang mijn cyclus is, want ik ben in de 2e ronde na het stoppen met de pil zwanger geraakt. (had de eerste keer een cyclus van 28 dagen en daarna vermoedelijk iets van 33 dagen).

Groetjes,
    Marla

Share This Page