Hoi dames, Ik ben weer even terug op het forum omdat ik benieuwd ben of anderen het volgende herkennen. Ik volg een IUI-D traject, en had voor de eerste pogingen een donor van Cryos MOT10+, en de laatste serie was met donorzaad van ESB. De donor van mijn keus had alleen MOT20+ rietjes. Ondanks de hogere kosten ben ik daar toch voor gegaan, en stiekem hoop je dan toch dat het de kansen op succes iets verhoogt.. Al bij het eerste rietje was de daadwerkelijke telling (door mijn kliniek) lager dan bij de rietjes met MOT10+ van Cryos. Gek, want het zou juist 2x zo hoog moeten zijn. Rapport laten opsturen, toen bleek het nét binnen hun 20% foutmarge te zitten. De volgende 2 rietjes waren echter nog lager, waarop ik kosteloos 2 nieuwe rietjes kreeg, van dezelfde donor. Goed opgelost dus op zich, al zat er wel vertraging in waardoor ik een maand misliep. Nu had ik vorige maand IUI met een van die nieuwe rietjes (uit een andere batch dan de eerste drie), was de telling nóg lager! Dat rapport ligt nu ook bij ESB. Afwachten weer. Ik ben nieuwsgierig: kijken jullie naar de telling en zo ja, is het ook wel eens veels te laag geweest? Ik heb nu echt het gevoel al 4 pogingen/5 maanden vergooid te hebben omdat de kwaliteit laag was. Nog steeds prima kansen volgens de kliniek, maar toch. Het gaat om veel geld en ik word er ook niet jonger op. Ook mysterieus: bij ESB bestel je rietjes van 0,5ml en somehow haalt de kliniek er maar 0,4ml uit. Dus dan mis je sowieso al 2 miljoen zwemmers...
Hoi! Ik snap dat je daar onzeker van wordt. Bij ons is het bij de ESB altijd minimaal het beloofde aantal geweest. En hoewel je zou denken dat 8 miljoen zwemmers echt significant meer kans op een zwangerschap geeft dan 4 miljoen… dat is helemaal niet het geval. Bij ons in de kliniek verzekeren ze ons ervan dat je met 20 miljoen zwemmers echt niet veel meer kans hebt op een zwangerschap dan met 10 miljoen. Daarnaast doet de kliniek bij ons het spul ook in rietjes van 0,4 ipv 0,5ml. Dat is dus niet iets wat bij de ESB fout gaat, maar wat de kliniek (bij ons in elk geval) zelf doet. De arts gaf aan dat de baarmoeder veel meer dan 0,4ml niet prettig vindt. Dat antwoord icm met dat het aantal zwemmers (als het maar minimaal 1 miljoen zijn) niet heel veel uitmaakt qua kansen, maakt dat ik me niet druk maak om de aantallen. Ik vraag het wel steeds, hoeveel het er waren, maar dat is meer omdat ik het leuk vind om te weten. Ik kan me natuurlijk wel voorstellen dat je wilt krijgen waar je recht op hebt. Je zegt dat je het gevoel hebt geld weggegooid te hebben omdat de kwaliteit te laag was, maar met de kwaliteit zelf is niks mis natuurlijk, jij had alleen meer zwemmers op het oog. De kwaliteit zit bij de Deense banken altijd wel goed. Ik zou me er achteraf niet te vervelend over voelen, de kwaliteit was gewoon goed en je had steeds minimaal 1 miljoen.
Oh ja, niet vergeten dat als een man en een vrouw via de natuurlijke weg zwanger proberen te worden, dat het nog altijd minder zaadcellen zijn die de baarmoeder bereiken. En dat lukt ook vaak gewoon nog goed. Met IUI krijg je echt alsnog zat zwemmers gelijk op het juiste moment op de juiste plek binnen. Ik hoop snel op een positieve test voor jou!
Dank voor je reactie! Ja, ik weet dat alles boven 1 miljoen prima is en de kansen niet echt groter worden als het een veelvoud is. Toch raden ze bij de kliniek wel aan om (minimaal) MOT10 te kiezen, omdat daar de kansen nog wel hoger mee zouden zijn dan met MOT5. Die ‘vergooide pogingen’ was in mijn frustratie/teleurstelling dat het weer niet gelukt was Het is makkelijker om het dan daarop te gooien dan op m’n eigen lichaam of het gewoon pech hebben. Dank voor je bemoedigende woorden! 8x is het nieuwe scheepsrecht Ik ben vooral benieuwd of het vaker voorkomt. Het hele commerciële gebeuren staat me al zo tegen, maar als je dan ook nog eens niet krijgt waarvoor je betaalt… Bij de laatste had de kliniek 10 milj/ml geteld en ESB 68 milj/ml! Ik vraag me af wie er niet kan tellen