Ik word komende maand 42, heb uit mijn vorige relatie twee kinderen. De wens is er met mijn huidige man voor een wondertje van ons samen. Momenteel drie weken na mijn nod. Negatieve testen, ook bloedtest <5hcg. Maar nog steeds geen menstruatie 😔. Soms denk ik willen we te graag, blijft daarom m'n menstruatie uit? Iemand hier ervaring mee? Ook met de wens op "latere" leeftijd?
Hallo hopewf, ben je net gestopt met de pil of iets ? Ik ben zelf 38 jaar en ga voor oms 2e wondertje
Het kan zijn dat het gezien je leeftijd allemaal wat langer duurt, dat schijnt normaal te zijn heb ik gehoord.
Ik ben bijna 41 en heb dezelfde wens. Het uitblijven van menstruatie herken ik niet als zijnde: te graag willen. Ik geloof daar persoonlijk niet zo in. Wel kan het zijn dat je cyclus wat meer schommelt nu je ouder bent. Merk het zelf ook wel een beetje. Ben in dec. bevallen (moeten beeindigen) en sindsdien is mijn cyclus wat veranderd. Voorheen stipt 28 dagen. Nu steeds korter. Ook mijn eisprong is dan weer op dag 10, dan weer op dag 14. Om wat meer inzicht te krijgen zou je dus gebruik kunnen maken van ovulstietesten in combinatie met temperaturen. Het kan best zijn dat je nu een hele late eisprong hebt gehad (of geen deze ronde) en dat het daardoor langer duurt eer je gaat menstrueren. Dan zou je dus officieel niet over tijd zijn nu. Ik begrijp je wens van zwanger willen worden. Daar ben je constant mee bezig. Heb ik ook. Gezien onze leeftijd ook niet echt in de positie om maar eens rustig af te wachten. Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn.
Ik ben 39 en zwanger. Als het allemaal goed gaat proberen we of het nog een keer lukt. Dan zal ik ook boven de 40 zijn. Je wil wel geduldig zijn, maar je weet ook dat de tijd begint te dringen.. Lastig is dat hè.. Probeer je nog niet te veel zorgen te maken. Hoe lang ben je gestopt met de pil? Bij mij kwam de menstruatie wel meteen op gang. Ik werd in de 5e ronde zwanger. Succes!
Toen ik net 36 was is onze dochter geboren. Ik was zwanger na één poging. Sinds het najaar 2015 gaan we voor de tweede. Ik ben inmiddels twee mk's (bij 6 en 9 weken) verder. Ik was toen 39 en zowel gyn en vk waren niet erg onder de indruk van mijn leeftijd. Na 2 mk's heb je ongeveer 70% kans dat de volgende zwangerschap wel succesvol is. Inmiddels ben ik 40 geworden en voel nu toch wat tijdsdruk. Dat ik snel zwanger ben geworden, ondanks de mk's, schijnt positief te zijn. Ik was, respectievelijk, bij de derde en de tweede poging zwanger.