Hoi ,ik hoop dat er vrouwen zijn die zich hierin herkennen of me raad kunnen geven. Ik heb de afgelopen maand September een vreemde cyclus gehad. En 2en halve week last van een beetje bloed ,rose dan weer rood dan paar dagen weg etc en dat 18 dagen achtereen. Het begon op 4 september en eindigde op 19 september 14 augustus was daarvoor 3 weken en daarvoor netjes 4 weken 16 juli Deze week kreeg ik last van mijn borsten maar best veel meer dan ik dat eerder gevoeld had in mijn andere periodes. Ik verlies géén bloed maar draag wel maandverband voor het geval dat ik ongesteld word. Heb last van een beetje gelige afscheiding(afgelopen week) maar wel heeeeel weinig maar géén pijn bij het plassen ofzo. Verder ben ik zover ik weet gezond maar heb natuurlijk schommelingen en ligt ook aan mijn leeftijd. Mijn vraag is ook wanneer moet ik nou tellen wanneer mijn echte ongesteldheid was.En komt het voor zwanger worden in je miss overgang Hoop dat iemand me raad kan geven ,of dit ook mee gemaakt heeft. Liefs Van VrolijkZonnetje1975.
Geen ervaring mee maar zolang je (af en toe) een eisprong hebt kun je zwanger worden... Je weet zelf het beste of die mogelijkheid er is. Als je het zeker wilt weten zou ik een test doen. Als de zwangerschapstest negatief is kun je ook testen of je in de overgang bent.
Ja precies dat snap ik ,bedankt voor je reactie. Vorige week had ik een test gedaan die was negatief.
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar mijn broertje is er op die manier wel gekomen. Mijn moeder kreeg een gekke cyclus en dacht dat ze in de overgang kwam. Uiteindelijk was ze zwanger van m'n broertje. M'n ouders moesten even wennen, maar wij vonden het fantastisch! Daarna had m'n moeder gewoon weer een regelmatige cyclus en pas 10 jaar later kwam ze echt in de overgang (ze was toen 53).
Je kunt zwanger zijn, maar dat je menstruatie raar wordt en je borsten zeer doen, is ook heel gebruikelijk in de overgang. Mijn borsten zijn het afgelopen jaar 2 cupmaten gegroeid, als de 1975 in je naam je geboortejaar is, zijn we even oud. Testen of je in de overgang bent, is redelijk zinloos, want als je 48/49 bent, is het erg waarschijnlijk dat je in de overgang bent natuurlijk, de overgang begint al zo’n 7 jaar voor de menopauze, deze is gemiddeld op je 52e. Die testen zijn alleen zinvol, als je voor je 40e al in de overgang lijkt te zijn.
Het kan wel, mijn oma was 48 toen ze haar jongste, onverwacht dus, kreeg. Zij dacht in de overgang te zijn, haar andere kinderen waren 21 en 19.
Van mijn moeders kant zijn de vrouwen allemaal vroeg in de overgang of er doorheen, moeder met 42 al. Ik had de afgelopen jaren rare cycli, wel redelijk regelmatig maar ineens heel heftig en lang. Kan ook door een niche na de tweede ks zijn gekomen trouwens. Maar ook meerdere klachten die het begin van de overgang leken aan te kondigen. Zwanger raken lukte niet meer tot na 4 jaar proberen ik ineens niet meer ongesteld werd en het resultaat is nu bijna één. Ik word in januari 44. Tot op heden niet meer ongesteld geweest (maar geef borstvoeding). Ik hoop fluitend door de overgang heen te gaan en nooit meer ongesteld te worden haha, maar dat is ijdele hoop vrees ik. @VrolijkZonnetje1975 uit je bericht kan ik niet echt opmaken of je het nog zou wensen om zwanger te raken? In principe kan het tot je laatste menstruatie, je hebt dan immers nog een eisprong voorafgaand, maar niemand weet wanneer die laatste komt.
Ik ben van '77 en merk ook dan mijn cyclus steeds onregelmatiger wordt. De ene keer duurt de menstruatie 12/14 dagen, een andere keer komt hij na 3 weken alweer en nu zat er weer 35 dagen tussen. Ook qua hevigheid wisseld het erg. Soms het ik een dag dat ik om de haverklap schoon maandverband moet nemen. Een andere keer is het weer prima te doen. Zolang er een eisprong is is er kans op een zwangerschap. Dus ja, je kunt zwanger worden.