Hallo, Graag stel ik mij aan jullie voor. Mijn naam is Niek Vink en ik werk voor NT-e (Nationaal Trainingscentrum voor echografie) in Vianen. (www.nt-e.nl) In het NT-e verzorgen wij dagelijks echografie opleidingen voor fysiotherapeuten en huisartsen in Nederland. Op zaterdag 9 november verzorgen wij een cursusdag voor huisartsen om basale obstetrisch echografie tot de 12e week te leren scannen. De docenten voor deze opleiding zijn Gynaecologe Moniqe Kenkhuis en kaderhuisarts uro-gynaecologie Wendy Nijhuis, Wij zoeken 5 zwangere vrouwen die op zaterdag 9 november rond de 8-11 weken zwanger zijn en die op diezelfde zaterdag van 15:00 - 17:00u aanwezig kunnen zijn in ons opleidingscentrum om als model te dienen. Van 15:00 - 15:45u maken jullie eerst kennis met het team en wordt er wat theorie besproken. Daarna zal er in kleine groepjes door huisartsen geoefend worden op jouw buik. De scans worden alleen met de abdominale convexe probe gedaan op de buik, er wordt dus geen inwendig onderzoek gedaan met een endovaginale probe. We gaan uiteraard heel discreet en professioneel te werk. (!)(!) - Van tevoren moet je wel al een echo hebben gehad van een verloskundige om eventuele verrassingen te voorkomen - (!)(!) Vergoeding: Rituals pakket ter waarde van 50 euro. En je kunt een uurtje naar je kleintje kijken Reageren per mail naar niek@nt-e.nl, maar bellen kan ook op 06 556 876 27. -------------------------- P.S. - voor de geïnteresseerden: de indicaties waarvoor huisartsen dit kunnen inzetten zijn: · vaststelling van de zwangerschap en van de termijn · hartactie van de foetus · EUG, missed abortion, myomata, ovariele cystes, adnex pathologie · liggingsafwijkingen van de foetus, malpresentaties, meerlingendiagnostiek · bekkenanatomie, -pathologie gerelateerd aan zwangerschap · overige zwangerschapspatholgie (MOLA, etc.)