wat gebeurt er met de ov test na de ovulatie: streepje weg?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Bernie, Nov 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bernie

Bernie Actief lid

Feb 11, 2009
    258
    17
    18
    Een klein vraagje: voor mijn laatste mk voelde ik m´n ovulatie altijd duidelijk aankomen. Echt pijn in m´n onderbuik rond dag 10. De laatste twee maanden voel ik echter niets meer en twijfel ik behoorlijk of er wel een ei is. Ik daarom gisteren (dag 13) eens gestest en kreeg toch een behoorlijk duidelijk streepje op m´n ovulatie test. Misschien niet zo duidelijk als de controlestreep, maar toch.
    Nu zijn er natuurlijk verschillende mogelijkheden: of mijn ov komt nog steeds op dag 10 en we zijn gewoon te laat. Of mijn ov. is sinds de mk vertraagd en komt rond dag 14 (wat denk ik ´gemiddeld´is bij een cyclus van 27 dagen) en we zijn nog op tijd. Wat denken jullie? Blijft zo´n streepje ook zichtbaar in de dagen na de ovulatie of wordt het echt minder?

2. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik zou nog een paar dagen door testen. Dan weet je het.

Bij mij werd het streepje wel echt rap minder na de positieve test.
    Maar dat verschilt misschien ook weer per persoon.

Hopelijk komt ie nog en hebben jullie hem niet gemist.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bij een cyclus van 27 dagen komt je eisprong veelal tussen dag 9 en dag 17 van je cyclus. Gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen. De luteale fase kan per cyclus verschillen. Zo kun je de ene cyclus een luteale fase van 10 dagen hebben en de andere cyclus van 13 dagen. Vaak vindt niet elke cyclus je eisprong op dezelfde dag plaats.

Hetgeen wat je altijd voelde, hoeft niet de eisprong zelf te zijn, maar is veelal het groeien van de follikels waarna na een paar dagen de eisprong pas plaatsvindt. Dacht ook altijd mijn eisprong te voelen, maar uit ontelbare inwendige echo's bleek het dus het groeien van de follikels te zijn.

Het grote gevaar er maar vanuit te gaan je eisprong te voelen of er vanuit te gaan dat je ei elke maand op dezelfde dag springt, is dat je juist op de verkeerde dagen sex hebt en een zwangerschap daardoor uitblijft.

Nu over de ovulatietest. Een vrouw heeft altijd standaard LH in haar lichaam, de gehele cyclus. Daarom zie je ook vaak de gehele cyclus een licht tweede streepje op een ovulatietest. Een ovulatietest kun je pas als positief beschouwen als beide streepjes minstens even donker zijn.

Ik hoop voor je dat je gauw zwanger mag zijn van een plakbaby!

4. Bernie

Bernie Actief lid

Feb 11, 2009
    258
    17
    18
    Thanks! Zou het nog zin hebben om vandaag/morgen te klussen? Het streepje was wel meer dan een vaag lijntje, misschien echt maar een beetje minder fel dan de controlestreep. Hoelang blijft een ei eigenlijk rondzwerven?

5. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Een eitje leeft gemiddeld 12 uur. Daarin tegen leeft sperma meerdere dagen als ze goed van kwaliteit zijn :D

6. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    Ik heb 8 dagen positieve test soms.... gewoon doorgaan met vrijen 1x in de 2/3 dagen even kans benutten ;)

7. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda

Holy moly. .. wat heb jij een hoop berichten geplaatst ;)
    Gefeliciteerd met je zwangerschap

8. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Haha , ja ik zit in een paar fanatieke clubjes haha

En thanks :D

Share This Page