Hier zijn ze alle drie eerst in de tummytub geweest en na ongeveer 6 maanden in het badje. Heel soms tussendoor in het badje maar dan moesten ze liggen en was de wereld ineens zo groot. Hier vonden ze het grote badje de eerste maanden juist niks terwijl ze in de tummytub het heerlijk hadden.
Wij hebben allebei staan, maar tot nu toe alleen de tummy tub gebruikt. Ze vindt het heerlijk om er in te zitten, badje komt wel als ze wat groter is. Mee onder de douche lijkt me niks, veel te eng en te glibberig.
Hier van allerlei vormen om te wassen gebruikt, in badje zonder zitje, in badje met zitje, tummytub, onder de douche met zitje, onder de douche met papa/mama, in bad met mama. Zolang er maar water is, is dl tevreden . Zelf vind ik het allemaal wel makkelijk, op badje zonder zitje na (rugpijn). Wat ik hier een paar keer las, is dat kindjes zich afzetten in de tummytub. Maar als ze er goed inzitten (beentjes eigenlijk 'omhoog'), kunnen ze zich niet afzetten. Dl werd er altijd heel rustig van. En het levert soms hilarische foto's op haha
Groot fan van de tummytub, zeker in het begin. Het 'rare' vasthouden is even wennen, maar daar kan de kraamhulp je ook wel bij helpen. Helaas kreeg mn zoontje eczeem en is hij een tijdje niet in bad geweest. Nu hebben we het gewone badje weer wat meer in gebruik (hij is 9 maanden). Hij kan al lang zelfstandig zitten en kan dan heerlijk spetteren. Ik sta erbij om natgespetterd te worden en hem op te vangen als hij te wild doet en onderuit glijdt. Bij een eventuele tweede gaan we beslist eerst met de tummytub beginnen! We hebben ook een gewoon bad en een douche. Maar dat doe ik liever als mn man ook thuis is (zeker met mij mee in bad gaan), zodat hij ons zoontje kan aanpakken en ik niet uit bad hoef te stappen of op een natte vloer hoef te lopen terwijl ik zelf ook nog moet afdrogen (bibberdebibber bij de commode)
Mijn zoontje is bijna 2 maanden en de keren die hij in bad of tummy heeft gezeten is op 1 hand te tellen. Zodra z'n naveltje was genezen ging hij mee onder de douche, veel handiger/sneller. Persoonlijk vind ik een badje handiger, want je hebt iets meer ruimte voor je eigen handen etc, maar aan hemzelf merk ik geen verschil.
Alyssa vond het helemaal niks (badje en tummy tub) tot ze een paar maanden was en wat meer kon. Daymian vond de tummy tu heerlijk, hij zat gewoon te slapen. Het badje vond hij erg leuk toen hij wat ouder was. Bij de volgende gaan we ook weer beide gebruiken.