Hoi Ik heb een dochtertje van bijna 12 weken. Ik ben sinds een aantal weken de borstvoeding af aan het bouwen, ze krijgt nu bijna volledig flesvoeding. Nu had ze met borstvoeding iedere dag meerdere poepluiers, en sinds 2 weken nog maar 1 prr dag...dat was op zich prima...maar nu heeft ze al vanaf vrijdag geen poepluier meer gehad. Ik heb het idee dat ze er last van heeft...loopt af en toe rood aan en huilt.Wat kan ik hier aan doen...ik heb al meer water aan de flesjes toegevoegd, buikje gemasseerd en warm badje gegeven. Daarnaast krijgt ze vitamine D in de vorm van olie dus dat zou toch ook de boel een beetje moeten smeren . Iemand nog tips?
je zou kunnen overleggen met de huisarts morgen? Misschien eenmalig een kleine klysma (microlax) ? Verder zou ik t niet weten..
Probeer heel erg voorzichtig met een thermometer en daarop met vaseline. Ben er zelf geen voorstander van.. Maar onze dochter krijgt forlax. En dan blijft het nog erin. Dus help ik haar voorzichtig met een thermometer met vaseline. Zelf hoorde ik over zeep.. Maar dat vind ik een raar idee dus dat doe ik echt niet!
lepeltje olie door de fles, extra water (10cc) in elke fles. Ze zal aan de kv moeten wennen. het is heel naar. Tim heeft enorm last van obstipatie (vanaf geboorte al) dat hij al maanden aan de forlax zit, maar dat is echt omdat het dusdanig erg is. Liepen hiervoor ook bij de kinderarts.
Onze dochter kreeg ook last van obstipatie van haar voeding en bij haar heeft Kindicol goed geholpen.
Precies hetzelfde probleem gehad. Naar de huisarts geweest en hebben ze mij Lactoluse-Laxeermiddel voorgeschreven is gewoon te koop bij de drogist/apotheker en heb er maar 4,50 voor betaald en hielp erg goed..