Wij gaan over een paar weken op vakanite met een zwembad. Nu hadden we laatst in CenterParcs onze zoon van 19 maanden zo'n zwemvestje aan die ze daar hebben. Ik vond dat ideaal. De zwembandjes trekt hij altijd af, of hij probeert het. Nu had ik een zwemvestje met bandjes. We blijven er uiteraard altijd bij, maar ik vond het voor onszelf een hele geruststelling, net even wat extra bescherming. En minder belasting voor mijn eigen rug want hij spartelde vrolijk rond. rechtop in plaats van voorover gekanteld zoals bij de zwembandjes. Nu heb ik gegoogeld en kwam ik uit bij de zwemvestjes van Splashabout. geen idee of dit dezelfde zijn als die van centerparcs. maar het leek mij een handige aanvulling? Zodat mijn zoontje wat vrijer is in het water. Bij deze zwemvestjes kan je volgens het demonstratiefilmpje drijvers eruit halen zodat je kindje rechtop blijft hangen. Wie heeft hier ervaring mee en hoe bevalt dit? ik vind alleen zwembandjes echt eng met onze wildebras.
Dank je voor de tip. Heb even gekeken maar die zijn vanaf 15 kg pas veilig. Dat is hij nog lang niet (iel mannetje van amper 11 kilo)
Ik heb een zwemvest van splash about gekocht welke vanaf 11kg is (als ik het goed heb). Ik heb hem nog niet getest bij mijn zoontje. Drijvers kan je er inderdaad uit halen. Vestje zelf vind ik er stevig uitzien, ik heb voor de oranje gekozen zodat hij ook nog eens extra opvalt. Puddle jumper heb ik op het droge geprobeerd van een vriendin. Mijn zoontje van 16 maanden en 11kg past ze wel al om.
Ik heb (had) zo'n zwemvestje! En ik vind het een drama. Heel erg slecht. Ze viel om, kwam niet meer omhoog met haar gezichtje voorover. In het diepe bad vond ik het wel fijn, maar in het peuterbadje een gevaarlijk ding. Ik heb nu armbandjes (wel duurdere, die op gewicht gaan) en kurken. Tegenwoordig kan je kurken kopen bij de Hema. En als je echt zo'n zwemvestje wil, koop/probeer ze eerst van de Hema uit, zijn een stuk goedkoper en echt vergelijkbaar.
O....hier net ook zo'n oranje zwemvestje gekocht voor Aiden. Gaan binnenkort een midweekje naar Landal. Nog niet uitgetest nog. Nemen sowieso ook zwemvleugeltjes mee en voor Finley hebben we een Swimtrainer gekocht.
Ik heb hem zelf niet maar wat sjak hier beschrijft van voorover met het gezichtje in het water en niet meer omhoog kunnen komen heb ik al van meerdere mensen gehoord
Mijn kinderen hebben al 4 jaar lang zwemvestjes van splashabout aan. Ik ben er erg tevreden over. Ik vond die vleugeltjes zo'n gedoe en autistische zoon wilde ze pertinent niet, dus daarom een alternatief gezocht. Het omvallen niet zelf omhoog komen heb ik nooit meegemaakt (maar ik moet ook zeggen dat mijn kinderen geen waterratten zijn). Ik zou het wel alleen doen bij kinderen die zelf goed kunnen lopen. Ik heb er wel 1 liggen die de jongste aankan (maat 1-3 jaar), maar vind dat voor haar nog wel een beetje lomp staan, denk dat zij zich nog wel beter kan bewegen met vleugeltjes. (mijn middelste dochter toen ze 3 jaar was)
Dat voorover vallen is toch juist niet met die van Splashabout door al die drijvers in het vest? je kan dan toch zelf iets eraf halen of erbij doen wanneer dat toch gebeurt? Ik hoorde dat dat met andere merken misschien kon.
Mijn dochter heeft een splash about badpak en zij kantelt er ook mee met haar gezicht in het water. In het diepe houd ik mijn hand eronder en is ze veel vrijer dan met de bandjes. Maar in het peuterbad haal ik de drijvers eruit en doe ik de bandjes om. Iets eraf halen helpt niet bij mijn dochter, dan wordt het onveilig.