Winterjasje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Me26, 3 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Er zijn al winterjasjes in de winkel en ik was laatst even wezen kijken om te zien wat ik leuk zou vinden voor mn meisje. Nu viel het me op dat bij alle jasjes echt moeilijk is armpjes doorheen te krijgen!
    Het was niet ontzettend warm die dag, dus dat ze helemaal klam was. Wel had ze korte mouwtjes, dus mogelijk dat de blote armpjes het wat moeilijker maakten.
    Wat is jullie ervaring? Ze wordt in oktober een jaar, helpt t om, at grotere maat te nemen of juist niet.
    Ik dacht zelf aan maat 86, ze heeft nu 74. Maar dan zou ze heel de winter er mee kunnen doen, of zou dat te groot zijn?

2. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik zou nog even wachten met een winterjas kopen. Tot oktober ofzo. Dan weet je precies welke maat je moet hebben. Ik had altijd sowieso een maat groter, dan kan ze er de hele winter mee doen en ook nog een trui eronder.
    De armpjes worden steeds makkelijker om door de mouwen te krijgen. Armpjes worden sterker en straks kun je ze er makkelijker doorheen "duwen" dan "trekken". Maak je daar maar geen zorgen om.

Als je persé nu al wilt kopen en ze heeft nu maat 74 zou ik minimaal maat 86 kopen. Maar ik zou nog een maandje of 2 wachten ;)

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik heb de winterjas voor mijn dochter al in de kast hangen. Vorig jaar ook al in augustus gekocht. Ze draagt nu maat 92 en haar jas is 98/104 vorig jaar droeg ze in de zomer maat 68 en winterjas had ik 80 gekocht heeft ze heeel de winter mee gedaan. Ik heb altijd beebielove geen ervaring met andere merken. Maar ik ga altijd naar goede kinderkleding zaak waar ze goed adviseren. Zou ik als ik jou was ook doen. Succes!

4. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Over die armpjes geen ervaring. Het zal vast zo zijn dat het ene merk/jas grotere armsgaten heeft dan een andere. Maar als je dat echt in de praktijk wil uittesten moet ze eigenlijk natuurlijk ook precies dat formaat zijn dan, dus even wachten met kopen dan nog.

Maar als je ongeduldig bent zou ik ook maat 86 kopen.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Nog niet alle modellen collecties al uit.
    Ik ben fan van gymp!
    Maar winterjas makkelijk aan te trekken hangt van model af want met smalle pasvorm/rug is lastiger indd

6. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Bedankt voor de tips. Ik hoef t nu niet te kopen maar was even ideeën aan t opdoen en toen viel me op dat t zo moeizaam aanging.
    Dan ga ik er maar vanuit dat dat over paar maanden wat beter gaat en wacht ik nog even.
    De merken die genoemd worden zijn leuk maar vind ik erg veel geld (60-80 euro) omdat ze t maar een winter aan kan

7. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier een wollen vest wat ik vorig jaar gekocht heb. past nog steeds :) ('t merk heet dan ook manymonths :p) In de auto alleen t wollen vest ivm de gordels en buiten doe ik er een regenjas over.

8. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ik had voor de eerste winter van mijn dochter (toen 9 maanden oud) een hartstikke leuke wollen jas gekocht. Ze zat toen nog in de maxi cosi. Nou, elke keer huilen geblazen als ze hem aankreeg. Dat wol was nog veel te stug en dan schoof de jas als het ware omhoog als ze de mc in moest. Zat de kraag ergens halverwege haar gezicht.
    Mijn ouders vonden het zo zielig, dat ze een andere jas voor haar gekocht hebben. 7 euro bij de zeeman en ze heeft 'm een hele winter met veel plezier gedragen.
    Als ze eenmaal uit de mc zijn en rechtop zitten in de vervolgstoel, dan kan het al beter. En zeker als ze eenmaal staan en lopen.
    Ik zou dus ook rekening houden met het materiaal van de jas :)
    V&D heeft trouwens ook altijd leuke en betaalbare jassen.

9. Misslegend

Misslegend Actief lid

7 jul 2012
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij houden van de jassen van Airforce. Vorig jaar een maat 6mnd gehaald en hele winter mee gedaan. Tegen oktober gaan we voor een nieuwe, ik denk maat 18mnd.

10. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vanaf welke leeftijd heb je eigenlijk een winterjas nodig? Mijn dochter is nu twee maanden en ik twijfel of een winterjas straks al handig is of dat een lekker warm vest in combinatie met een warme slaapzak/voetenzak voldoende zal zijn.

11. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Hier ook een meisje van okt, ze zit nu net in 74 en ik haal voor van de winter maat 80. Bij mijn oudste had ik een maat groter (wat geadviseerd werd) en die jas heeft ze die winter nooit aangehad want hij was veel te groot. En die groeide echt enorm hard.

12. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Siem heeft met 6 maanden in nov een winterjas gehad. Lekker warm.
    Dus ja dan alleen winterjas, hij zat toen al in buggy dus dan jas en voetenzak

13. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ik wacht ook tot okt. Siem nu 80 maar neigt in sommige merken naar 86 dus weet gewoon nog niet.

14. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik vind het lastig wat betreft de maat. Ik wil geen oversized jas kopen natuurlijk maar beetje ruim mag wel.
    Met 7,5 maand was ze 70 cm.
    Volgens haar lijntje zou ze in december/januari rond de 80 cm zijn, als ze dan net wat grotere jas heeft is wel fijn lijkt me. Daarom neig ik naar maat 86. Voor het najaar heeft ze eerst nog een dik vest maat 80.

15. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier winterjasje van Lief! maar die vallen dus heel gek. dochterlief heeft normaal 92/98. bij het passen verdronk ze zowat in 92, 86 aangedaan was nog wat ruim, 80 zat perfect, dus 86 maar genomen.

Deel Deze Pagina