Wie ervaringen met prikpil?

Discussion in 'Anticonceptie' started by BeautifulLove, Dec 18, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BeautifulLove

BeautifulLove Niet meer actief

Ik gebruik nu al 2 jaar de prikpil, nu lees ik net dat als je met de prikpil stopt het heel lang kan duren voordat je zwanger wordt. Ook lees ik dat je veel kan aankomen en dat de hormonenbom die elke drie maanden in je lichaam wordt gespoten ook niet ideaal is voor je geestelijke toestand... Ik ben op internet gaan kijken omdat ik dus een aantal van deze dingen bij mezelf terug zie en ik me afvraag of dit door de prikpil kan komen. Ik denk er nu over na om met de prikpil te stoppen.

Wie heeft er nog meer ervaringen met de prikpil?

2. natascha1

natascha1 VIP lid

Sep 1, 2009
    8,421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Ik hebvorige week mijn mirena spiraal laten verwijderen omdat ik veel klachten had. Nu ben ik dus al een weeek aan het uitzoeken wat ik anders zou willen gebruiken. Ook rekening houden met het aantal hormonen. De prikpil heeft een heel hoog aantal hormonen. Dus dat is voor mij geen optie. Nu heb ik gistere na een paar keer overleggen besloten om voor de implanon te gaan. Helaas word die pas volgend jaar geplaatst

3. BeautifulLove

Ik heb een aantal jaren terug ook mijn mirena spiraal laten verwijderen nadat ik hem vier jaar had gehad, ik zat al een hele tijd niet lekker in mijn vel en dacht dat dat wel eens door de hormonen van die mirena spiraal kon komen.

Ik dacht dat er juist minder hormonen in een prikpil zaten, 1 soort hormoon zit er sowieso niet in dacht ik? Maar je leest zoveel verschillende verhalen op internet :( Als je ooit kinderen wil is het ook niet aan te raden om de prikpil te nemen...

Maar kun jij ook niet goed tegen hormonen?? Ik vind het echt lastig om een anticonceptie te vinden die dat niet heeft. Ik zou de koperspiraal kunnen nemen maar dat vind mijn vriend weer niks doordat prikkende draadje haha!! Lastig...

Balen trouwens dat het pas volgend jaar kan :( hebben ze eerder geen tijd meer?

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Ik zelf niet, mijn schoonzusje wel.

Aantal jaren geleden had ze prikpil gehad en terwijl die officieel nog niet uitgewerkt was, raakte ze zwanger van ons nichtje.

Nu heeft ze een poos weer de prikpil gebruikt, en daarna heeft het maanden geduurd voor ze weer een cyclus had.

Als je geen hormonen wilt kun je voor een koperspiraal gaan. Daar heb ik inmiddels ruim 3 jaar ervaring mee en bevalt me erg goed. Ook een mirena gehad maar die na 8 maanden al laten verwijderen ivm klachten.

5. BeautifulLove

Voor mij is het duidelijk na het lezen van al de verhalen op internet, mijn eigen ervaring en jullie reacties, ik stop met deze rotzooi...:)

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    In het kopje anti conceptie zijn wat meer draadjes over de prik pil. Hebben jullie nog een kinderwens of is jullie gezin compleet? Als je nog een kinderwens hebt kan je beter direct stoppen met de prikpil en overgaan op een andere anti conceptie. Langdurig de prikpil gebruiken kan namelijk soms ervoor zorgen dat het heel heel heel lang duurt voor je vruchtbaarheid weer terug is en je zwanger kan worden.

7. suus02

suus02 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,385
    858
    113
    home sweet home
    Voor de dames die zoeken naar een andere anticonceptie. Kijk eens naar de nuvaring. Bevalt mij prima, hormonen zijn plaatselijker en ik menstrueer minder zwaar wat ik ook wel erg prettig vind.

8. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Mijn nicht heeft die jarenlang gebruikt maar is ook blij dat ze nu wat anders heeft. Zij heeft nu de Implanon, net als ik. Het is een staafje wat door de huisarts in je arm word aangebracht, vlak onder de huid. Kan drie jaar blijven zitten en geen omkijken meer naar. Ik heb heg zelf ook, ideaal. Heel lang op zoek geweest naar n fijne anticonceptie. In landen om ons heen word het heel veel gebruikt maar hier is het vrij onbekend.

9. BeautifulLove

Wij zouden in de toekomst nog wel een kindje willen krijgen...

10. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

Dec 24, 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    ik gebruikte de prikpil voor en na mijn zwangerschap
    (tussendoor zwanger geraakt,niet door de prikpil)
    maar voor me zwangerschap was het super, nergens last van
    en nu ik er weer aan zit merk ik wel andere dingen
    laag libido,kan dagen lang chagrijnig zijn en nouja
    het is dat ik geen spiraal wil of de pil wil slikken
    (reageer ik heftig op) maar zou het liefst willen dat ik iets
    anders kon nemen maar dit is eigenlijk de enige optie voor mij dan.

verder valt het me reuze mee hoor en denk dat het echt verschilt per persoon hoe het valt.

11. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    1x gedaan, ik voelde me zo stijf van de hormonen als het maar zijn kon... Ik heb daarna de Mirena gehad en omdat ik schimmelinfectie kreeg van die prikpril kwam dat continue terug met het spiraal... Ik werd er helemaal gek van.. Sindsdien ben ik wel echt veel minder ongesteld.. Maar een dag of 4 en veel lichter! Ook toen ik de spiraal eruit haalde om zwanger te worden moest mijn menstruatie echt weer opnieuw opgang komen en bloedde ik echt enorm weinig van wat ik gewend was voor het spiraal.. Tijdens spiraal was het meer roze afscheiding..

Misschien een mini pil omdat je ook nog een kinder wens hebt?

12. Miss M

Miss M Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    2,389
    597
    113
    Female
    Noord-Holland
    Ik heb m jaren gebruikt en ben er erg tevreden over.
    Er zit idd maar 1 hormoon in, in plaats van 2 bij de gewone pil.

Je krijgt het wel in 1 keer voor 3 maanden ingespoten natuurlijk.
    Zelf niet echt last van bijwerkingen gehad.

Toen ik stopte duurde het ongeveer een half jaar voor ik weer voor het eerst ongesteld werd. Een jaar na het stoppen was ik zwanger.

Denk dat het van persoon tot persoon verschilt hoe het bevalt.
    Als je op korte termijn nog een kinderwens hebt zou ik er wel mee stoppen. Bedenk wel dat je op internet vaak de verhalen leest waar iets niet goed ging.
    Als het wel goed gaat delen mensen dat niet zo snel.

13. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    1x gehad en daarna in de MMM beland! Moest ivf ondergaan eer zwanger te raken, terwijl ik daarvoor een goede en perfecte cyclus had. Na de prikpil 3 jaar niet ongesteld geweest en een eenmalige shot gehad.

Naast het niet ongesteld worden, werd ik dik en een hormonster. Hier nooit meer :).

14. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik heb hem eind pubertijd een aantal jaar gehad. Was 2 keer per jaar. Ongesteld enzo werd ik toen niet meer. Maar toen ik zelf mocht kiezen wilde ik m niet meer ivbm risico onvruchtbaar te worden.

Share This Page