Hallo allemaal, Ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar ondanks dat ik herkenbare verhalen tegenkom, start ik nu toch ook zelf een topic. Ik ben heel benieuwd naar ervaringen van andere vrouwen die last hebben of hadden van bloedverlies of bruinverlies tussen hun menstruaties door in combinatie met de wens om zwanger te worden. Ik ben een halfjaar geleden gestopt met de pil en sindsdien ben ik ongeveer mn halve cyclus aan het klooien met bloedverlies. Het begint verschillend, eerst begon het na de eisprong, rond dag 20, maar inmiddels begint het ook op dag 9 of 12. Zowel voor als na de eisprong dus. Het wordt meestal getriggerd door seks, dan komt er soms best wel veel uit. Anders is het vooral wat lichtroze/bruine afscheiding. Ik wilde graag geloven dat het niks te betekenen had, maar vorige maand had ik een miskraam na 5,5 week. Hoewel de gyneacoloog niet aan een verband dacht, begin ik zelf steeds meer te denken dat dat wel met elkaar te maken heeft. Ik denk dat ik wel bevrucht word door mn vriend, maar dat een innesteling niet lukt omdat mn baarmoederslijmvlies dan al aan het loslaten is o.i.d. Ik heb al een uitstrijkje gehad, dat was allemaal goed, en twee echos, waarop niets bijzonders te zien. De laatste keer zag de gynea een rijpende follikel en zag alles er volgens hem volstrekt normaal uit. Een dag later verloor ik weer bloed. Momenteel moet ik 2x bloed prikken op hormoonwaardes. Ik hoop onderhand dat daar uitkomt dat ik een lage progesteronwaarde heb, dan heb ik tenminste een verklaring (en hopelijk een oplossing)! Ik denk zelf ook dat mn hormoonhuishouding in de war is. Het is namelijk al een klein beetje ontstaan sinds ik 2 jaar geleden drie maanden gestopt was met de pil (niets aan de hand) en toen ik mijn huidige vriend ontmoette weer begon. Vanaf toen al verloor ik af en toe wat bloed bij seks. Maar sinds ik gestopt ben met de pil is dat dus veel meer geworden. Los van het feit dat het natuurlijk heel vervelend en ongemakkelijk is (in bed en daarbuiten), maak ik me natuurlijk zorgen om de grote vraag: staat dit een zwangerschap in de weg? Ik wil heel graag zwanger worden, ben 33 en we zijn er helemaal klaar voor, dus jullie snappen waarschijnlijk wel dat ik er heel veel mee bezig ben. Wat ik lees op alle verschillende fora en medische websites, is dat dit een onbekend en vaag probleem is. Nergens lees ik iets over een duidelijke verklaring of duidelijke gevolgen. De ene vrouw met deze klachten werd pas na 5 jaar zwanger, andere vrouwen werden ondanks het bloedverlies gewoon zwanger. Ik ben inmiddels de eerste angst/paniek voorbij en heb voor mezelf vastgesteld dat ik dit gewoon een probleem / niet normaal vind. En ik ben vastberaden om het er niet bij te laten zitten tot ik een verklaring of oplossing heb (of zwanger ben natuurlijk ). Ik hoop heel erg dat er andere vrouwen zijn die hier ervaring mee hebben, of die er hoe dan ook iets zinnigs over kunnen zeggen. Alvast bedankt!!
Nog geen ervaring met het daadwerkelijk zwanger worden. Wel heb ik het deze ronde ook (al een paar dagen gehad; dan weer wel een dag en dan weer niet). En echt midden in mijn cyclus (ongi is 11 februari geweest en ei nog niet gespot, dus volgende ongi laat ook nog even op zich wachten). Vorige week heb ik een aantal dagen gehad met wat licht bruinverlies / oud bloed. Aan mij heb je dus niets, maar... Ben dus wel benieuwd naar de verdere reacties!
Hoi Bbtje, Het is sowieso altijd fijn om te lezen dat je niet de enige bent met dit soort vage klachten . Ik zie dat jij sinds december probeert zwanger te worden, ik sinds augustus. Vervelend hè, om dan van die onzekerheid te hebben! Wel denk ik dat in jouw geval, bij zo kort, het best nog eens ontregeling van na je anticonceptie kan zijn hoor. Dat heeft soms gewoon even nodig. Ben ook heel benieuwd naar andere reacties!
Een vervelend probleem voor je, waar ik ook onzeker van zou worden! Het zou inderdaad nog ontpillen kunnen zijn. Maar ik heb ook verhalen gehoord van vrouwen die altijd een goed doorbloede baarmoedermond hebben, waardoor snel bloedingen ontstaan. Aangezien jouw gyn in jouw baarmoeder geen vrij vocht had gezien en je een dag later toch weer vloeide, zou dat een verklaring kunnen zijn. Maar ja, het blijft gissen... Succes hoor!!
Dankje voor je reactie, dpbovenkamp. Ik kwam je al een paar keer tegen bij andere topics. Ja, een snel bloedende baarmoedermond.. ik heb er ook aan gedacht. Alleen dan vind ik het gek dat ik er na m'n menstruatie zeker een week geen last van heb.. Dat zou niet cyclusgebonden moeten zijn dan toch? Maar wat je zegt: je blijft speculeren. Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!!
Hier identiek hetzelfde probleem. Nog nooit zwanger geweest maar wel om de haverklap bloedverlies of bruinverlies. Kan bijna geen dag zonder inlegkruisje of maandverband. Bij mij ging de gyn nu kijken om utrogestan te geven na de iui. Vorige poging na 4d beginnen bloeden. Ik ga vrijdag naar de gyn en zal het daar eens vragen.
@ Rozientje, wat vervelend! Ik kwam Utrogestan inmiddels al vaker tegen, dat helpt bij een te laag progesteron en helpt de innesteling bevorderen. Wil dit zelf ook gaan aankaarten bij m'n gynea, eerst even de bloedwaardes afwachten. Hee maar ik zie in je banner dat jij al een stukje langer bezig bent dan ik. Is dat bloedverlies dan nooit eerder onderzocht? Of wordt het gezien als een symptoom van je pcos? Het lijkt me zo laat dat utrogestan nu pas als optie komt?
Ik heb precies hetzelfde. Behoudens dat het super irritant is kan het geen kwaad. Ik had het voor dat ik met de pil begon nooit en 13 jaar de pil geslikt en na het stoppen kreeg ik het. Vers rood komt vaak van de baarmoedermond buiten je menstruatie en oud is vaak nog een overblijfsel van je vorige menstruatie. Zolang er uit je uitstrijkje niks komt hoef je je geen zorgen te maken. En bloedverlies tussentijds heeft niks met je hormonen te maken. Wat wel handig is om het de volgende keer uit te spreken dat je je hier zorgen over maakt dan kan de arts hier wellicht wat uitleg over geven!
Hoi Siepie, ok dankjewel.. Grappig, we hebben ongeveer even lang de pil geslikt. Heb jij er ook ongeveer de helft van je cyclus last van? En ook met sex? Heeft je gynaoloog of fert.arts je deze dingen verteld? Ik lees namelijk ook verhalen van meiden bij wie de oorzaak wel hormonaal bleek. Want kan een vruchtje dan wel innestelen in slijmvlies wat aan het loslaten is? Het voelt toch alsof je lichaam iets naar buiten werkt. Dat is het ding wat me niet lekker zit. Maar gerustellende woorden zijn natuurlijk wel heel fijn Overigens weet de gyneacoloog dat ik me zorgen maak, hij doet alleen niet aan speculeren of opties langslopen geloof ik. Hij wil vooral data verzamelen. Ergens ook wel fijn, want nu worden er in een vroeg stadium tenminste al dingen uitgezocht. Ik zie dat jij eind deze maand een gesprek hebt voor IVF-mogelijkheden, veel succes!!
Maar zijn er ook meiden die dit hadden en gewoon zwanger werden? Of die progetron/utrogestan kregen voor deze klachten en toen zwanger werden?
Hoi hoi Wij proberen ook zwanger te worden voor een tweede alleen gaat dat niet zo gemakkelijk aangezien ik elke dag bloedverlies heb Nu heb ik gister avond mijn laatste tablet duphaston ingenomen in de hoop dat dit werkt ondanks de tabletten ook trouwens gewoon bloedverlies gehad
@ Naadje: elke dag, dat lijkt me helemaal vervelend! Wat zegt je gyneacoloog daarvan? Is je bloed gecheckt op waardes? Heb dupaston even opgezocht, lijkt vergelijkbaar met utrogestan. Wanneer ben je gestopt met anticonceptie? En heb je de klachten sindsdien?
in augustus slikte ik nog de pil maar omdat ik 1 avond onwijs misselijk was(word ik altijd van pillen) had ik besloten om hem de volgende ochtend in te nemen ik ben in die maand overklaarbaar 5 kilo afgevallen en toen is de ellende begonnen, ben gelijk weer naar de gyn doorgestuurd voor een echo maar konden niks ontdekken. toen gewoon de pil weer genomen ondanks de bloedingen en in november besloten om te stoppen aangezien wij dit jaar weer wouden proberen. ik ben nu al meerdere keren bij de gyn geweest voor echo's hun denken dat het hormonaals is heb pas geleden een kuur dydrogesteron gekregen die heeft een week geholpen en daarna begon het bloedverlies weer dus nu had ik duphaston is hetzelfde als het andere kuurtje die ik had gekregen maar dan een andere naam. het is erg vermoeiend als je elke dag bloedverlies hebt en je intiem wilt zijn met je vriend de zin is gauw weg nu afwachten of ik een doorbraakbloeding krijg want dan zou ik mogen starten met de clomid maar ze vinden min situatie erg lastig
op de derde dag van mijn bloeding moet ik bloedprikken op hormonen enzovoort dus even afwachten wanneer dat zal zijn voor mijn zoontje was mijn cyclus ook niet goed die bleef altijd zo rond de 90 a 60 dagen heb trouwens nooit een normale cyclys gehad
Meis, wat een vervelend probleem. Elke dag lijkt me al helemaal kl*te! Ze zijn je nu dus aan het monitoren, waardes prikken enzo. Maar toch krijg je voor die tijd al pillen? En hoeveel bloedverlies heb je, echt mndvrband of tampons nodig of volstaat een inlegkruisje? Bij mij is het in principe weinig, bruinverlies zeg maar, maar tijdens seks dus vaak meer.
ja leuk is anders maar ben wel wat gewend bij mij loopt niks zoals het normaal zou moeten gaan dus kijk er eerlijk gezegd niet vreemd van op ja omdat ze willen kijken of ik een cyclus kan krijgen en dat het bloeden dan stopt mijn bloedverlies wisselt dan heb ik een paar dagen echt tampons nodig dan weer inlegkruisjes het wisselt echt en het stomme is heb ook geen kwaatljes he van pijn in de rug of wat ik normaal heb als ik ongesteld moet worden
Oef spannend Naadje. Heel vervelend als je lichaam niet doet wat je wil dat het doet Hou je me op de hoogte? Heel veel succes!