hallo in december 2012 ben ik gestopt met de microgynon 50, omdat wij graag een kindje willen. nu zijn we dik een jaar verder en nog niks, wel is mijn menstruatie nog steeds niet op regel en elke keer heel veel bloedverlies en dikke klonten bloed. op de dag dat je denkt dat het gestopt is begint het plotseling opnieuw zo ook vandaag. wij zijn al bij de gynecaloog geweest voor een vaginale echo daar was alles wat te zien was goed. nu heb ik morgen een echo van de buik, omdat ik tijdens mijn menstruatie altijd hevige pijn links onder in de buik heb en als ik plas dan schreeuw ik het uit van de pijn links onder in mijn buik. ik ben hiervoor ook al bij de huisarts geweest die heeft me de eerste keer lactulose voor geschreven omdat ze dacht aan een ontlasting prop. nu deze maand weer het zelfde, en dus toch maar naar de echografie. wie herkent mijn verhaal en heeft hier iets concreets uit gehaald. ik denk zelf dat ik endometriose heb. we hebben trouwens in april weer een afspraak bij de gynecaloog voor verder onderzoeken etc. famke