Wie ervaringen met tussentijds bloed/bruinverlies en zwanger worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kinesteet, 4 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    Hoi Kinesteet!

Vervelend probleem he, dat bloeden! Ik heb er na de bevalling van mijn eerste ook last van. Had het ook als ik de pil slikte, werd ongesteld en als dat afgelopen was had ik na een paar dagen meestal weer wat bloedverlies (soms tot 2 dagen weer een tampon nodig). Ben toen naar de HA gegaan en toen zijn we gewisseld van pil. Die nieuwe pil verhielp het probleem niet na 3 maanden proberen, dus weer een andere pil. Uiteindelijk besloot ik te stoppen met de pil en heb dus de 3e variant niet meer genomen. We hadden zo bedacht dat de hormonen maar even uit mijn lijf moesten en dat het tegelijkertijd ook wel heel fijn zou zijn als ik weer zwanger word.
    Maar goed... nu zonder de pil blijft het euvel bestaan heb ik geconstateerd. Op zich kan er denk ik niet veel mis zijn.. Onze zoon is via een keizersnee geboren en aan het einde hebben ze mijn baarmoeder en eierstokken meteen gecheckt, conclusie: niks mis mee. Bij de nacontrole nog een uitstrijkje gehad en dat zat ook goed (dit alles was in 2012). Volgens mij is zoiets dus inderdaad niet meer dan een ongemak... Ik denk wel dat het door hormonen veroorzaakt kan worden (bv gevoeligere baarmoedermond), maar denk niet dat het zwangerschap in de weg zal staan...
    Hoewel ik dat niet met zekerheid kan zeggen natuurlijk, haha!
    Het beste blijft toch om het te laten checken... (ik moet eerlijk bekennen dat ik voorlopig geen actie onderneem omdat ik geen zin heb in medisch gedoe en zwanger worden vooral nog een "leuk" ding is nu)

succes hoor!

2. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Hee Lentekind :),

Ja ik snap je, dat je geen zin hebt om de medische molen al in te gaan. Ik kan me ook vinden in je gedachtegang dat het waarschijnlijk niks ergs is; jij hebt zelfs ook al een kindje gekregen!

Ik hou me zelf ook vast aan het feit dat ik wel een regelmatige cyclus heb, gewoon elke 30 dagen ongesteld word. Maar ik ben ook een beetje een piekeraar/hypochonder, dus kan iets als dit heel moeilijk loslaten :S

Maar ik ben het met je eens dat zwanger willen worden iets leuks moet zijn!
    Hoe lang ben jij al bezig als ik vragen mag?

In elk geval veel succes! En plezier :)

3. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    Tjsa weet je... helemaal normaal is het nu ook niet he... Het "hoort" in principe natuurlijk niet, dus het is niet gek dat het je bezig houdt! Maar ik denk dat je regelmatige cyclus gewoon het meeste zegt over je eisprong etc... (je wordt natuurlijk niet ongesteld zonder eisprong)

Wij zitten nu pas in de tweede ronde, dus voor mijn gevoel hebben we nu pas echt voor het eerst een serieuze kans... Bij de eerste was het in de tweede ronde raak, hopelijk hoeven we nu ook niet al te lang te wachten, haha! (we zijn een beetje planmatige typjes dus het zou wel goed bij ons passen, dan zit het snor qua planning met werk etc ;))

Hoe lang ben jij al bezig?

4. naadje11

naadje11 Actief lid

18 feb 2014
    269
    1
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Ben stiekem wel jaloers op jullie haha jullie hebben tenminste een cyclus ik niet snik snik

5. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    He Naadje,

Ja dat is inderdaad wel makkelijker praten he.... Ik las je verhalen even terug, wel pittig hoor!
    Hoe lang heeft het eigenlijk geduurd voor je van de eerste zwanger was? Bloedde je toen ook al steeds tussendoor of is dat pas erna gekomen?

Ik hoop in elk geval dat ze een oplossing voor je vinden, want dit lijkt me helemaal niks zo!

6. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    @ Naadje, ja ik kan me voorstellen dat je denkt, had ik maar een cyclus! Het is ook gewoon supervervelend. :(
    Klopt het nou dat hier sinds die ene pildag in augustus last van hebt?
    En je zegt dat je nooit een normale cyclus had, wat hield dat in?
    In elk geval ben je wel zwanger geworden met jouw moeilijke cyclus! Houd je daaraan vast, want je lichaam kan het dus wel.

@ Lentekind, jij pas net bezig dus. Hopelijk is het weer zo snel raak :)
    Hoeveel dagen heb jij last van bloedverlies? Je zegt vanaf enkele dagen na je menstr, hoe lang houdt het dan aan?

Wij zijn bezig sinds augustus, en in de 5e ronde had ik een vroege miskraam met 5,5 week (die al vanaf het begin zorgelijk was want bloederig verliep). Eerst dacht ik, yes, we kunnen iig zwanger worden. Maar daarna dacht ik, maar komt dit niet juist door dat bloedverlies? :$

Ik wacht nu op m'n menstruatie voor de tweede keer bloed prikken op progesteron.

7. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.349
    8.362
    113
    Amsterdam
    Heb je een pb gestuurd;)

8. naadje11

naadje11 Actief lid

18 feb 2014
    269
    1
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Hey meiden
    Ik was toen ook verbaasd dat ik zwanger was geworden hoor 4 maanden voordat ik inverwachting raakte van mijn zoontje heb ik een mk gehad wij zijn toen 9 maanden bezig geweest dus in september van mijn mk en december van mijn zoontje
    Ik heb nooit onder de 40dagen gezeten het wisselende echt heb toen ook wel eens ovulatietesten gebruikt om te kijken of ik een eisprong had

Het bloeden is in augustus begonnen terwijl ik inderdaad nog mijn pil slikte was toen ook zoveel afgevallen zonder reden of oorzaak daarom loop ik ook nog steeds bij de internist

9. Miepje123

Miepje123 Actief lid

5 jan 2014
    206
    98
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook ervaringen met bloedverlies. Bij mij altijd een dag of twee na de eisprong. Uitstrijkje, inwendige echo, soa test en hormoonwaardes zijn allemaal goed. Lag niet aan mijn progesteron, wat ik zelf wel dacht. Gynaecoloog weet niet precies waardoor het komt, ze vermoed dat ik iets te los (wel dik) bms heb. Deze maand begonnen met een maal daags 200mg progesteron in te brengen. Vandaag op 7 dpo en nog geen last van bloedverlies. Vooralsnog lijkt het te helpen tegen het bloedverlies.

10. naadje11

naadje11 Actief lid

18 feb 2014
    269
    1
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Miepje
    Wat voor progesteron is het als ik vragen mag en waarvoor is het

11. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    Het komt dus toch best vaak voor lees ik hier inmiddels...
    Ik heb nu de laatste tijd dat ik een dag of 4 ongesteld ben, dan stopt dat vrij abrupt en dan na een dag of 2 begint het bloeden weer, dat duurt dan zo'n beetje tussen 1 en 3 dagen... Daarna meestal niet echt meer... (behalve nu na het klussen soms wat roze, maar dat is niet noemenswaardig)
    ik hou het er maar op dat de ongesteldheid gewoon een beetje vreemd verloopt op het moment, haha! Het is wat dat betreft al wel beter geworden, want het is wat voorspelbaarder nu... eerst kon het echt alle dagen van de "cyclus" zomaar weer bloeden...

Ben je wel goed hersteld van je mk? Hopelijk heb je er niet al teveel last van gehad... En je zegt te wachten op je menstruatie, geen kans dat je zwanger bent dan deze maand?

@Miepje: krijg je dat progesteron alleen tegen bloedverlies? of dient het ook nog ergens anders voor?

12. naadje11

naadje11 Actief lid

18 feb 2014
    269
    1
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Lentekind tegen wie heb je het nu haha

13. Miepje123

Miepje123 Actief lid

5 jan 2014
    206
    98
    28
    NULL
    NULL
    @naadje & lentekind: ik heb utrogestan voorgeschreven gekregen. 'S avonds 200 mg vaginaal inbrengen. Dit is alleen voor het bloedverlies. Het was een 'probeersel' van mijn gynaecoloog. Mijn progesteronwaardes waren goed, maar ze dacht dat misschien toch kon helpen. Ze heeft het om te beginnen voor 2 maanden voorgeschreven om uit te proberen of het zou helpen. Tot nu toe helpt het (even afkloppen) tegen het bloedverlies, nu hopen dat het ook positieve invloed heeft op het zwanger worden!

14. naadje11

naadje11 Actief lid

18 feb 2014
    269
    1
    0
    NULL
    Zoetermeer
    hoi miepje,

bracht je dat in voor het slapen gaan, neem aan dat je dan geen seks kan hebben . wel fijn dat het tot nu toe werkt bij je voor het bloedverlies.
    en nu hopen dat je snel zwanger word

15. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    Ik ben benieuwd miepje! Hopen dat het ook zijn werk doet voor een zwangerschap!
    En naadje... Ik was inderdaad onduidelijk, haha! Had het tegen kinesteet😉

16. naadje11

naadje11 Actief lid

18 feb 2014
    269
    1
    0
    NULL
    Zoetermeer
    lentekind
    maakt niet uit hoor:D

17. Miepje123

Miepje123 Actief lid

5 jan 2014
    206
    98
    28
    NULL
    NULL
    @naadje: ik begin op de dag na mijn ovulatie met de utrogestan en breng het voor het slapen in. Als we 's avonds seks hebben breng ik het daarna in.

18. naadje11

naadje11 Actief lid

18 feb 2014
    269
    1
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Miepje,
    Dan is het duidelijk hihi. Krijg je daar ook smurrie van zag ik in een andere groep staan namelijk

Hier af en toe last van mijn borst steken en dan weer pijn en mijn rug begint al te irriteren ben benieuwd wanneer het echte ontrekkingsbloeding komt zodat ik kan starten met de clomid

19. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Wat fijn, zoveel lotgenoten :) Of, eigenlijk niet fijn natuurlijk voor jullie allemaal, maar nouja, je snapt wat ik bedoel.

@ Naadje: toch best snel zwanger geworden dus de eerste keer! 9 maanden is een mooie periode, toch? Wie weet gebeurt het nu wel weer na zoveel maanden.
    Is er wel een eisprong bij je vastgesteld ergens in de afgelopen maanden?
    En er speelt dus meer bij jou, dat onverklaarde afvallen? Voel je je ook ziek, en waar denkt je internist aan?
    Heel vervelend om zoveel onzekerheid te hebben over wat er met je aan de hand is. Ik hoop dat je snel een verklaring hebt, of beter nog zwanger bent!

@ Miepje123, fijn om jouw verhaal te lezen. Ik hoop precies hetzelfde te krijgen van mijn gynea. Moet toch sowieso al fijn zijn om even van dat bloedverlies af te zijn! Onderhand vind ik dat bijna belangrijker dan het zwanger worden..
    Maar laten we toch hopen dat het daarvoor ook helpt :)

@ Lentekind: ja, ik was wel goed hersteld. Een paar uur nadat de miskraam was vastgesteld begon m’n lichaam het eruit te werken. Ik had gehoopt dat het als reset zou werken en ik van het bloedverlies af zou zijn, maar helaas.. Daarna was het ruim twee weken rustig, en toen begon het weer. In theorie had ik weer zwanger kunnen zijn, maar dat leek me wel erg snel.. :)
    Bij jou is het dus al net zo af en aan als bij mij. Ik denk af en toe een patroon te hebben ontdekt, maar toch wisselt het. Enige is dat het zwaartepunt in de tweede helft van m’n cyslus ligt.

Zelf was ik gisteravond weer helemaal in paniek. Verloor ineens weer donkerbruin bloed met stolsels. Eigenlijk te vroeg voor m’n menstruatie en ook heel anders dan m’n ‘normale’ bruinverlies. Het leek weer op wat ik had met de miskraam, dus ik dacht meteen dat ik weer een (hele vroege) miskraam had.
    Ben net naar het ziekenhuis gegaan om bloed te prikken, dat zou ik op dag 1 van m’n menstruatie doen, en het voor te leggen. Ze denken daar dat het toch m’n menstruatie is. Wel wat te vroeg volgens de schattingen van de gynea, ik zou m’n ei namelijk rond de 21e-22e gehad moeten hebben, maar hij kon er naast zitten. Ze zeiden dat je eerste menstruatie voor een miskraam altijd anders verloopt dan je gewend bent. Dus dat neem ik dan maar even aan, al ben ik nog niet 100% gerustgesteld.
    Het voelt een beetje alsof ik m’n hele cyclus kwijt ben, ik weet niet eens meer wanneer ik ongesteld ben of niet. :( Maar hoop dan maar dat dit ‘m gewoon is.
    Ze zei ook dat stresshormoon niet best is voor de vrouwelijke cyslus. Dus ja: denk NIET aan een roze olifant! Dat idee.;)

Ben nu geprikt op verschillende hormoonwaardes, fsh en nog een aantal, en afgelopen vrijdag op progesteron. Ben heel benieuwd wat de gyneacoloog me morgen kan vertellen daarover.
    Denk dat ik hierna maar eens wil beginnen met ovulatietesten. Iemand daar ervaring mee?

Heel fijn om hier met jullie uit te wisselen, laten we elkaar op de hoogte houden!

20. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ja natuurlijk kan dat juist wel cyclusgebonden zijn.
    je baarmoeder, baarmoedermond en de hele omgeving van binnen verandert je hele cyclus door...

overigens gezien je steeds bloedingen hebt na seks zijn het dus gewoon contactbloedingen, en dit kan de ene keer erger zijn dan de andere keren...
    dit kan een beetje bruinverlies achteraf zijn als een heus bloedbad tijdens....(trust me...I know..)
    en daar kunnen ze heel goed wat aan doen!
    zeker als dat uitstrijkje goed is en je geen SOA hebt waar deze bloedingen door veroorzaakt kunnen worden.

dan stippen ze je baarmoedermond even aan (stilstof of elektriciteit) waarvoor het weefsel wat stugger wordt en dus minder snel bloedt.
    werkt perfect! (trust me, I know ;))

zou in elk geval dus wel even teruggaan naar de gyn hiermee, kunnen ze gelijk concluderen wanneer ze ff met een wattenstaafje oid je baarmoedermond aanraken

Deel Deze Pagina