Pff het jaar begint weer leuk ik was even een begroting aan het maken vaste kosten inkomens etc mijn vriend wat meer gaan verdienen en krijgen wij dus geen huurtoeslag meer en gaan iets achteruit op de overige toeslagen scheeld dik 100 euro.wat er op neer komt dat we maar 320 pm overhouden voor boodschappen en benzine qua boodschappen gaat dat wel lukken maar bezine dus niet 50 pm (om mijn vriend zijn kinderen op te halen en weer terug te brengen).en de kinderbijslag is ook al weer op aan tandarts kosten En het mindere is dat we nergens op kunnen bezuinigen behalve op vrijwillige allimentatie voor mijn vriend zijn kinderen nu is dat natuurlijk niet fair want een vader hoort ook voor zijn kinderen bij te dragen maar het is vrijwillig want zijn ex zit officeel in de bijstand(al geeft zij dit niet toe) en benzine kost ook enorm veel blee zie het even zwart in mijn zoontje is binnenkort ook nog eens jarig dus die verdient ook een kado en een feestje. en dan komt straks de waterlast weer eraan die we dus niet kunnen betalen positief punt is dat ik straks ook kan gaan werken (mits maart) aangezien kinderopvang onbetaal baar is maar tja wie zegt dat er werkt is in deze crisus sorry moest het ff kwijt
Same here.... Geld is al op tot de 20e! Ik moet nu het laatste restje geld van de spaarrekening halen! Ik moet ook weer gaan werken voor mijn geld, ben langdurig ziek vanwege psychische problemen, maar schoonouders willen/kunnen niet de oppasbelofte nakomen, dus ook wij moeten aan de opvang! We komen nu maandelijks al tekort en opvang kost ons straks dus nog 250 euro extra.... Weet het echt even niet meer! Meer werken heeft weinig zin... Kost ook weer veel opvang extra! Rotcrisis...
Ja idd. Helaas wel..zou ook graag eens wat vaker thuis bij de kids zijn maar ja.. Ts is het evt niet mogelijk om te gaan werken als je man thuis is? Ik werk zelf in de horeca om geen opvangkosten te hebben. En nog is het bikkelen .
Ik hoop ergens dat ik straks weer werk heb 2 maanden ff krap zitten is niet erg maar daarna wel. mijn zoontje gaat straks naar school dus dan hoop ik op een baan rond schooltijd of gewoon savonds ik heb wel uitzich op een baantje (schoonmaak) maar de gene die nu aan het poetsen is gaat straks weg maar ze weten niet wanner?? beetje vreemd dus daar hoop ik maar niet op owh en een spaarrekening heb ik niet eens
@mamakelly ja ben ik ook al mee bezig zelf zaterdag post bezorger maar niks ik zal het op dit moment wel te zwart in zien denk ik (moet ongesteld worden)
Was meer dat ik het afgelopen jaar, met reden, thuis heb gezeten! En zeker niet voor de lol om vaker bij mijn kind te kunnen zijn hoor! Heb natuurlijk wel ziektegeld gehad, dus dat bedoelde ik! Nu het weer beter lijkt te gaan, ga ik weer geld krijgen voor wat ik ook daadwerkelijk hoor te doen voor dat geld.
Maar als jij nu geen inkomen hebt, is elk bedrag wat je verdient toch mee genomen? Ja idd dan krijg je kinderopvangkosten (hebben we bijna allemaal) maar niet heel je salaris gaat er aan op hoor. Op basisi van je inkomen wordt de belastingteruggave berekend. Steld dat je van de 1000 euro die je verdient 400 (dan schat ik het echt heel hoog) aan opvang moet betalen, hou je altijd nog 600 over. Ja heel jammer van de 400 maar gezien de krappe situatie is het bedrag wat je wel in je zak houdt mooi meegenomen.
Kijk eens op de site oudermatch.nl Daar kan je een paar gegevens invullen over jezelf en kan je dus zien of er iemand in jou omgeving zich aanbied als oppas. Soms is het niet eens betaald maar meer, ik pas op jou kind en jij op mijn kind. Ik was daar heel blij mee. Succes!
Ja, ik zag al zoiets voorbijkomen! Lief meegedacht, maar daar pak je me precies bij een deel van mijn probleem! Door het overlijden van mijn moeder op jonge leeftijd, en daarna nog wat mensen die dicht bij me stonden, en uiteindelijk twee kinderen, heb ik door die 'trauma's' een grote angsstoornis ontwikkeld en durf ik mijn kind niet zomaar bij iemand achter te laten! Het heeft me heel wat moeite gekost te accepteren en te vertrouwen dat mijn schoonouders goed voor zoonlief zouden zorgen, en toen hadden ze dus ineens geen zin meer! Ik ben dan nu eindelijk sinds een week op het punt om het kinderdagverblijf te bellen voor een inschrijving, omdat ik goede verhalen heb gehoord van mensen om me heen! Maar on topic... Geld zal komende jaren wel iets zijn waar de jonge gezinnen mee zullen moeten blijven puzzelen....
Als jij zo'n baan weet te vinden dan hou ik mij ook graag aanbevolen Kan niet eens een fulltime baan vinden en part time is nog heel erg veel schaarser, laat staan werktijden die ons goed uit zouden komen..
wat balen zeg. wij hebben het 8 maanden lang met 800 euro minder moeten doen van het een op het andere moment. en dat is zwaar, zeker als je het niet hebt zien aankomen. met 2 kinderen in de luiers en 1 aan denfles is 500 per maand over houden best moeilijk om uit te komen elke maand. maar heb geduld en probeer toch op dingen nog te bezuinigen. ooit gaat het weer beter. werken loont altijd nog wat betreft kinderopvang. je houdt altijd over van je salaris. zoek een baan en probeer zoveel mogelijk te sparen voor onverwachte rekeningen (kapotte auto, kapotte wasmachine etc.). onze buffer is helaas helemaal leeg ivm onverwachte rekeningen waar we helaas geen invloed op hadden. maar als het goed is is dit allemaal voorbij vanaf volgende week als man zijn salaris krijgt gestort; hij verdiend weer meer, al is het nog wel een geval van; eerst zien dan geloven. succes!
Zo herkenbaar die geldzorgen. Wij hebben vorige jaar 5 maanden zonder inkomen moeten doen. En 1 maand van mijn studie financiering. Vele schulden opgelopen. Bij de voedselbank in de rij gestaan, met schaamte want was bang om bekenden tegen te komen. Dat allemaal in een korte periode. Gelukkig werkt mijn man weer, maar nog veel schulden open staan. En houden maandelijks 250,- over voor boodschappen en met 2 kids in de luiers En mn moeder dat op sterven lag door medische fouten.
Zoekt en gij zult vinden..... Mij is het gelukt. Maar wel gewoon overal op afgestapt, met de vraag of ze me konden gebruiken. Dus niks geen nette sollicitatiebrief, gewoon brutaal vragen. En ik snap ook wel dat ik "geluk "heb gehad. Al moet ik ook gewoon hard werken voor mn geld en zijn we als gezin natuurlijk bijna nooit meer samen . En daarnaast ook nog 3 krantenwijken. En ja daar kan iedere sukkel zich voor opgeven hoor.
In de zorg zijn genoeg banen, ook zonder diploma, vaak kun je zelfs intern een opleiding doen. Het werk is veelal onregelmatig, dus ook avonden en weekenden. Dus een flink centje boven op het gewone loon door de 'onregelmatigheidstoeslag'!
ik ben ook druk aan het zoeken maar kan tot nu toe niks vinden. mijn vriend die werkt nu nog fulltime maar zijn contract word niet verlengd volgende maand dus zijn we beide hard op zoek. helaas zijn schoonmaakwerk, krantenwijk en de zorg geen optie voor mij.