wie fietst aan de binnenkant?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tezzz, 21 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Wat een leuke discussie haha.. Dit soort discussies heb ik ook altijd met mijn vriend haha..

Tezz jij hebt gelijk hoor!

2. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Hihi!

Hier ook druk over nagedacht.

Onze conclusie:
    Als je met zn tweeen fietst en het bekijkt uit veiligheids oogpunt: dan fietst degene die het dichts bij de stoep/sloot/gras fietst aan de binnenkant, dat klinkt veilig, dus niet naast de auto's)
    MAAR: feitelijk fiets je wel aan de BUITENKANT van de weg (daar waar de weg over gaat in 't buiten; stoep, gras, sloot oid). Dus wij houden het op 1-1 (en eerlijk gezegd was de eerste mening hier dus precies anders om... was ik het met Guido eens... ;))

Dus wij zouden willen voorstellen om een nieuwe naam te geven aan de kant van de weg waar je bijvoorbeeld je kind laat fietsen, je hond laat rennen etc etc....

Degene die hier een passende naam voor vindt die mag een keertje fietsen tussen Tezzz en Guido in... ;)

3. Tezzz ja jij hebt gewonnen.
    :)

bekijk het eens zo: wat klinkt veiliger: binnenkant of buitenkant?
    binnenkant!
    als je aan de buitenkant (de buitenzijde, de gevaarlijke kant) fietst, dan bescherm je de persoon aan de binnenkant.
    je laat je kindje ook aan de kant van trottoit fietsen, zodat het niet opeens de straat opfietst ofzo.

uhm.. ik ben me punt kwijt, volg mezelf ff niet meer nu whaha :)

4. jij hebt gelijk hoor tezzz... als je tussen de stoep en de ander in fiestst fiets je aan de binnenkant.. als je op de weg fiest dan zit je aan de buitenkant!

5. Ellenk

Ellenk VIP lid

Ik ben het ook met Tezz eens dat heet binnenkant... maar is echt natuurlijk de buitenkant... ;)

6. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ik heb ook altijd van mijn moeder geleerd dat ik aan de binnenkant moet fietsen.
    Dat was dus tussen de stoep en m'n moeder in. :)

Denk dat Tezzz de meeste aan haar kant heeft, hihi.

7. Ik ben het helemaal met tezzz eens ik moest ook altijd aan de binnekant fietsen van me moeder en dat was toch echt de kant van de stoep.

8. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Jij hebt gelijk hoor! heb je een weddenschap afgesloten?

9. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    38
    Bij Emmen
    Tezzz, ik ben t mens je eens hoor. Degene die aan de stoepkant fietst, fietst aan de binnenkant.
    Heb mijn man even gevraagd.
    En die zegt net als jou man dat degene die t dicht's bij de midden van de straat fiets aan de binnenkant fietst....
    Volgens mij hebben mannen een kronkeltje in hun hersen ofzo dat ze net andersom denken.......

Maar ik zeg dat Tezzz gelijk heeft.

Liefs truus.

10. Niet meer actief

Hier net ook even zitten overleggen en tot de volgende conclusie gekomen:

Jullie hebben allebei gelijk!

In Guido's geval bekijkt hij het vanuit de weg en inderdaad, de persoon die het dichtst bij de stoep fietst, fiets aan de buitenkant van de weg.

Maaar.....

Tezzz en de meesten hier bekijken het vanuit de fietsers en het verkeer en dan rijdt de persoon die bij de stoep fiets aan de binnenkant, de veilige kant.

Volgen jullie 'm nog?

Enneuh, mijn man heeft dat kronkeltje blijkbaar niet, want die ziet 'm net als ik.

Oh en die discussie over die brug, voert hij trouwens ook al 20 jaar met zn moeder! :) Zij blijft volhouden dat de brug dicht is, als je er niet overkan en open als je er wel over kan...zucht, moeders ;)

11. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Euhhhhhhmmmmm ... Randjefietsen? :D ;) 8) :D
    (ik vond dat Tezzzzzzzzz gelijk had...maar Go4baby opent een nieuwe wereld voor me! :rolleyes: )

12. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    :) :) :) :) :) :) :)

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Tezzz; volgens mij is jouw man een beetje autistisch, die zien de wereld ook altijd nét even een tikkeltje anders :)

En ooooh wat een heerlijke mannen-van-mars, vrouwen-van-venus discussie! Hoewel ik twijfel of er überhaupt wel mannen zijn die het net als Guido zien hihihi.
    Gelukkig is het vast een lieverd, Tezzz of niet!?

14. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    @Tezzz, jij hebt gelijk hoor ( sorry Guido, ik voel voor je, ik ben zelf ook zo eigewijs...)

Je had ook even een polletje kunnen doen dan had ie het echt zwart op wit met cijfers kunnen zien... Dan geloven mannen het pas vaak. ( in ieder geval die van mij)

15. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Hahahahaha Tezz, wat heb je een mooie discussie gestart hahaha. Ik ben het met jou eens, maar ik zal dit straks een aan mijn mannetje voorleggen. Even kijken of hij hetzelfde als Guido zegt.

16. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ja die van jou is wetenschapper...die moet alles eerst zwart op wit zien voordat hij iets geloofd ;) :D

Die van mij was wel met Tezzzzzz en mij eens...en toch fiets je aan de rand van de weg :-s

17. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    mijn man is nog steeds niet overtuigd. Hij zegt nou: dat het er zoveel met je eens zijn, betekent alleen maar dat er heel veel mensen zijn die er niks van snappen!

Maar heb hem al gezegd dat we het heus wel snappen, maar dat je gewoon binnenkant zegt!

Maar hij gelooft het nog steeds niet! Koppig he? Maar hij is wel lief hoor ;)

18. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    hoera! een man!

19. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    haha ik snap je man dat hij zegt dat hij aan de binnenkant rijd!

als je de weg voor je neem zijn de stoepen de buitenkant, het einde van de weg dus.. Jij rijd dus aan de binnen kant en je man aan de binnenkant!

maar ik snap jou ook voor jou gevoel is het de binnenkant, omdat je beschermd word door de fietser naast je en je ingesloten bent! Is het dus de binnekant. maar kijk het maar eens door de ogenl van een man ;) dan snappen jullie hem oko misschien .

haha mara of het goed is ik weet het niet

20. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    De SMEP (Safest to Make sure you Enjoy cycling here -Place) :)

Deel Deze Pagina