Ik weet niet eigenlijk. Heb nu helemaal zo iets van ik kan beter wachten tot ik echt vaste uren op papier heb voor minimaal een jaar.. Maar dat duurt dus langer omdat ik eerst wordt aangenomen voor de zomer periode. Als ik daarna een contract krijg, wat ze nog niet met de volle 100% kan zeggen, zou ik wachten tot oktober.. Dat duurt nog lang!!! Maar denk wel dat dat het slimste is om te doen.. Wat denk jij?
hmm ja dat is natuurlijk ook weer zo.. tja het slimste.. dat is moeilijk te zeggen! van beide is wat te zeggen eigenlijk. Maar ja denk je dat je tot oktober kunt wachten? het is natuurlijk toch weer een paar maanden later, en wie weet hoelang het duurt voor het raak mag zijn en dan is je kindje natuurlijk ook een stuk ouder weer. maar ja zo kun je wel 10 voorbeelden hebben van wat als.. wat als.. Ik kan je eigenlijk geen goed advies geven als ik eerlijk ben! ik snap hoe je het ziet, en dat de keuze lastig is, misschien in deze toch meer je hart volgen dan je verstand ? een foute keuze kun je hierin niet maken denk ik! maar snap jullie dilemma wel hoor! wat zegt je partner ervan ?
Inderdaad, het is precies zoals je zegt. Er is elke keer wel weer een wat als, maar goed je wiltqua verstand toch voor de meeste zeker heid gaan, al ben je nooit helemaal ingedekt het zekerheid, er kan zoveel gebeuren!!! Mijn vriend vind dat we het beste kunnen wachten tot ik vast werk heb met vaste uren. En onder vast werk verstaan wij dan een jaar contract met een aantal uren vast waarvan wij rond kunnen komen. Er nu voor gaan zou nog niet goed voelen. Ik zou qua gevoel er rond april voor willen gaan en qua verstand rond oktober dus, als ik dan vaste uren werk heb. Ik zou misschien qua verstandig zelfs wel langer willen wachten,.tot ik echt goed ingewerkt ben en op mijn plek ben binnen de organisatie, maar dat hou ik nooit vol qua gevoel!!!! En inderdaad is mijn zoontje dan ook al weer een stuk ouder... Moeilijk, moeilijk!! Haha
Wat leuk dat er toch nog gekletst wordt! Ik vergat eigenlijk te lezen, ervan uitgaande dat het topic gesloten werd @uitstellen: hier ook vanwege leeftijdsverschil en daarmee erg belastend als je 2 kleine kindjes moet tillen. Het lijkt me 'handiger' wanneer de 1e loopt, alleen de 2e nog te moeten tillen. @welke maand precies: tussen juli en september, maar we kijken tegen die tijd wel. @zwanger in welke ronde bij de 1e: 2e ronde. Ben 25febr gestopt met de pil, ongesteld geworden, dus 1e ronde in maart, ongi geworden en op 23april positief getest! Dus houden we er rekening mee dat het nu ook zomaar snel raak kan zijn. @vaste baan afwachten: wat is tegenwoordig vast? Ze kunnen overal een reden voor bedenken om je te ontslaan. Voordeel van zwanger zijn is dat ze je niet mogen ontslaan @hier: ben er niet heel veel mee bezig, omdat ik er het ene moment wel van overtuigd ben dat ik dit jaar voor nr 2 wil gaan en het andere moment weer twijfel... Wat een drama he? Haha
Norri, wat leuk dat je weer mee kletst..!! Haha je eigen topic vergeten oh oh.. Loopt jou zoontje nog niet zelfstandig? Mijn zoontje is drie maanden ouder en loopt nu wel zelfstandig, en als dat niet kan zoals in het dorp dan zit hij in de buggy, ik til hem dus eigenlijk nog maar heel minimaal. We kleden hem vaak Ok staant aan en uit en is daardoor ook al weer zelfstandiger aan het worden. Hij tilt zijn beentje al op als ik zijn broek uit wil doen, of aan. Zo schattig!! Hihi Wat betreft het vaste werk, daar heb je zeker gelijk in. Maar ik wil graag zekerheid over mijn inkomen tijdens verlof. Als ik werk op een oproepcontract en de laatste maanden ziek ben om wat voor reden dan ook, heb ik geen gemiddelde wat het uwv.uit kan betalen gezien ik nu nog op school zit en nu niet werk. Dus daar wil ik wel wat meer zekerheid in. Of een goed spaar centje waar we tenminste 3 mnd van rond kunnen komen. Maar dat hebben we momenteel helaas niet.. je kunt het gezien je twijfel toch altijd tegen die tijd weer bekijken. Misschien sta je er in juli wel heel anders tegen over.. En kun je dan wel goed een keuze maken.. Helaas ben ik er wel heel erg mee bezig. Vooral op de momenten dat ik thuis ben..
Norii gezellig dat je mee kletst! Je woont in de buurt zie ik Friesland wat goed dat je kindje al zelf loopt! Onze dochter nog niet, die kan nog niet eens los staan, maar komt vanzelf. is natuurlijk ook nog wat jonger dan jullie kindjes
Hier willen we in oktober voor een broertje of zusje gaan. Ook ivm de leeftijd van dochter. Ik wil niet met 2 kleintjes op de arm lopen (Lijkt me verschrikkelijk). We wachten tot ze wat meer zelf kan. Mocht ik gelijk zwanger worden zou mijn dochter bijna/net 3 jaar zijn als de 2e komt. Vind dat een mooi verschil!
@0zebra0, het verschilt ook per kindje. Bij N. duurde het een hele tijd. Hij kon al tijden los staan, maar lopen niet. En opeens deed hij het en kon het direct ook heel goed. Hij is nog nooit zo hard gevallen dat ie er van moest huilen. @Bougainville, Ik denk inderdaad ook dat dat een ideale leeftijd is..!!!!! We waren vanmorgen bij ballorig en zagen 2 kindjes met leeftijdsverschil van ik denk wel 6 jaar. Het oudste meisje sleepte voortdurend met de kleine en liet haar geen tel met rust. Denk dat je er met 3 precies mooi tussenin zit. (al hangt het ook van karakter en opvoeding af, je kind kan nog zo zelfstandig zijn en toch je handen vol hebben eraan) Ik vroeg me trouwens iets af.. Ik ben de laatste tijd een beetje laks met de pil. (uiteraard misschien ook omdat mijn kinderwens zo groot is). De laatste 3 pillen van de vorige pilstrip heb ik niet genomen omdat ik toch al ongesteld werd, en dacht maakt niet uit. Maar nu ben ik ook nog in de eerste strip na de stop week de 4e pil vergeten.. 3 dagen daarna gemeenschap gehad.. Zou het iets uit maken of zou dat in dit geval wel meevallen??? Ik denk eraan omdat ik opeens meer afscheiding heb dan normaal... Maar zal vast toeval zijn..
Wij gaan misschien in augustus voor een brusje voor onze kleine meid. Mocht het in 1 keer raak zijn dan schelen ze 2,5 jaar. Aangezien ik ernstige HG heb gehad tijdens de eerste zwangerschap weten we nog niet helemaal zeker of we in augustus al willen beginnen. Het kan zijn dat we iets langer wachten, zodat ons meisje iets ouder is. Maar het kriebelt al wel weer....
@Noofie, wat is HG? ben niet zo thuis in de afkortingen geloof ik haha @Friesland, geen idee..! ik slik altijd gewoon de pil door als ik er 1 vergeten ben doe ik de dag erop gewoon 2 en blijven slikken tot de strip leeg is,en weer op de normale dag beginnen ook al krijg ik eerder een bloeding.
@0Zebra0: dat is hyperemesis gravidarum, extreme zwangerschapsmisselijkheid en braken. Lichamelijk en geestelijk echt geen pretje...
@Friesland90: hmm spannend dus! haha wellicht even een testje wagen als je het niet vertrouwd? Ties loopt idd nog niet. 5 à 6 stapjes los lukt hem wel, maar hij vertrouwd het nog niet om verder losse stapjes te zetten. Van papa naar mama of andersom gaat prima! @0zebra0: waar woon jij dan? @Noofie: jeetje, dat lijkt me verschrikkelijk zo ziek zijn!
Norri, dat kan nog niet.. Dan moet ik nog wel twee weken wachten.. Maar denk dat de kans wel geel minimaal is.. N., liep heel laat,.maar toen hij eenmaal een klein stukje kon lopen, kon hij een paar dagen later direct de grote kamer door lopen. Leuk die verschillen in ontwikkeling te zien hé? Elk kind is weer anders en speciaal.. Zebra, twee in een keer? Dat heb ik nooit gedaan, heeft volgens mij geen zin. Maar ik ben ook op mijn vaste dag begonnen, dus had een stop week van toen dagen ohm plaats van zeven...!! En in de eerste week ook een pil vergeten dus.. Nou ja als het al zo zou zijn vind ik het helemaal niet erg, al zou het niet handig zijn nu.. Noofie, verschrikkelijk als je zo misselijk bent. Ik gas er bij n. Ook erg last van. Vooral de eerste twaalf weken, toen viel ik zes kilo af. Daarna ging het bij mij wel beter gelukkig. Hopelijk kan een tweede zwangerschap heel anders zijn meid!!!!
Het lijkt mij trouwens wel leuk om te zien of ik gependeld kan worden op zwangerschap en geslacht., ik weet dat het haast nooit uit komt, maar hou het pendel forum toch even in de gaten.. Lijkt me wel leuk
@ Noofie, ahhh die afkorting dus haha, logisch nu maar kwam er niet op. Maar dat is inderdaad erg vervelend zeg pfff! Is er een grote kans dat dit bij een volgende zwangerschap ook zo zal zijn omdat je dat al een keer gehad hebt ? @ Friesland, dat pendelen heb ik ook wel eens gedaan hier op ZP maar er komen zoveel verschillende dingen uit maar het geslacht hadden de meeste wel goed toen alleen de maand van bevruchting was zooo wisselend @ Norii, stuur je even PB over onze woonplaats Wij zijn hier zelfs al bezig met namen De jongensnaam staat vast, die hadden we nog in gedachte van als het eerste kindje een jongen zou zijn en die vinden we nog steeds heel mooi en goed bij de naam van dochter passen. Voor een meisje zijn wij het nog niet eens.maar we hebben nog ruim de tijd. Man denkt dat het wel weer in ronde 1 raak zal zijn maar mijn gevoel zegt juist dat we het toch wel even moeten proberen, dat we niet weer zo'n geluk hebben dat het meteen raak is
Ja inderdaad ik geloof dat de uitslagen nogal uit een lopen.. Maar ik zie dat er Ok al een tijd niet meer gependeld is.. Hou het wel eden in de gaten. Wat leuk!! Wij zijn nog niet echt echt met namen bezig.. Ik weet al een hele leuke meisjes naam, maar daar zijn wij nog niet over uit. Ik hou het nog maar even voor mezelf. Ik val mijn vriend al genoeg lastig net gezeur over een tweede terwijl we beide weten dat we beter kunnen wachten.hihi We hebben gister de echo van 16,20 en 28 weken.terug gezien van mijn zoontje. Moet zeggen dat ik direct weer wist hoe ellendig ik me voelde in de eerste weken qua misselijkheid en de laatste weken qua rugpijn.. Hihi hoop echt dat de tweede zwangerschap makkelijker wordt. Al lees ik niet echt positieve dingen over een tweede zwangerschap. Ik ga maar slapen, vijf uur de wekker weer.. Groetjes!!
@Friesland, oh haha! ik dacht dat je al 'verder' was Nja over 2 weekjes dan maar @0Zebra0: ja, idd dichtbij! haha! @Hier: onze Ties begint steeds meer het 'stappen' te ontdekken. Gooi nou ook zijn kontje de lucht in als hij op zijn handjes en knietjes zit. Heerlijk ventje Alles ok met jullie kindjes?
hier alles prima. ze kruipt vrolijk rond en vind allerlei snoeren waarvan wij dachten dat ze er niet bij zou kunnen hebben jullie de box nog staan? onze dochter speelt er nooit meer in, hij staat er alleen voor als ik even boven moet zijn ,we hebben een hond dus om geen risico te nemen zit ze dan in de box en als ik ga dweilen
Norii, wat leuk!! Dan gaat het nu vast heel snel.. Heerlijk hé al die ontwikkelingen elke keer weer. Ik kan daar zelf zo van genieten..!! Zebra, wij hadden de box er met tien maanden ongeveer al uit. Als ik de was doe neem ik hem mee naar boven en speelt hij lekker op zijn kamer, hebben daar een trap hekje. En als ik dweil ligt hij meestal op bed.. N heeft inmiddels weer een hoek tandje erbij. Ik tel nu negen tanden en vier kiezen.. Wat gaat het toch snel!!!!